Gallstensoperation
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Gallstensoperation

    Nu är det en vecka sedan jag blev opererad och jag kan börja röra mig lite igen.
    Tydligen är det ganska vanligt med gallstenar efter graviditeter så jag tänkte bara varna er lite... Tyvärr blev det inte bara titthålsoperation som det blir till 90% av fallen utan det var lite mer komplicerat så det blev en öppen operation istället. Inte utan att man känner sig lurad, trodde jag skulle vara igång på någon dag men nu går man med ett stort sår på magen och det är det rena kalabaliken här hemma. Mannen jobbar hemifrån annars skulle det ju inte gått alls, nu försöker han hinna jobba+ sköta allt annat. Barnen märker ju så klart av hur det är och är inte de lugnaste änglarna direkt. Jag är fortfarande mammaledig, skriver inte så ofta här längre, och ska eg ta tag i jobbsökande för hösten nu. Tycker allt är lite orättvist.
    Pappa dog när jag väntade vår 05:a och sedan har dödsfall och sjukdomar följt. Nu var det min tur att ligga inne, jag som bara suttit bredvid hela tiden...
    det här blev långt men jag behövde få skriva av mig lite..
    någon kanske orkade läsa..
  2. 1
    Gallstensoperation Nu är det en vecka sedan jag blev opererad och jag kan börja röra mig lite igen.
    Tydligen är det ganska vanligt med gallstenar efter graviditeter så jag tänkte bara varna er lite... Tyvärr blev det inte bara titthålsoperation som det blir till 90% av fallen utan det var lite mer komplicerat så det blev en öppen operation istället. Inte utan att man känner sig lurad, trodde jag skulle vara igång på någon dag men nu går man med ett stort sår på magen och det är det rena kalabaliken här hemma. Mannen jobbar hemifrån annars skulle det ju inte gått alls, nu försöker han hinna jobba+ sköta allt annat. Barnen märker ju så klart av hur det är och är inte de lugnaste änglarna direkt. Jag är fortfarande mammaledig, skriver inte så ofta här längre, och ska eg ta tag i jobbsökande för hösten nu. Tycker allt är lite orättvist.
    Pappa dog när jag väntade vår 05:a och sedan har dödsfall och sjukdomar följt. Nu var det min tur att ligga inne, jag som bara suttit bredvid hela tiden...
    det här blev långt men jag behövde få skriva av mig lite..
    någon kanske orkade läsa..
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Trist med gallsten och alla dösfallen. Det är inte roligt när livet känns motigt. Jag tänkte bara säga krya på dig och det är inte alls säkert att du hade varit piggare av en titthålsoperation.
    När jag jobbade på sjukhus så märkte vi att en del titthålsoperationer (mest blintarmar då) kom igång senare än de som gjort en öppen bukoperation. Det hade inget med ålder eller nånting att göra.

    Hoppas du snart mår bra igen iaf.
  4. 2
    Trist med gallsten och alla dösfallen. Det är inte roligt när livet känns motigt. Jag tänkte bara säga krya på dig och det är inte alls säkert att du hade varit piggare av en titthålsoperation.
    När jag jobbade på sjukhus så märkte vi att en del titthålsoperationer (mest blintarmar då) kom igång senare än de som gjort en öppen bukoperation. Det hade inget med ålder eller nånting att göra.

    Hoppas du snart mår bra igen iaf.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Fy för gallsten. Hur märker man av det? Tänkte om man ska vara lite extra observant. Hoppas att våren och solen tar med sig solsken hem till er efter alla tråkigheter.
  6. 3
    Fy för gallsten. Hur märker man av det? Tänkte om man ska vara lite extra observant. Hoppas att våren och solen tar med sig solsken hem till er efter alla tråkigheter.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Stackare!!

    Jag opererades också för gallsten för ganska precis ett år sedan.. Men, jag hade mer tur än du och fick bara fyra märken på magen av en titthålsoperation... Lider med dig och kan förstå att du tycker att det känns lite tungt med allt! Håller tummarna för att detta bara var sista grejen och att ni nu haft er beskärda del!
  8. 4
    Stackare!! Jag opererades också för gallsten för ganska precis ett år sedan.. Men, jag hade mer tur än du och fick bara fyra märken på magen av en titthålsoperation... Lider med dig och kan förstå att du tycker att det känns lite tungt med allt! Håller tummarna för att detta bara var sista grejen och att ni nu haft er beskärda del!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Ont i mellangärdet. Jag har nog haft det i flera år utan att fatta det. Läkaren sa att många tror att det är magkatarr. När jag fick "anfall" fick jag så ont att jag inte kunde djupandas, läskigt var det. Stenar syntes vid en ultraljudsundersökning.
  10. 5
    Ont i mellangärdet. Jag har nog haft det i flera år utan att fatta det. Läkaren sa att många tror att det är magkatarr. När jag fick "anfall" fick jag så ont att jag inte kunde djupandas, läskigt var det. Stenar syntes vid en ultraljudsundersökning.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Tack för svar! Nu har det gått några dar till o jag är lite piggare. Man vill ju gärna vara ute men det är inte lätt att jaga Alma! Ska bli skönt att ta stygnen nästa vecka.
  12. 6
    Tack för svar! Nu har det gått några dar till o jag är lite piggare. Man vill ju gärna vara ute men det är inte lätt att jaga Alma! Ska bli skönt att ta stygnen nästa vecka.

Liknande trådar

  1. Gallstensoperation
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:59
  2. luftproblem efter gallstensoperation
    By Den perfekta mamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:12
  3. Gallstensoperation...
    By MariaKingsley in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 10:57
  4. Gallstensoperation
    By Linda_T_M_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:22
  5. efter en gallstensoperation
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar