Vill också berätta! UL
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Vill också berätta! UL

    Var på UL i onsdags men har inte hunnit vara in här sedan dess då vi varit sjuka (igen) och nu är jag sjuk (återigen). Är så förb-t trött på att vara förkyld o febrig så det är inte klokt...

    MEN, jag skulle ju berätta. Bebben var en riktig vilding men lade sig att vila efter en stund och lade sig då helt hoprullad med huvudet längst ner och rumpan som högsta punkt. Den såg ut som en kanelbulle. Sen låg den så oavsett vad bm hittade på så hon fick hålla på jättelänge för att få fram alla mått, men det gjorde ju inte oss nåt, vi fick ju titta länge på vår bebbe. Och hörni, det såg ut som en tjej. Det var liite svårt att se eftersom den inte ville samarbeta men vi tyckte det såg ut så iallafall, så antagligen är det en lillasyster till storebror.

    Får se nu om nån orkar läsa denna UL-berättelse också. Nu har jag fått berätta iallafall. Vi berättar inte för nån att vi vet vad det är, det berättar jag bara för er. Måste ju få berätta för nån.
  2. 1
    Vill också berätta! UL Var på UL i onsdags men har inte hunnit vara in här sedan dess då vi varit sjuka (igen) och nu är jag sjuk (återigen). Är så förb-t trött på att vara förkyld o febrig så det är inte klokt...

    MEN, jag skulle ju berätta. Bebben var en riktig vilding men lade sig att vila efter en stund och lade sig då helt hoprullad med huvudet längst ner och rumpan som högsta punkt. Den såg ut som en kanelbulle. Sen låg den så oavsett vad bm hittade på så hon fick hålla på jättelänge för att få fram alla mått, men det gjorde ju inte oss nåt, vi fick ju titta länge på vår bebbe. Och hörni, det såg ut som en tjej. Det var liite svårt att se eftersom den inte ville samarbeta men vi tyckte det såg ut så iallafall, så antagligen är det en lillasyster till storebror.

    Får se nu om nån orkar läsa denna UL-berättelse också. Nu har jag fått berätta iallafall. Vi berättar inte för nån att vi vet vad det är, det berättar jag bara för er. Måste ju få berätta för nån.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    kul med ul! Va jobbigt att ni är förkylda, vi har det ungefär likadant här, förkylning och förkylning ha ha ha.
  4. 2
    kul med ul! Va jobbigt att ni är förkylda, vi har det ungefär likadant här, förkylning och förkylning ha ha ha.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Skoj med en liten vilde... det brukar ju kännas i magen sen oxå, hoppas ni kryar på er!
    Loella 040302 & Olivia 070810 - http://ellaplupp.wordpress.com/
  6. 3
    Skoj med en liten vilde... det brukar ju kännas i magen sen oxå, hoppas ni kryar på er!
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Ja, det verkar vara sega o elaka virus i år. Men nu när solen kommer skall det väl bli bättre.
  8. 4
    Ja, det verkar vara sega o elaka virus i år. Men nu när solen kommer skall det väl bli bättre.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Jodå, storebror var också en vilde i magen... och även sen utanför...
  10. 5
    Jodå, storebror var också en vilde i magen... och även sen utanför...
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    det är alltid lika kul å få titta på krabborna i magen.. men synd att ni e så sjuka.. krya på dig...
  12. 6
    det är alltid lika kul å få titta på krabborna i magen.. men synd att ni e så sjuka.. krya på dig...
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7
    Tack. Ja, det är kul. Och pappan uppskattade det väldigt, då det är svårt för honom annars då det inte ens känns utanpå magen än när den sparkar.
  14. 7
    Tack. Ja, det är kul. Och pappan uppskattade det väldigt, då det är svårt för honom annars då det inte ens känns utanpå magen än när den sparkar.
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Kul att höra din ul berättelse Härligt att allt såg bar ut
  16. 8
    Kul att höra din ul berättelse Härligt att allt såg bar ut
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Va härligt med UL, jag vill göra om mitt igen!! Min bebbe var också mycket livlig, bm hade även där svårt att mäta.. hehe.. men det är ju bättre att den rör på sig mycket än att den är aldeles stilla.. tyckte hon!
  18. 9
    Va härligt med UL, jag vill göra om mitt igen!! Min bebbe var också mycket livlig, bm hade även där svårt att mäta.. hehe.. men det är ju bättre att den rör på sig mycket än att den är aldeles stilla.. tyckte hon!
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Sådär var det för oss också, en vild bebis som inte ville låta sig måttas. :-) Det var två BM på plats och vi var inne någon timme tills allt klaffade, jag fick ställa mig upp och hoppa ett par gånger så han skulle vända sig "rätt". /Kram Keso
  20. 10
    Sådär var det för oss också, en vild bebis som inte ville låta sig måttas. :-) Det var två BM på plats och vi var inne någon timme tills allt klaffade, jag fick ställa mig upp och hoppa ett par gånger så han skulle vända sig "rätt". /Kram Keso
  21. Medlem sedan
    Sep 2004
    #11
    Tack. Ja, det var skönt.
  22. 11
    Tack. Ja, det var skönt.
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12
    Skulle också vilja göra igen. Blir lite nojig när det blir lugnt i magen eftersom den brukar fara runt så mycket så då vill jag göra UL igen för att få bekräftat att allt är bra.
  24. 12
    Skulle också vilja göra igen. Blir lite nojig när det blir lugnt i magen eftersom den brukar fara runt så mycket så då vill jag göra UL igen för att få bekräftat att allt är bra.
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13
    Ja, de gör ju inte direkt som man vill heller... Men bm lyckades se allt hon ville o det såg bra ut o som sagt vi fick titta länge på bebben så vi bar nöjda. Vi fick många bilder också, 7 st.
  26. 13
    Ja, de gör ju inte direkt som man vill heller... Men bm lyckades se allt hon ville o det såg bra ut o som sagt vi fick titta länge på bebben så vi bar nöjda. Vi fick många bilder också, 7 st.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Ahh grattis till UL och en liten tjej !!!
    Krya på sig nu oxå!!!!

    Kram!
  28. 14
    Ahh grattis till UL och en liten tjej !!!
    Krya på sig nu oxå!!!!

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15
    Tack!
  30. 15
    Tack!
  31. Milla m F+bf27/8
    #16
    Vad roligt! Skönt att allt var bra därinne! Och vad roligt för Storebror att få en syster.
    Kram kram!
  32. 16
    Vad roligt! Skönt att allt var bra därinne! Och vad roligt för Storebror att få en syster.
    Kram kram!
  33. Medlem sedan
    Mar 2006
    #17
    Va härligt att ha varit på UL. Klart man årkar läsa flera ul berättelser det är ju jätte mysigt att läsa om.

    Hoppas at du snart blir frisk, det är ju så jobbigt att vara sjuk..
  34. 17
    Va härligt att ha varit på UL. Klart man årkar läsa flera ul berättelser det är ju jätte mysigt att läsa om.

    Hoppas at du snart blir frisk, det är ju så jobbigt att vara sjuk..

Liknande trådar

  1. Måste berätta för er också ju...
    By Annika60 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 19:31
  2. Och det här måste jag ju också berätta:
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 10:06
  3. Vill också berätta...
    By j med 4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 21:29
  4. Vill berätta här också
    By ullen in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:31
  5. Jag har också nåt att berätta :o)
    By Sofia_N in forum _03 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar