vikt och vecka
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    vikt och vecka

    Lite nyfiken på vilken vecka ni är i och vad ni väger/gått upp?
    Själv är jag i v. 24+4 och väger 58,2 kg, har sedan inskrivningen gått upp 3 kg.
  2. 1
    vikt och vecka Lite nyfiken på vilken vecka ni är i och vad ni väger/gått upp?
    Själv är jag i v. 24+4 och väger 58,2 kg, har sedan inskrivningen gått upp 3 kg.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    vecka 22+2 i dag, har gått upp från 59 som ogravid till 62 nu enligt mammas våg.lika mycket som du, men du har gått ett par veckor mer än mig..
  4. 2
    vecka 22+2 i dag, har gått upp från 59 som ogravid till 62 nu enligt mammas våg.lika mycket som du, men du har gått ett par veckor mer än mig..
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Är i vecka 23+4 och har sedan inskrivningen gått upp tre kilo.
  6. 3
    Är i vecka 23+4 och har sedan inskrivningen gått upp tre kilo.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    25+1 i dag....

    enligt en kalender på nätet. Jag har själv så dålig koll*s*
    Vikten :minus 6kg sen inskrivning...
    Det löser sig...
  8. 4
    25+1 i dag.... enligt en kalender på nätet. Jag har själv så dålig koll*s*
    Vikten :minus 6kg sen inskrivning...
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    men.. hur bär ni er åt???
    jag startade på 64, och väger nu 72. Var fram tills nu ganska nöjd med det. Borde jag börja oroa mej nu alltså? Är i v23+2...
  10. 5
    men.. hur bär ni er åt???
    jag startade på 64, och väger nu 72. Var fram tills nu ganska nöjd med det. Borde jag börja oroa mej nu alltså? Är i v23+2...
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Jag är i vecka 26+2 (tror jag, har blivit lite glömsk, undra va det beror på, hmmmmm) Har gått upp sen inskrivning från ca 61 till 66,5
  12. 6
    Jag är i vecka 26+2 (tror jag, har blivit lite glömsk, undra va det beror på, hmmmmm) Har gått upp sen inskrivning från ca 61 till 66,5
  13. segla i motvind
    #7
    Har gått upp 2 kg sen inskrivning, fast gick ju ner 5 kg så jag vet inte hur jag ska räkna...
  14. 7
    Har gått upp 2 kg sen inskrivning, fast gick ju ner 5 kg så jag vet inte hur jag ska räkna...
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Hö hö, kom igen tjejer när ni-som jag-gått upp 10kg!
    Phu! Inte roligt,men sant! Är i v.26+5!!! Från 57 till 67 alltså!!! Uuuuuuuuuuuuuurk! Men jag äter jämt! Varje timme! Blir orolig nu: Är jag ensam om denna viktökning kanske!! Ps, mitt 1:a barn! Kram//C
  16. 8
    Hö hö, kom igen tjejer när ni-som jag-gått upp 10kg!
    Phu! Inte roligt,men sant! Är i v.26+5!!! Från 57 till 67 alltså!!! Uuuuuuuuuuuuuurk! Men jag äter jämt! Varje timme! Blir orolig nu: Är jag ensam om denna viktökning kanske!! Ps, mitt 1:a barn! Kram//C
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Är i V 23+1

    och har gått upp 8 kg. Så lustigt, läste precis gamla dagboksanteckningar från förra gravididteten och enligt dem hade jag gått upp exakt lika mycket i samma vecka =)
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  18. 9
    Är i V 23+1 och har gått upp 8 kg. Så lustigt, läste precis gamla dagboksanteckningar från förra gravididteten och enligt dem hade jag gått upp exakt lika mycket i samma vecka =)
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    v21+1har gått upp 5,5kg
  20. 10
    v21+1har gått upp 5,5kg
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Nej det borde du inte

    Jag väger inte lite... så minus 6kg för mig är hälsosamt.
    Men jag gick ner en massa i början pga jag mådde såååå illa och var ej hungrig så det är därför jag fortfarande ligger på minus....
    men du borde inte alls vara orolig... alla är vi olika!
    Det löser sig...
  22. 11
    Nej det borde du inte Jag väger inte lite... så minus 6kg för mig är hälsosamt.
    Men jag gick ner en massa i början pga jag mådde såååå illa och var ej hungrig så det är därför jag fortfarande ligger på minus....
    men du borde inte alls vara orolig... alla är vi olika!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Är i vecka 26+1 och har gått upp från 65 till ca 71 kg alltså ca 6-7 kg.
    Äter massor och jämt så det är väl inte så oväntat kanske!

    kramizar
    Alicen med 3-an BF 3 juli 07
  24. 12
    Är i vecka 26+1 och har gått upp från 65 till ca 71 kg alltså ca 6-7 kg.
    Äter massor och jämt så det är väl inte så oväntat kanske!

    kramizar
    Alicen med 3-an BF 3 juli 07
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Hej, är i dag i 26+0 och har gått upp 7 kg sedan inskrivning, är lättare än med ettan och vägde mindre även vid inskrivning än med ettan vilket jag är jättestolt över då det är sex år sedan och inte blir man ju yngre direkt....
  26. 13
    Hej, är i dag i 26+0 och har gått upp 7 kg sedan inskrivning, är lättare än med ettan och vägde mindre även vid inskrivning än med ettan vilket jag är jättestolt över då det är sex år sedan och inte blir man ju yngre direkt....
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14
    Halloj! Trots min ganska pyttiga mage har jag gått upp ca. 7 kilo. Väger normalt 63 kg (alltså som ogravid, jag blev inte vägd på inskrivningen) och i helgen stod vågen på 69,7.... Skulle gissa på att 70-strecket är passerat nu! Är i v 25+4.
    /Mari v.26, bf 070706
  28. 14
    Halloj! Trots min ganska pyttiga mage har jag gått upp ca. 7 kilo. Väger normalt 63 kg (alltså som ogravid, jag blev inte vägd på inskrivningen) och i helgen stod vågen på 69,7.... Skulle gissa på att 70-strecket är passerat nu! Är i v 25+4.
    /Mari v.26, bf 070706
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    Är i vecka 24+4..

    och har gått upp 3 kg. Vägde 63 kg som icke gravid och väger nu 66 kg.
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  30. 15
    Är i vecka 24+4.. och har gått upp 3 kg. Vägde 63 kg som icke gravid och väger nu 66 kg.
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    26+2 väger som innan. För några veckor sedan efter en omgång influensa hade jag gått ner 3 kg men jag misstänker att de kilona i princip är tillbaka igen.

    Att jag håller vikten beror helt på att jag har så många exta kilon att ta av redan från början. Inte nyttigt varken för mig eller babyn med en överviktig gammal mamma. Varken blodtrycket eller blodsockret är egentligen så bra som det borde så jag försöker verkligen tänka på vad jag äter och försöker motionera så mycket som möjligt.

    Jag hoppas att det inte sticker iväg för mycket nu på slutet bara för jag hoppas på att väga ungefär lika mycket vid den här förlossningen som vid förra (95 kg) då vägde jag mindre från början och gick upp 10 kg.
  32. 16
    26+2 väger som innan. För några veckor sedan efter en omgång influensa hade jag gått ner 3 kg men jag misstänker att de kilona i princip är tillbaka igen.

    Att jag håller vikten beror helt på att jag har så många exta kilon att ta av redan från början. Inte nyttigt varken för mig eller babyn med en överviktig gammal mamma. Varken blodtrycket eller blodsockret är egentligen så bra som det borde så jag försöker verkligen tänka på vad jag äter och försöker motionera så mycket som möjligt.

    Jag hoppas att det inte sticker iväg för mycket nu på slutet bara för jag hoppas på att väga ungefär lika mycket vid den här förlossningen som vid förra (95 kg) då vägde jag mindre från början och gick upp 10 kg.
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Kul! Exakt samma som mig, samma dag samma antal kg!
  34. 17
    Kul! Exakt samma som mig, samma dag samma antal kg!
  35. Medlem sedan
    Jun 2002
    #18
    inte ensam - och jag tycker inte 10 kg känns så farligt. Första grav. gick jag upp 30 totalt och andra 20, men har inte ens behövt tänka på att banta för att gå ner igen sen (det fixar ammningen bra, om jag fortsätter amma efter 9 månader så rasar kilona).
  36. 18
    inte ensam - och jag tycker inte 10 kg känns så farligt. Första grav. gick jag upp 30 totalt och andra 20, men har inte ens behövt tänka på att banta för att gå ner igen sen (det fixar ammningen bra, om jag fortsätter amma efter 9 månader så rasar kilona).
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19
    Ingen aning gissar på 10 kg typ. Har inte vägt mig sen inskrivningen.
  38. 19
    Ingen aning gissar på 10 kg typ. Har inte vägt mig sen inskrivningen.
  39. NSIW
    #20
    Är i vecka 24+4 idag...
    Började med att gå ner 4 kg och nu är jag uppe i samma vikt som jag var när jag skrev in mig så jag vet inte hur det räknas, gjorde likadant med första och slutade på +5 kg, så det blir väl något likande nu också
  40. 20
    Är i vecka 24+4 idag...
    Började med att gå ner 4 kg och nu är jag uppe i samma vikt som jag var när jag skrev in mig så jag vet inte hur det räknas, gjorde likadant med första och slutade på +5 kg, så det blir väl något likande nu också
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vikt vecka 1
    By Barbamama28 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 09:41
  2. Vikt vecka 35
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 20:58
  3. Ny vecka, ny vikt
    By FruFet in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 06:29
  4. Gå ner 5 kg per vecka i vikt?
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 18:08
  5. Vecka och vikt?
    By zenzi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar