"Jahadu Emelie...."
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    "Jahadu Emelie...."

    "Nu var vi klara"
    *evighetslång paus*
    Modet sjunker.
    "Och din körning är helt godkänd, grattis!"

    JAG KLARADE DET!!!!
    Jag förstår inte hur löjligt glad man kan bli över en liten papperslapp i plånboken!
    När jag klev ur bilen på vägverket var jag helt skakig och hade säkert gravidsvettats flera liter pga nervositet under körningen.
    Så dyker Liza upp bakom en bil med världens bamsekram.
    Tack gumman, för att du tog dig tid att komma och överasska mig, vilken tur att jag inte kuggade *s*

    Tack alla härliga januarimammor för sms, lycka till, och peppönskningar här på forumet, nu äntligen har jag mitt efterlängtade körkort och det är SÅ skönt att ha innan lillebror kommer, det var helt klart rätt beslut att köra upp innan förlossningen även om det nästan inte blev så.

    Imorgon ska jag köra upp med tårta till grabbarna på körskolan och INGEN kommer kunna hindra mig från att le från öra till öra
    Charlie 060109 & Amadeus 070425
  2. 1
    "Jahadu Emelie...." "Nu var vi klara"
    *evighetslång paus*
    Modet sjunker.
    "Och din körning är helt godkänd, grattis!"

    JAG KLARADE DET!!!!
    Jag förstår inte hur löjligt glad man kan bli över en liten papperslapp i plånboken!
    När jag klev ur bilen på vägverket var jag helt skakig och hade säkert gravidsvettats flera liter pga nervositet under körningen.
    Så dyker Liza upp bakom en bil med världens bamsekram.
    Tack gumman, för att du tog dig tid att komma och överasska mig, vilken tur att jag inte kuggade *s*

    Tack alla härliga januarimammor för sms, lycka till, och peppönskningar här på forumet, nu äntligen har jag mitt efterlängtade körkort och det är SÅ skönt att ha innan lillebror kommer, det var helt klart rätt beslut att köra upp innan förlossningen även om det nästan inte blev så.

    Imorgon ska jag köra upp med tårta till grabbarna på körskolan och INGEN kommer kunna hindra mig från att le från öra till öra
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    GRATTIS!!!! Åh såååå roligt att du klarade det, förstår att du är superglad det har du all anledning att vara. Superbra att du har körkortet avklarat!!! Grattis grattis, hipp hurra!!!
  4. 2
    GRATTIS!!!! Åh såååå roligt att du klarade det, förstår att du är superglad det har du all anledning att vara. Superbra att du har körkortet avklarat!!! Grattis grattis, hipp hurra!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Stort grattis!

    Vad skönt att du klarade det! Njut!
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  6. 3
    Stort grattis! Vad skönt att du klarade det! Njut!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Grattis!!!!!!!! Verkligen superbra jobbat! Jag har min uppkörning inbokad i alla fall, men det är _lång_ väntetid och över en månad kvar.
  8. 4
    Grattis!!!!!!!! Verkligen superbra jobbat! Jag har min uppkörning inbokad i alla fall, men det är _lång_ väntetid och över en månad kvar.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    G*R*A*T*T*I*S !!!! Återigen grattis visst är det en härlig känsla. Man blir ju super glad !! Va duktig du har varit och fort har det gått oxå sen du beslutade dig för att ta tag i körkortet.
    Så skönt att ha det här avklarat nu innan lillebror. Så nu kan du ägna all din tid åt att fixa inför brorsan.
  10. 5
    G*R*A*T*T*I*S !!!! Återigen grattis visst är det en härlig känsla. Man blir ju super glad !! Va duktig du har varit och fort har det gått oxå sen du beslutade dig för att ta tag i körkortet.
    Så skönt att ha det här avklarat nu innan lillebror. Så nu kan du ägna all din tid åt att fixa inför brorsan.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Vad roligt !!! GRATTIS!!

    Shit vad duktig du är. En sak mindre att tänka på nu innan lillebror kommer!
  12. 6
    Vad roligt !!! GRATTIS!!

    Shit vad duktig du är. En sak mindre att tänka på nu innan lillebror kommer!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    GRATTIS!!!!!!!!! Vad duktig du har varit, det är inte klokt, jag är helt impad! Jag tycker att det har gått så fort, har det inte det?? Alltså nu blir jag riktigt peppad att köra igång med körkortet! Men du, hur ofta har du kört? Alltså hur många gånger per vecka ungefär och hur lång tid har det tagit? Hur mycket på bilskola vs privat?

    Åh vad bra du har jobbat, det måste kännas så himla skönt att vara klar innan lillebror kommer!

    Stor kram till dig!!
  14. 7
    GRATTIS!!!!!!!!! Vad duktig du har varit, det är inte klokt, jag är helt impad! Jag tycker att det har gått så fort, har det inte det?? Alltså nu blir jag riktigt peppad att köra igång med körkortet! Men du, hur ofta har du kört? Alltså hur många gånger per vecka ungefär och hur lång tid har det tagit? Hur mycket på bilskola vs privat?

    Åh vad bra du har jobbat, det måste kännas så himla skönt att vara klar innan lillebror kommer!

    Stor kram till dig!!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Jättegrattis!!!

    även om jag har haft min lapp i sju år så minns jag det som igår... vilken känsla! stort grattis gumman! bra jobbat!
  16. 8
    Jättegrattis!!! även om jag har haft min lapp i sju år så minns jag det som igår... vilken känsla! stort grattis gumman! bra jobbat!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Shit gumman, GRATTIS!!!

    Åhhhh vad jag blir glad för din skull. Liza hade svallrat om sin lilla kupp idag :-). Du att få den där lilla papperlappen är nästan lika häftigt som att föda barn. Det är sån frihetskänsla när man har det i handen. Nu kanske man kan få lite fint besök lite oftare ;-). Kram gumman, jag skickar dig en cyper tårta att mumsa på ikväll fast du är väl ute o kör bil tror jag.

    Själv ligger jag dunder förkyld med hörselgångs och öron inflammation, så jag knaprar antibiotika. Håll tummarna för att jag blir frisk tills på fredag då jag ska på kryssning.!!!!

    Grattis en en gång!!
    Mamma till Emil-00, Robin-02 och Lovisa-06
  18. 9
    Shit gumman, GRATTIS!!! Åhhhh vad jag blir glad för din skull. Liza hade svallrat om sin lilla kupp idag :-). Du att få den där lilla papperlappen är nästan lika häftigt som att föda barn. Det är sån frihetskänsla när man har det i handen. Nu kanske man kan få lite fint besök lite oftare ;-). Kram gumman, jag skickar dig en cyper tårta att mumsa på ikväll fast du är väl ute o kör bil tror jag.

    Själv ligger jag dunder förkyld med hörselgångs och öron inflammation, så jag knaprar antibiotika. Håll tummarna för att jag blir frisk tills på fredag då jag ska på kryssning.!!!!

    Grattis en en gång!!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Wow! Vad du är duktig! GRATTIS!
  20. 10
    Wow! Vad du är duktig! GRATTIS!
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Häftigt! Grattis!!!! Måste känns helt underbart!
  22. 11
    Häftigt! Grattis!!!! Måste känns helt underbart!
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12
    Grattis!!! Det är så skönt när man har fått sitt körkort!! Helt klart en av de bättre dagarna i livet!
  24. 12
    Grattis!!! Det är så skönt när man har fått sitt körkort!! Helt klart en av de bättre dagarna i livet!
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Jättegrattis!!! Skönt att ha kortet klart förstår jag. Nu kan du fokusera på lillebror... Lycka till!!!
  26. 13
    Jättegrattis!!! Skönt att ha kortet klart förstår jag. Nu kan du fokusera på lillebror... Lycka till!!!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Varmt grattis än en gång!!

    Att fixa halkbana, teoriprov, körlektioner, uppkörning, 1-åring och bebis i magen... ja det är baske mej respekt!!
  28. 14
    Varmt grattis än en gång!! Att fixa halkbana, teoriprov, körlektioner, uppkörning, 1-åring och bebis i magen... ja det är baske mej respekt!!
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15
    Tack vännen! Å det känns verkligen super!

    Vet du vad, jag har jättedåligt samvete, tittade i garderoben idag och insåg att jag fortfarande inte skickat tröjan! Jag som skulle göra det förra helgen, lovar att lägga den på lådan bums imorgon så att ni får den, hoppas det är ok!
  30. 15
    Tack vännen! Å det känns verkligen super!

    Vet du vad, jag har jättedåligt samvete, tittade i garderoben idag och insåg att jag fortfarande inte skickat tröjan! Jag som skulle göra det förra helgen, lovar att lägga den på lådan bums imorgon så att ni får den, hoppas det är ok!
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16
    Tack! Här njuts det i fulla drag
  32. 16
    Tack! Här njuts det i fulla drag
  33. Medlem sedan
    Apr 2005
    #17
    Tack!
    Ja, du har verkligen nått helnervöst med skitroligt framför dig *s*
    Får man veta innan du kör upp när det är eller skvallrar du i efterhand?
  34. 17
    Tack!
    Ja, du har verkligen nått helnervöst med skitroligt framför dig *s*
    Får man veta innan du kör upp när det är eller skvallrar du i efterhand?
  35. Medlem sedan
    Apr 2005
    #18
    Tack! Ja det är så skönt att det gick så snabbt, nu undrar jag bara varför jag inte gjorde det innan Charlie kom *s*
  36. 18
    Tack! Ja det är så skönt att det gick så snabbt, nu undrar jag bara varför jag inte gjorde det innan Charlie kom *s*
  37. Medlem sedan
    Apr 2005
    #19
    Tack! Ja verkligen skönt att släppa tankarna på körkort, NU kanske jag kan få ändan ur vagnen och skriva ihop min födelseplan? haha
  38. 19
    Tack! Ja verkligen skönt att släppa tankarna på körkort, NU kanske jag kan få ändan ur vagnen och skriva ihop min födelseplan? haha
  39. Medlem sedan
    Aug 2001
    #20

    Grattis grattis!

    Så jäkla bra gjort!
    Men visst känns det skönt nu efteråt?
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  40. 20
    Grattis grattis! Så jäkla bra gjort!
    Men visst känns det skönt nu efteråt?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  2. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
  3. Känner ni några "stora" Emelie?
    By Mammanym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 17:55
  4. "Jahadu Emelie..."
    By -Emla- in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar