Vi ska flytta till Göteborg...
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Vi ska flytta till Göteborg...

    den 10 april går flyttlasset från Arboga till Göteborg. Maken har fått jobb där på Volvo och jag kommer eventuellt att söka in till universitetet. Jag är så himla glad, vi har velat flytta från Arboga en längre tid på grund av olika omständigheter och vi ser verkligen fram mot att flytta ner.
    Nu hoppas vi bara att Miranda får plats på dagis till hösten, igår pratade vi med den som är ansvarig för dagis och det låter inte helt omöjligt att få en plats till hösten.
    Äldsta tjejen börjar ju skolan (förskoleklass) i höst och mellantjejen ska också börja dagis.

    Men innan vi flyttar ner blir det en Ålandskryssning i påsk, får se vad barnen tycker om det, det har de aldrig varit på förut.
  2. 1
    Vi ska flytta till Göteborg... den 10 april går flyttlasset från Arboga till Göteborg. Maken har fått jobb där på Volvo och jag kommer eventuellt att söka in till universitetet. Jag är så himla glad, vi har velat flytta från Arboga en längre tid på grund av olika omständigheter och vi ser verkligen fram mot att flytta ner.
    Nu hoppas vi bara att Miranda får plats på dagis till hösten, igår pratade vi med den som är ansvarig för dagis och det låter inte helt omöjligt att få en plats till hösten.
    Äldsta tjejen börjar ju skolan (förskoleklass) i höst och mellantjejen ska också börja dagis.

    Men innan vi flyttar ner blir det en Ålandskryssning i påsk, får se vad barnen tycker om det, det har de aldrig varit på förut.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Välkomna ner!

    Då får du hojta om du vill ta en fika en dag! *ler* Har ju en stor kille som oxå börjar förskoleklass till hösten samt Izabelle som är 2 år! Och vi bor strax utanför Gbg!

    Välkomna!
  4. 2
    Välkomna ner! Då får du hojta om du vill ta en fika en dag! *ler* Har ju en stor kille som oxå börjar förskoleklass till hösten samt Izabelle som är 2 år! Och vi bor strax utanför Gbg!

    Välkomna!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Tack...

    ja, jag kanske tar och hojtar till om en fika någon dag. Jag känner ju ingen där så det vore skoj att träffa och lära känna lite "nytt" folk.
  6. 3
    Tack... ja, jag kanske tar och hojtar till om en fika någon dag. Jag känner ju ingen där så det vore skoj att träffa och lära känna lite "nytt" folk.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Kul! Vi bor ju inte i Göteborg men är där väldigt ofta eftersom maken är därifrån och min syrra bor där också. Var ska ni bo?
  8. 4
    Kul! Vi bor ju inte i Göteborg men är där väldigt ofta eftersom maken är därifrån och min syrra bor där också. Var ska ni bo?
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Vi ska bo på...

    Hisingen. Den stadsdelen har visserligen inte det bästa ryktet men vi fick tag i en lägnehet i ett område som enligt fastighetsskötaren är lugnt. Det finns också flera dagis och skolor i och i närheten av där vi ska bo och det känns bra.
    Det var inte lätt att få tag i en lägenhet, har ringt runt till massa privata hyresvärdar innan vi fick napp på den här.
  10. 5
    Vi ska bo på... Hisingen. Den stadsdelen har visserligen inte det bästa ryktet men vi fick tag i en lägnehet i ett område som enligt fastighetsskötaren är lugnt. Det finns också flera dagis och skolor i och i närheten av där vi ska bo och det känns bra.
    Det var inte lätt att få tag i en lägenhet, har ringt runt till massa privata hyresvärdar innan vi fick napp på den här.
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    Har en kompis

    som bor på Hisingen o har gjort så hela sitt liv, hon trivs som fisken i vattnet. Beror ju på var på Hisingen det handlar om Den är ju ganska stor det ön
  12. 6
    Har en kompis som bor på Hisingen o har gjort så hela sitt liv, hon trivs som fisken i vattnet. Beror ju på var på Hisingen det handlar om Den är ju ganska stor det ön
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    Det var skönt att höra...

    hoppas vårt område är lika bra och att vi kommer trivas.
  14. 7
    Det var skönt att höra... hoppas vårt område är lika bra och att vi kommer trivas.

Liknande trådar

  1. COS till Göteborg
    By ejjvi in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 07:57
  2. OT, till er i Göteborg!
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 11:53
  3. Ska till Göteborg. Hur e
    By Sniffo in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 11:00
  4. på väg till göteborg....
    By atiram in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 14:30
  5. Nu far jag till Göteborg
    By Bea m. V & H in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar