Hej allesammans!
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Hej allesammans!

    Här är jag nästan varje vecka och läser, men nåt egentlig inlägg är nog inte gjort sedan förra året nångång. Kan ni fatta att våra små inte alls är så små längre, min bebis vart tog du vägen?
    Min bebis är utbytt mot en m-y-c-k-e-t livlig liten dam med högst bestämda åsikter, som älskar att retas med storebror och som lärt sig säga en massa. Bl.a. så ler hon stort och säger bajsekååv. Ja hon går på dagis
    Så Saga har inte lugnat ner sig det minsta, tvärtom och för var dag som går förundras jag över att det är hennes storebror man diskuterar i ADHD-termer.
    Han har ingen riktig diagnos fått, men hans problem handlar mycket om dålig impulskontroll och ett arbetsminne som inte riktigt är i harmoni med vad han faktiskt kan. Jag vidhåller att hans problem är kopplat till första årets mobbing, men det tycker inte de sk experterna *suckar*.

    Ha en skön vårhelg alla,

    kram

    Linda m Oscar-98 och Saga -05
    Retar du upp dig på ting som är små. Är du nog inte större än så.
  2. 1
    Hej allesammans! Här är jag nästan varje vecka och läser, men nåt egentlig inlägg är nog inte gjort sedan förra året nångång. Kan ni fatta att våra små inte alls är så små längre, min bebis vart tog du vägen?
    Min bebis är utbytt mot en m-y-c-k-e-t livlig liten dam med högst bestämda åsikter, som älskar att retas med storebror och som lärt sig säga en massa. Bl.a. så ler hon stort och säger bajsekååv. Ja hon går på dagis
    Så Saga har inte lugnat ner sig det minsta, tvärtom och för var dag som går förundras jag över att det är hennes storebror man diskuterar i ADHD-termer.
    Han har ingen riktig diagnos fått, men hans problem handlar mycket om dålig impulskontroll och ett arbetsminne som inte riktigt är i harmoni med vad han faktiskt kan. Jag vidhåller att hans problem är kopplat till första årets mobbing, men det tycker inte de sk experterna *suckar*.

    Ha en skön vårhelg alla,

    kram

    Linda m Oscar-98 och Saga -05
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Kul att höra ifrån dig :-). Här är också en bestämd ung dam som också´tycker om att säga ordet bajs. Caroline har också börjat att dra ner sina byxor. Gå till toadörren och banka samtidigt som hon puttar på sin rumpa och säger Bajs. Jag gissar att vi kan få henne torr i sommar (iaf önskedröm).

    Jobbigt att sonen din har det tufft fortfarande. Hoppas att det ordnar upp sig snart.

    STOR kram!
  4. 2
    Kul att höra ifrån dig :-). Här är också en bestämd ung dam som också´tycker om att säga ordet bajs. Caroline har också börjat att dra ner sina byxor. Gå till toadörren och banka samtidigt som hon puttar på sin rumpa och säger Bajs. Jag gissar att vi kan få henne torr i sommar (iaf önskedröm).

    Jobbigt att sonen din har det tufft fortfarande. Hoppas att det ordnar upp sig snart.

    STOR kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Hej
    Roligt att höra att ni mår bra. Här finns också en mycket bestämd liten dam med stor vilja, nyfikenhet, glädje och ilska. I ungefär lika stora portioner.

    Klurigt det där med experterna. Hoppas ni får den hjälp du tycker att ni behöver så att det har det goda med sig att diskutera med dem.

    Sköt om er
    Kram
    Katarina m Märta
  6. 3
    Hej
    Roligt att höra att ni mår bra. Här finns också en mycket bestämd liten dam med stor vilja, nyfikenhet, glädje och ilska. I ungefär lika stora portioner.

    Klurigt det där med experterna. Hoppas ni får den hjälp du tycker att ni behöver så att det har det goda med sig att diskutera med dem.

    Sköt om er
    Kram
    Katarina m Märta
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Halloj )
    Oj vad duktig Caroline är som visar att hon behöver gå. Saga talade om för första gången igår när jag hämtade henne på dagis att hon hade bajsat. Hej mamma sa hon och sen pekade hon på rumpan och sa bajs *s*.

    Det är upp och ner det där med storebror. Han mår iaf mycket, mycket bättre och har mognat massor i och med byte av klass. Han har världens mest underbara lärare så jag är minst lika trygg som Oscar nu. Får se vad hösten innebär då vi har nedragningar att vänta och ny klass i och med att de går upp i trean.

    En lika stor kram tillbaka till dig vännen!
  8. 4
    Halloj )
    Oj vad duktig Caroline är som visar att hon behöver gå. Saga talade om för första gången igår när jag hämtade henne på dagis att hon hade bajsat. Hej mamma sa hon och sen pekade hon på rumpan och sa bajs *s*.

    Det är upp och ner det där med storebror. Han mår iaf mycket, mycket bättre och har mognat massor i och med byte av klass. Han har världens mest underbara lärare så jag är minst lika trygg som Oscar nu. Får se vad hösten innebär då vi har nedragningar att vänta och ny klass i och med att de går upp i trean.

    En lika stor kram tillbaka till dig vännen!
  9. Medlem sedan
    Jun 1998
    #5
    Hej!
    Kul med tuffa små tjejer, hoppas viljan och framåtandan håller i sig för våra små damer )

    Är lite kluven som sagt vad gäller expertisen, men jag går på min i-magen-känsla gällande Oscar och är just nu trygg med både klass, lärare och kompisarna. De är snabba och uppmärksamma på hans problem och är verkligen jätteförtjusta i honom. Det känns skönt mitt i allt elände.

    En stor kram tillbaka till er kommer här!

    /Linda, Saga och Oscar
  10. 5
    Hej!
    Kul med tuffa små tjejer, hoppas viljan och framåtandan håller i sig för våra små damer )

    Är lite kluven som sagt vad gäller expertisen, men jag går på min i-magen-känsla gällande Oscar och är just nu trygg med både klass, lärare och kompisarna. De är snabba och uppmärksamma på hans problem och är verkligen jätteförtjusta i honom. Det känns skönt mitt i allt elände.

    En stor kram tillbaka till er kommer här!

    /Linda, Saga och Oscar

Liknande trådar

  1. God Jul allesammans!
    By _annae_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 01:12
  2. Hej allesammans!
    By KlaraMedLilleJohn:) in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:05
  3. Hej på er allesammans
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 11:57
  4. Hej allesammans!
    By Semlis in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 12:22
  5. hej allesammans!
    By fridahill in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar