Vide stammar!
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Vide stammar!

    Jag minns att Vanja gjorde detsamma, men inte att det höll på såhär kraftigt som hans gör. Är det fler 2-åringar som stammar? Vet ni om det är vanligt?
  2. 1
    Vide stammar! Jag minns att Vanja gjorde detsamma, men inte att det höll på såhär kraftigt som hans gör. Är det fler 2-åringar som stammar? Vet ni om det är vanligt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Jag har läst att 2-åringar ofta stammar för att hjärnan jobbar snabbare än vad munnen (talet) klarar. Därför stammar de. A stammar lite ibland. Speciellt om det är ngt hon vill berätta och är ivrig. Jag vet inte hur vanligt det är, tycker att du ska kolla upp det!
    Kram
  4. 2
    Jag har läst att 2-åringar ofta stammar för att hjärnan jobbar snabbare än vad munnen (talet) klarar. Därför stammar de. A stammar lite ibland. Speciellt om det är ngt hon vill berätta och är ivrig. Jag vet inte hur vanligt det är, tycker att du ska kolla upp det!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Min grann har "utvecklings-stammning" som de kallar det. Han pratar dock inte rent än så det kanske påverkar. Vi har fått en remiss till logopeden för det tar 6-8 mån i Stockholm att få tid och när den tiden kommer så är det bara att tacka "ja" eller "nej" om han nu har stammning fortfarande.

    Utvecklingsstammning är tydligen rätt vanligt och kan komma och gå under tiden. BVC sa att de som stammar på "riktigt" kan ha kramp på stämbanden (??) men Casper finner inte sina ord, det är därför han stammar.

    Vi kollade det vid 2 års-kontrollen, som vi beställde själva.

    Ciao
  6. 3
    Min grann har "utvecklings-stammning" som de kallar det. Han pratar dock inte rent än så det kanske påverkar. Vi har fått en remiss till logopeden för det tar 6-8 mån i Stockholm att få tid och när den tiden kommer så är det bara att tacka "ja" eller "nej" om han nu har stammning fortfarande.

    Utvecklingsstammning är tydligen rätt vanligt och kan komma och gå under tiden. BVC sa att de som stammar på "riktigt" kan ha kramp på stämbanden (??) men Casper finner inte sina ord, det är därför han stammar.

    Vi kollade det vid 2 års-kontrollen, som vi beställde själva.

    Ciao
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    grann = grabb ;-)
  8. 4
    grann = grabb ;-)
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    ok...

    men detta kan växa bort alltså..? Syrran hade ju som sagt stamning lite lätt när hon var liten, men det försvann. Jag tycker han stammar lite mindre nu, det kommer och går. Får väl se om det försvinner, annars får vi väl ta kontakt med BVC snart..
  10. 5
    ok... men detta kan växa bort alltså..? Syrran hade ju som sagt stamning lite lätt när hon var liten, men det försvann. Jag tycker han stammar lite mindre nu, det kommer och går. Får väl se om det försvinner, annars får vi väl ta kontakt med BVC snart..
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Enligt vår BVC växer det bort och jag tycker grabben är mycket bättre nu är vad han var i december !

    ciao
  12. 6
    Enligt vår BVC växer det bort och jag tycker grabben är mycket bättre nu är vad han var i december !

    ciao

Liknande trådar

  1. Han stammar....
    By -elina- in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 10:52
  2. Vide stammar!
    By Malin med V o V in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 17:23
  3. Hon stammar
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:28
  4. Hur gör man då man stammar?
    By thuja in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 21:07
  5. Stammar?
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar