vilken a-kassa tillhör jag?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. SeJu
    #1

    vilken a-kassa tillhör jag?

    Jah har tidigare (eller fortfarande) tillhört kommunals a-kassa, i ochmed att jag jobbade inom kommunen som personlig assistent.
    Nu (eller rättare sagt;för tre år sedan...) så gick den brukaren jag jobbar hos över till ett privat assistent-bolag. nu är frågan vilken a-kassa jag ska tillhöra eftersom jag inte jobbar åt kommunen längre.
    Hat jag gjort helt galet när jag varit medlem hos kommunals så länge fast jag borde bytt a-kassa för länge sen.
    Nu är det inte aktuellt att behöva få a-kasse-ersättning än på minst ett år, men ändå.
  2. 1
    vilken a-kassa tillhör jag? Jah har tidigare (eller fortfarande) tillhört kommunals a-kassa, i ochmed att jag jobbade inom kommunen som personlig assistent.
    Nu (eller rättare sagt;för tre år sedan...) så gick den brukaren jag jobbar hos över till ett privat assistent-bolag. nu är frågan vilken a-kassa jag ska tillhöra eftersom jag inte jobbar åt kommunen längre.
    Hat jag gjort helt galet när jag varit medlem hos kommunals så länge fast jag borde bytt a-kassa för länge sen.
    Nu är det inte aktuellt att behöva få a-kasse-ersättning än på minst ett år, men ändå.
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Du ska vara kvar hos Kommunal!

    Har precis fått jobb som pers ass hos ett privat bolag och fick reda på att vi tillhör kommunal om vi ska gå med i facket.
  4. 2
    Du ska vara kvar hos Kommunal!

    Har precis fått jobb som pers ass hos ett privat bolag och fick reda på att vi tillhör kommunal om vi ska gå med i facket.
  5. Anonym
    #3
    om du inte tillhör facket så byt till till alfakassan. Där spelar det ingen roll vilket yrke du har. Passar jättebra för oss som byter jobb då och då
  6. 3
    om du inte tillhör facket så byt till till alfakassan. Där spelar det ingen roll vilket yrke du har. Passar jättebra för oss som byter jobb då och då

Liknande trådar

  1. Vilken kultur tillhör du?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 07:08
  2. vilken grupp tillhör jag?
    By Anonym in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 23:11
  3. Vilken klan tillhör du? Vilken stam?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 19:22
  4. Flyttar - vilken f-kassa tillhör jag?
    By Fibrotjej med adhd? in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 22:33
  5. Vilken a-kassa får man...
    By elsa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar