Snart födelsedag
_99 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Snart födelsedag

    Ja, om ca 5 veckor blir min yngsta son 8 år. Fattar inte att han blivit så stor. Minns själv min egen 8-års dag. Man kände sig stor.
    Han önskar massor av leksaker, men barnen leker mest med lego och det har vi massor av. Säkert över 40 kg, så det räcker. Funderar på att köpa honom en riktig kniv och eventuellt ett par kikare. Han gillar att studera fåglar och att vara ute i naturen. Och storebror fick en kniv då han fyllde år, så min 99:a vill också gärna ha en egen. Han lär få leksaker av de som kommer på kalaset.

    Köper ni mycket leksaker till barnen nu, eller har ni börjat köpa nyttigare saker?
  2. 1
    Snart födelsedag Ja, om ca 5 veckor blir min yngsta son 8 år. Fattar inte att han blivit så stor. Minns själv min egen 8-års dag. Man kände sig stor.
    Han önskar massor av leksaker, men barnen leker mest med lego och det har vi massor av. Säkert över 40 kg, så det räcker. Funderar på att köpa honom en riktig kniv och eventuellt ett par kikare. Han gillar att studera fåglar och att vara ute i naturen. Och storebror fick en kniv då han fyllde år, så min 99:a vill också gärna ha en egen. Han lär få leksaker av de som kommer på kalaset.

    Köper ni mycket leksaker till barnen nu, eller har ni börjat köpa nyttigare saker?
  3. Medlem sedan
    Jul 1998
    #2
    Leksaksbojkott här!
    Lego och Kaplastavar gäller, och de kan man inte hur mycket som helst av.
    Elias fick en ny cykel av oss och en kniv, vi tyckte det räckte så.....Det är värre att köpa till lillebror, när allt redan finns....
  4. 2
    Leksaksbojkott här!
    Lego och Kaplastavar gäller, och de kan man inte hur mycket som helst av.
    Elias fick en ny cykel av oss och en kniv, vi tyckte det räckte så.....Det är värre att köpa till lillebror, när allt redan finns....
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Mm....

    Det är himla svårt när man har en storebror som har fått saker som lillebror tagit över...
    Men en ny cykel fick han för en vecka sedan av mormor & morfar (iförväg, fyller egentligen i maj)
    Vi vet inte vad vi ska köpa till honom. Jag funderade på ett stort fotbollsmål, men jag vet inte.

    Han önskar sig kniv, svärd (plast), radiostyrd bil.
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  6. 3
    Mm.... Det är himla svårt när man har en storebror som har fått saker som lillebror tagit över...
    Men en ny cykel fick han för en vecka sedan av mormor & morfar (iförväg, fyller egentligen i maj)
    Vi vet inte vad vi ska köpa till honom. Jag funderade på ett stort fotbollsmål, men jag vet inte.

    Han önskar sig kniv, svärd (plast), radiostyrd bil.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Cykel kanske. Det börjar finnas så mycket "stora dyra" saker de ändå behöver nu, skidor, skridskor, cykel, skateboard osv. så vi satsar nog på "nyttiga" leksaker. Här finns det också en halv kubikmeter Lego så det känns mindre nödvändigt... Ny dator och spel önskas också men det blir det nog inte nu. Tält/sovsäck/termos/annan campingutrustning kanske kan vara nåt? Eller kamoflagekläder?
  8. 4
    Cykel kanske. Det börjar finnas så mycket "stora dyra" saker de ändå behöver nu, skidor, skridskor, cykel, skateboard osv. så vi satsar nog på "nyttiga" leksaker. Här finns det också en halv kubikmeter Lego så det känns mindre nödvändigt... Ny dator och spel önskas också men det blir det nog inte nu. Tält/sovsäck/termos/annan campingutrustning kanske kan vara nåt? Eller kamoflagekläder?
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Tack ;)

    Även om tipset inte var till mig
    Självklart skall han få en ny skateboard! En riktig som inte är så där segrullad!!
    Kanske en egen sovsäck åxå vore nåt! (kanska skall tipsa farmor om det!)

    Hmm.. knaske skall man kolla vilken stl. det var på rullskrillorna å....

    tack!
    *************************
    Petra m. Linus-99 & Fabian-95
    http://petrapeps.blogg.se/
    http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com/
  10. 5
    Tack ;) Även om tipset inte var till mig
    Självklart skall han få en ny skateboard! En riktig som inte är så där segrullad!!
    Kanske en egen sovsäck åxå vore nåt! (kanska skall tipsa farmor om det!)

    Hmm.. knaske skall man kolla vilken stl. det var på rullskrillorna å....

    tack!
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    en bra ide.
    min dotter har en riktig liten täljkniv, med skydd vid skaftet. hon använder den ofta och gärna. tillsammans med den och hennes verktygslåda skapar hon vackra grejer.
    synd att mamma(jag) inte alltid uppskattar hattkrokar gjorda av gammal ved och långa spikar.

    hon har även en riktig fältkikare som är med överallt.
    det är värt att köpa riktiga saker de håller och är bättre än barn leksaker.
  12. 6
    en bra ide.
    min dotter har en riktig liten täljkniv, med skydd vid skaftet. hon använder den ofta och gärna. tillsammans med den och hennes verktygslåda skapar hon vackra grejer.
    synd att mamma(jag) inte alltid uppskattar hattkrokar gjorda av gammal ved och långa spikar.

    hon har även en riktig fältkikare som är med överallt.
    det är värt att köpa riktiga saker de håller och är bättre än barn leksaker.
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Här blir det...

    ...presentkort på en cykel. Den här gången ska han få välja själv.

    Sen har han önskat sig att få göra en Nalle på Nallefabriken. Väldigt populärt här. även längre upp i åldrarna. Men dyrt!

    Och så lite smått har jag i min låda, en läsa-lätt-bok, en märkessköld, ett plockepinn, en Scoobydoofilm och nån ljudCD med Frankesteinarna tror jag det var. Sen ska jag försöka få tag i ett Kaleidoskop också. Det blev aldrig av i julas.

    Sen är det lite sorgligt att min man inte är hemma på hans födelsedag utan på tjänsteresa i Kina då. Men vi får försöka fira honom helgen innan och ha kalaset helgen efter. Men det var inte populärt kan jag säga, gossen här var ganska ledsen...

    Karin m Henke, Ida och Elina
  14. 7
    Här blir det... ...presentkort på en cykel. Den här gången ska han få välja själv.

    Sen har han önskat sig att få göra en Nalle på Nallefabriken. Väldigt populärt här. även längre upp i åldrarna. Men dyrt!

    Och så lite smått har jag i min låda, en läsa-lätt-bok, en märkessköld, ett plockepinn, en Scoobydoofilm och nån ljudCD med Frankesteinarna tror jag det var. Sen ska jag försöka få tag i ett Kaleidoskop också. Det blev aldrig av i julas.

    Sen är det lite sorgligt att min man inte är hemma på hans födelsedag utan på tjänsteresa i Kina då. Men vi får försöka fira honom helgen innan och ha kalaset helgen efter. Men det var inte populärt kan jag säga, gossen här var ganska ledsen...

    Karin m Henke, Ida och Elina

Liknande trådar

  1. födelsedag snart
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:04
  2. Snart födelsedag...
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 09:55
  3. Snart födelsedag
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 19:19
  4. Födelsedag snart
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 21:07
  5. Snart födelsedag..
    By Jenny+fyra kottar in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 05:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar