Vide stammar!
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Vide stammar!

    Jag vet att Vanja gjorde detsamma, men inte att det var så kraftigt som Vides. Han började dessutom tidigare än syrran. Ngn mer som stammar? Vet ni om det är vanligt? Vanjas försvann igen efter nåt halvår eller så.
  2. 1
    Vide stammar! Jag vet att Vanja gjorde detsamma, men inte att det var så kraftigt som Vides. Han började dessutom tidigare än syrran. Ngn mer som stammar? Vet ni om det är vanligt? Vanjas försvann igen efter nåt halvår eller så.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Visst är det någon av decembermammorna som är logoped - är det Karinko kanske? Hon kanske har några kloka ord att dela med sig av?

    Lukas kan ibland haka upp sig och liksom söka efter ett ord innan han hittar rätt men det är inte så att han stammar direkt.

    Tror inte det är så ovanligt - språkutvecklingen går ju så snabbt så ibland kanske inte hjärnan riktigt hänger med sig själv i farten
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  4. 2
    Visst är det någon av decembermammorna som är logoped - är det Karinko kanske? Hon kanske har några kloka ord att dela med sig av?

    Lukas kan ibland haka upp sig och liksom söka efter ett ord innan han hittar rätt men det är inte så att han stammar direkt.

    Tror inte det är så ovanligt - språkutvecklingen går ju så snabbt så ibland kanske inte hjärnan riktigt hänger med sig själv i farten
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    nä jag känner

    att det är så jag också. Ibland har han så mycket att berätta att munnen inte riktigt hänger med. Nu när han sitter o leker o pratar för sig själv, stammar han inte alls...
  6. 3
    nä jag känner att det är så jag också. Ibland har han så mycket att berätta att munnen inte riktigt hänger med. Nu när han sitter o leker o pratar för sig själv, stammar han inte alls...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Logopeden ilar till undsättning Det behöver inte vara så att han stammar. För många barn ingår en period av upphakningar (iterationer) i den normala språkutvecklingen. Man tror att det beror på att barnet är snabbt att tänka ut vad det vill säga och sen hinner inte artikulationen med (förenklat). Det brukar gå över av sig själv efter nåt halvår. Man ska tänka på att inte stressa barnet, inte fylla i osv. Ofta kännetecknas upphakningarna av att man t ex säger Do-Do-Do-Docka, medan en stamning snarare kan låta Dddddd...ddd...docka. Om du förstår hur jag menar!
  8. 4
    Logopeden ilar till undsättning Det behöver inte vara så att han stammar. För många barn ingår en period av upphakningar (iterationer) i den normala språkutvecklingen. Man tror att det beror på att barnet är snabbt att tänka ut vad det vill säga och sen hinner inte artikulationen med (förenklat). Det brukar gå över av sig själv efter nåt halvår. Man ska tänka på att inte stressa barnet, inte fylla i osv. Ofta kännetecknas upphakningarna av att man t ex säger Do-Do-Do-Docka, medan en stamning snarare kan låta Dddddd...ddd...docka. Om du förstår hur jag menar!
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Tack!

    Jag trodde inte det var så mycket att oroa sig för egentligen, men man undrar ju ändå så klart! Det är ju mer sådär som du säger, hanfastnar på halva ordet kan man säga, ma- ma- mamma tex. TACK för dina lugnande ord!!
  10. 5
    Tack! Jag trodde inte det var så mycket att oroa sig för egentligen, men man undrar ju ändå så klart! Det är ju mer sådär som du säger, hanfastnar på halva ordet kan man säga, ma- ma- mamma tex. TACK för dina lugnande ord!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Samma här, fast nu är det på väg bort. Höll i sig en vecka eller två. "Ja ja ja ja ja jag vill ha glass!" lät det, vansinnigt enerverande men jag hörde att det är vanligt så jag väntade ut det.
  12. 6
    Samma här, fast nu är det på väg bort. Höll i sig en vecka eller två. "Ja ja ja ja ja jag vill ha glass!" lät det, vansinnigt enerverande men jag hörde att det är vanligt så jag väntade ut det.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    Ja det verkar

    vara på väg bort här oxå, tack o lov. Även om jag vet att Vanja hade släng avdetsamma så blir man ju lite orloig ändå..
  14. 7
    Ja det verkar vara på väg bort här oxå, tack o lov. Även om jag vet att Vanja hade släng avdetsamma så blir man ju lite orloig ändå..

Liknande trådar

  1. Han stammar....
    By -elina- in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 10:52
  2. Vide stammar!
    By Malin med V o V in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 12:24
  3. Hon stammar
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 18:28
  4. Hur gör man då man stammar?
    By thuja in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 21:07
  5. Stammar?
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 21:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar