mensvärk?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    mensvärk?

    Nu fattar jag ingenting. Har den senaste tiden till och från haft mensvärk och oftast inte alls i samband med amningen. Tycker att om jag skulle ha fått mens så skulle det väl ha kommit nu, om jag räknat rätt har jag haft det här i snart två veckor. Börjar undra om det är något fel på mig. Visst möjligheten finns ju att jag skulle kunna vara gravid igen även om den är extremt liten. Men mensvärken är som den jag hade i början av graviditeten. Borde kanske ta kontakt med kvinnokliniken men det är så skönt att graviditeten är över och ingen har rotat i mig på evigheter, vill inte börja om med det igen, rotandet alltså, vill ha min kropp för mig själv nu.

    För övrigt kan jag knappt fatta att det snart gått ett år sedan jag fick positivt på testet. Så fort tiden har gått. Jonte är tre månader gammal och väger 7.5kg och bara 62 cm lång, en riktig knubbis med andra ord.
  2. 1
    mensvärk? Nu fattar jag ingenting. Har den senaste tiden till och från haft mensvärk och oftast inte alls i samband med amningen. Tycker att om jag skulle ha fått mens så skulle det väl ha kommit nu, om jag räknat rätt har jag haft det här i snart två veckor. Börjar undra om det är något fel på mig. Visst möjligheten finns ju att jag skulle kunna vara gravid igen även om den är extremt liten. Men mensvärken är som den jag hade i början av graviditeten. Borde kanske ta kontakt med kvinnokliniken men det är så skönt att graviditeten är över och ingen har rotat i mig på evigheter, vill inte börja om med det igen, rotandet alltså, vill ha min kropp för mig själv nu.

    För övrigt kan jag knappt fatta att det snart gått ett år sedan jag fick positivt på testet. Så fort tiden har gått. Jonte är tre månader gammal och väger 7.5kg och bara 62 cm lång, en riktig knubbis med andra ord.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Det kan ju kanske vara så att mensen börjar komma igång igen och därför har du mensvärk lite till och från. Gör ett test, visar det negativt tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket!

    Jag kan inte heller fatta att det är ett år sedan jag fick plus på söndag. Veckan innan det var jag ju övertygad om att vi inte kunde få barn, efter 1 ½ års försök...
  4. 2
    Det kan ju kanske vara så att mensen börjar komma igång igen och därför har du mensvärk lite till och från. Gör ett test, visar det negativt tror jag inte att du behöver oroa dig så mycket!

    Jag kan inte heller fatta att det är ett år sedan jag fick plus på söndag. Veckan innan det var jag ju övertygad om att vi inte kunde få barn, efter 1 ½ års försök...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Jag har också haft lite mensvärk under den senaste veckan och lite illamående också, jobbigt (precis som i början av grav.) Idag beställde jag grav.test. på nätet så nästa vecka ska jag testa för säkerhets skull. Jag tror (hoppas) att jag inte är gravid men risken finns ju alltid...:/
  6. 3
    Jag har också haft lite mensvärk under den senaste veckan och lite illamående också, jobbigt (precis som i början av grav.) Idag beställde jag grav.test. på nätet så nästa vecka ska jag testa för säkerhets skull. Jag tror (hoppas) att jag inte är gravid men risken finns ju alltid...:/
  7. LiZ.
    #4

    Jag brukar ha ont..

    ..i ett par veckor när ägglossningen är pa gang att starta igen efter graviditeter o amning. Riktig ilande molvärk o lite illamaende bada ggr(denna gang är det lugnt än!)och det har pagatt nagra veckor.
  8. 4
    Jag brukar ha ont.. ..i ett par veckor när ägglossningen är pa gang att starta igen efter graviditeter o amning. Riktig ilande molvärk o lite illamaende bada ggr(denna gang är det lugnt än!)och det har pagatt nagra veckor.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    då är det nog bara det

    Ni verkar så eniga så det är nog så att mensen är på väg tillbaka. Och jag som verkligen hatar att ha mens. Fick ju hormonspiral innan jag ens varit gravid för att jag har så besvärligt med den. Men men bara att bita i det sura äpplet. Jag går ju inte ner i vikt när jag får i mig hormoner och ner ska jag innan jag sätter in en spiral igen.
  10. 5
    då är det nog bara det Ni verkar så eniga så det är nog så att mensen är på väg tillbaka. Och jag som verkligen hatar att ha mens. Fick ju hormonspiral innan jag ens varit gravid för att jag har så besvärligt med den. Men men bara att bita i det sura äpplet. Jag går ju inte ner i vikt när jag får i mig hormoner och ner ska jag innan jag sätter in en spiral igen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Jag har haft ont i äggstockarna ett bra tag nu, känner av det varjedag, har även haft som en liten brun flytning så jag trodde att mensen skulle komma igång, men nej det blev inget... Men det kanske är så ett tag nu innan allt har blivit som det ska igen, vad vet jag.. =)
    Mamma Miot
  12. 6
    Jag har haft ont i äggstockarna ett bra tag nu, känner av det varjedag, har även haft som en liten brun flytning så jag trodde att mensen skulle komma igång, men nej det blev inget... Men det kanske är så ett tag nu innan allt har blivit som det ska igen, vad vet jag.. =)

Liknande trådar

  1. Mensvärk?
    By Amed2 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 14:07
  2. Mensvärk..
    By gabbiz in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 23:41
  3. Mensvärk...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 15:20
  4. Mensvärk?
    By Maria med 3 kidz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 23:15
  5. *mensvärk mensvärk hela dan*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 12:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar