Ilningar i brösten
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Ilningar i brösten

    är det något som någon känner igen? Det ilar i bröstvårtorna då och då och dom ställer sig rakt ut. Det är lite obehagligt. Har inte känt av det förut.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  2. 1
    Ilningar i brösten är det något som någon känner igen? Det ilar i bröstvårtorna då och då och dom ställer sig rakt ut. Det är lite obehagligt. Har inte känt av det förut.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Jag hade så ibland sista veckan eller två av graviditeten och det var mjölken som började komma igång lite smått, just nu har jag så förjämnan och det är inte bara i bröstvårtorna utan i hela brösten sen mjölkproduktionen kommit igång ordentligt. Pratade om just det med bm på BB idag och hon sa att det går över ca två veckor efter förlossningen. Känns inge kul o veta att man måste dras med det är i en vecka till för det är verkligen som tusen nålar i hela tuttarna, men samtidigt känns det bra att veta att det ska vara så och att det leder till något possitivt = mycket mjölk.

    Tror det är det där dom kallar för utdrivningsreflexen som gör bröstvårtorna styva samtidigt också. Att de är styva när man stoppar dom i munnen på bäbisen sätter tydligen igång sugreflexen, så det kanske är jobbigt nu men alldeles strax är det något jättebra
  4. 2
    Jag hade så ibland sista veckan eller två av graviditeten och det var mjölken som började komma igång lite smått, just nu har jag så förjämnan och det är inte bara i bröstvårtorna utan i hela brösten sen mjölkproduktionen kommit igång ordentligt. Pratade om just det med bm på BB idag och hon sa att det går över ca två veckor efter förlossningen. Känns inge kul o veta att man måste dras med det är i en vecka till för det är verkligen som tusen nålar i hela tuttarna, men samtidigt känns det bra att veta att det ska vara så och att det leder till något possitivt = mycket mjölk.

    Tror det är det där dom kallar för utdrivningsreflexen som gör bröstvårtorna styva samtidigt också. Att de är styva när man stoppar dom i munnen på bäbisen sätter tydligen igång sugreflexen, så det kanske är jobbigt nu men alldeles strax är det något jättebra
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Det där låter ju ändå

    riktigt bra, för då betyder det ju att förlossningen kan vara på G snart, och att jag troligen kommer ha mjölk. För jag har känt det en vecka eller två nu.

    Är så trött på den här graviditeten nu att jag har börjat vända mig mot min sambo. Det är ju trots allt hans fel att jag är sån här, eller ?
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  6. 3
    Det där låter ju ändå riktigt bra, för då betyder det ju att förlossningen kan vara på G snart, och att jag troligen kommer ha mjölk. För jag har känt det en vecka eller två nu.

    Är så trött på den här graviditeten nu att jag har börjat vända mig mot min sambo. Det är ju trots allt hans fel att jag är sån här, eller ?
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jopp, låter onekligen så

    Haha, ja, jag känner igen det där att det är hans fel, hans fel alltihopa och det ska han minsan få sona för!!
    De första 17-18 veckorna kände jag preciiiis så, fy vad hemsk jag måste ha varit då, bara kräktes hela tiden och HATADE honnom verkligen till och från, den potente jäveln, vad skulle han förstöra mitt liv såhär för!!
    Som tur är har jag kommit över det nu och det är det mysigaste i världen att se han tokmysa med Albin!
  8. 4
    Jopp, låter onekligen så

    Haha, ja, jag känner igen det där att det är hans fel, hans fel alltihopa och det ska han minsan få sona för!!
    De första 17-18 veckorna kände jag preciiiis så, fy vad hemsk jag måste ha varit då, bara kräktes hela tiden och HATADE honnom verkligen till och från, den potente jäveln, vad skulle han förstöra mitt liv såhär för!!
    Som tur är har jag kommit över det nu och det är det mysigaste i världen att se han tokmysa med Albin!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    HAde ingen aning om det Dixel skriver! Då har jag lång tid kvar... även om jag passerat BF nu för jag känner inget å inget sådant kände jag med dottern heller. Fick dock mjölkstockning 4:e dagen när mjölken rann till men annars inget!

    Vi får hålla tummarna för att både din och min bebis är på G snart!
  10. 5
    HAde ingen aning om det Dixel skriver! Då har jag lång tid kvar... även om jag passerat BF nu för jag känner inget å inget sådant kände jag med dottern heller. Fick dock mjölkstockning 4:e dagen när mjölken rann till men annars inget!

    Vi får hålla tummarna för att både din och min bebis är på G snart!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Det är nog olika det där

    Jag kände inget sånt med förra graviditeten och hon kom ju i v 40+4 och det är ju inte så fasligt långt över tiden, även om det kändes så då.

    Det är nog mer så att NÄR man känner ilningar så beror det på det som Dixel skriver, men att det inte behöver betyda att det inte är nåt på G om man inte känner dom. Eller svamlar jag nu?
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  12. 6
    Det är nog olika det där Jag kände inget sånt med förra graviditeten och hon kom ju i v 40+4 och det är ju inte så fasligt långt över tiden, även om det kändes så då.

    Det är nog mer så att NÄR man känner ilningar så beror det på det som Dixel skriver, men att det inte behöver betyda att det inte är nåt på G om man inte känner dom. Eller svamlar jag nu?
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Nä du svamlar inte!

    Jag tror att det finns många olika tecken på att det är på G och just detta med ilningar i brösten är ett tecken som vissa får men inte alla!
  14. 7
    Nä du svamlar inte!

    Jag tror att det finns många olika tecken på att det är på G och just detta med ilningar i brösten är ett tecken som vissa får men inte alla!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Jo, som starlet skriver så behöver det säkert inte betyda något att man INTE har ilningar. Det är ju som med mjölken, vissa börjar ju läcka lite smått flera månader innan det är dags och andra får inte ut en droppe förän efter förlossningen men det säger ingenting om hur mycket mjölk man får sen.

    Jag märkte tex inte av någon slempropp som så många andra har pratat om som ett säkert tecken på att det börjar bli dags.
  16. 8
    Jo, som starlet skriver så behöver det säkert inte betyda något att man INTE har ilningar. Det är ju som med mjölken, vissa börjar ju läcka lite smått flera månader innan det är dags och andra får inte ut en droppe förän efter förlossningen men det säger ingenting om hur mycket mjölk man får sen.

    Jag märkte tex inte av någon slempropp som så många andra har pratat om som ett säkert tecken på att det börjar bli dags.

Liknande trådar

  1. Ilningar
    By Kulturkoftan in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 13:05
  2. Har ni ilningar?
    By marilin in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 15:07
  3. Ilningar!?
    By Pevvi in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 08:16
  4. Ilningar
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 15:08
  5. Mol-ilningar??
    By Grodan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar