Mollusker.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Mollusker.

    Jag tycker inte om dem. Men visst finns det inget sätt att få bort/minska spridningen?! Inte klia sönder dem är väl det enda man göra?

    Tycker det blir mer och mer vanligt med mollusker. Var och varannan unge har det. Undrar om det blir vanligare?
  2. 1
    Mollusker. Jag tycker inte om dem. Men visst finns det inget sätt att få bort/minska spridningen?! Inte klia sönder dem är väl det enda man göra?

    Tycker det blir mer och mer vanligt med mollusker. Var och varannan unge har det. Undrar om det blir vanligare?
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    se till att...

    ...huden inte är torr, utan smörj in ordentligt. Då trivs de rackarna inte så bra.

    Jag kletade olivolja på dottern, nu är de gone!
  4. 2
    se till att... ...huden inte är torr, utan smörj in ordentligt. Då trivs de rackarna inte så bra.

    Jag kletade olivolja på dottern, nu är de gone!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Ska finnas en salva på apoteket.
  6. 3
    Ska finnas en salva på apoteket.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Aha! Mina killar är ena riktiga torrbollar. De har bara några mollusker var, men jag ser att de sprider sig nu. Blä! Happ, fett ska tillföras!!

    Tack!
  8. 4
    Aha! Mina killar är ena riktiga torrbollar. De har bara några mollusker var, men jag ser att de sprider sig nu. Blä! Happ, fett ska tillföras!!

    Tack!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    jasså! Då ska det shoppas en sådan. Vet inte varför jag tycker att mollusker är äckliga, men det tycker jag!
    Tack!
  10. 5
    jasså! Då ska det shoppas en sådan. Vet inte varför jag tycker att mollusker är äckliga, men det tycker jag!
    Tack!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    det är ganska många år sen mina barn hade mollusker men då duttade jag Tee Three Oil på dom små rackarna och satte plåster över de som var såriga och de försvann snabbt typ på två-tre veckor hade ingen av dom några kvar. Men jag vet inte hur det är med Tee Three Oil och små barns hud, har nog läst någonstans att det inte är bra, men det var vi lyckligt ovetande om på 90-talet :-)
  12. 6
    det är ganska många år sen mina barn hade mollusker men då duttade jag Tee Three Oil på dom små rackarna och satte plåster över de som var såriga och de försvann snabbt typ på två-tre veckor hade ingen av dom några kvar. Men jag vet inte hur det är med Tee Three Oil och små barns hud, har nog läst någonstans att det inte är bra, men det var vi lyckligt ovetande om på 90-talet :-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Det man inte vet mår man inte dåligt av

    Testar de andras förslag först då. Giftiga grejer tar vi senare.
  14. 7
    Det man inte vet mår man inte dåligt av

    Testar de andras förslag först då. Giftiga grejer tar vi senare.

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar