Perthes?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Perthes?

    Vår 5-åriga son har fått preliminärdiagnosen Perthes och väntar på tid hos ortopeden. Någon som kan berätta om behandling och prognos? Hur mycket får barnen sporta och vad är lämpligt? Tar tacksamt emot era råd och erfarenheter.
  2. 1
    Perthes? Vår 5-åriga son har fått preliminärdiagnosen Perthes och väntar på tid hos ortopeden. Någon som kan berätta om behandling och prognos? Hur mycket får barnen sporta och vad är lämpligt? Tar tacksamt emot era råd och erfarenheter.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Vet inte så mkt, men...

    På denna sida kan du läsa lite om perthes..

    http://www.growingpeople.se/template...ge.asp?id=3048


    Och här finns en mailinglista du kan gå med i och prata med andra som har erfarenheter av perthes...
    http://health.groups.yahoo.com/group/perthes/
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  4. 2
    Vet inte så mkt, men... På denna sida kan du läsa lite om perthes..

    http://www.growingpeople.se/template...ge.asp?id=3048


    Och här finns en mailinglista du kan gå med i och prata med andra som har erfarenheter av perthes...
    http://health.groups.yahoo.com/group/perthes/
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Tack för Ditt snabba svar!
  6. 3
    Tack för Ditt snabba svar!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    jag har iofs en

    kusin som har perthes så jag skulle kunna berätta om henne men bäst är kanske att ta del av de med närmare erfarenheter...
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  8. 4
    jag har iofs en kusin som har perthes så jag skulle kunna berätta om henne men bäst är kanske att ta del av de med närmare erfarenheter...
  9. Medlem sedan
    Jul 1998
    #5
    Gå med i vår lista! Adressen fick du av Anna-Mia. Vill du inte gå med, så kan du fråga här. Jag svarar dig lite snabbt: Prognosen är mycket god. De allra, allra flesta blir helt bra. Men det kan ta lite tid. Behandling: Sjukgymnastik, värme, värktabletter. Sporta: Så mycket de själva klarar av, vill, orkar och kan. Rörelse är bra för det bygger muskler + stimulerar cirkulationen + förebygger stelhet. Välkommen till vår lista som startades av mig och en mamma som träffades här! det var typ 100 år sen ; ) Nä men kanske tio...
  10. 5
    Gå med i vår lista! Adressen fick du av Anna-Mia. Vill du inte gå med, så kan du fråga här. Jag svarar dig lite snabbt: Prognosen är mycket god. De allra, allra flesta blir helt bra. Men det kan ta lite tid. Behandling: Sjukgymnastik, värme, värktabletter. Sporta: Så mycket de själva klarar av, vill, orkar och kan. Rörelse är bra för det bygger muskler + stimulerar cirkulationen + förebygger stelhet. Välkommen till vår lista som startades av mig och en mamma som träffades här! det var typ 100 år sen ; ) Nä men kanske tio...
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6
    håller med dom andra..gå med i mailinglistan...vi är med där...jag har en son som nu är 11½ år och han insjuknade för drygt 4 år sedan och han har genomgått 3 stora jobbiga operationer...tyvärr är min son ovanligt hårt drabbad men vill du fråga nått så får du gärna mejla mig..det var bara en slump att jag tittade in här...
    [email protected]
  12. 6
    håller med dom andra..gå med i mailinglistan...vi är med där...jag har en son som nu är 11½ år och han insjuknade för drygt 4 år sedan och han har genomgått 3 stora jobbiga operationer...tyvärr är min son ovanligt hårt drabbad men vill du fråga nått så får du gärna mejla mig..det var bara en slump att jag tittade in här...
    [email protected]

Liknande trådar

  1. Perthes sjukdom?
    By maria_ss in forum Barnsjukdomar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 18:28
  2. Perthes-fråga
    By nillan_ in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 09:44
  3. Perthes sjukdom
    By pettea_74 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 23:53
  4. Barn med Perthes ?
    By oroad mamma in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 10:49
  5. Perthes?
    By Lissa74 in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 00:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar