Följdfråga om hål i öronen
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Följdfråga om hål i öronen

    Om man nu ska göra hål i öronen, när är bästa årstiden för det? Vet att man ska undvika rötmånaden, men finns det andra saker med väder och vind att tänka på?

    Hmm, är ju sen dinosauriernas tid då jag själv gjorde hål i öronen att jag inte minns turerna kring detta.
    Bian
  2. 1
    Följdfråga om hål i öronen Om man nu ska göra hål i öronen, när är bästa årstiden för det? Vet att man ska undvika rötmånaden, men finns det andra saker med väder och vind att tänka på?

    Hmm, är ju sen dinosauriernas tid då jag själv gjorde hål i öronen att jag inte minns turerna kring detta.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Ingen aning egentligen, men har fått för mig att man ska undvika att ta hål på försommaren/sommaren, och att det kanske är bäst på vintern
    Blev en lååång väntan för mina små älsklingarna, då jag sa att de allt fick vänta till hösten
    Det var ett bra tag sedan mina älsklingar fick sina högt efterlängtade hål och jag har sett att det är en heldel som ändrat, kanske finns någon som är mer uppdaterad i frågan, hur det fungerar idag :-)

    kram
  4. 2
    Ingen aning egentligen, men har fått för mig att man ska undvika att ta hål på försommaren/sommaren, och att det kanske är bäst på vintern
    Blev en lååång väntan för mina små älsklingarna, då jag sa att de allt fick vänta till hösten
    Det var ett bra tag sedan mina älsklingar fick sina högt efterlängtade hål och jag har sett att det är en heldel som ändrat, kanske finns någon som är mer uppdaterad i frågan, hur det fungerar idag :-)

    kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Eftersom man ska undvika bada, iallafall i allmäna bassänger så kanske det är typ dax nu eller så får ni vänta tills i höst.
  6. 3
    Eftersom man ska undvika bada, iallafall i allmäna bassänger så kanske det är typ dax nu eller så får ni vänta tills i höst.
  7. Katta m Clara+2 till
    #4
    Tycker också hösten är bäst. Min 97:a är född i oktober och fick det som 9-årspresent, och så här i efterhand inser jag att det var en bra period!
  8. 4
    Tycker också hösten är bäst. Min 97:a är född i oktober och fick det som 9-årspresent, och så här i efterhand inser jag att det var en bra period!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Tja, nu kanske vore bra.... långt kvar till rötmånaden, o inga mössor..
    Tar man på vintern ska ju mössor senare på.. o ev kanske hjälmar...
    Nu luftast det ju, o inga mössor som skaver...

    Maja tog 2 veckor innan hon fyllde 5... dvs i Mars
  10. 5
    Tja, nu kanske vore bra.... långt kvar till rötmånaden, o inga mössor..
    Tar man på vintern ska ju mössor senare på.. o ev kanske hjälmar...
    Nu luftast det ju, o inga mössor som skaver...

    Maja tog 2 veckor innan hon fyllde 5... dvs i Mars
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Min dotter tog sina innan hon fyllde 4år så det måste ha varit i Mars-April och det fungerade bra, hann läka innan badsäsongen.
  12. 6
    Min dotter tog sina innan hon fyllde 4år så det måste ha varit i Mars-April och det fungerade bra, hann läka innan badsäsongen.
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7
    Då är jag inte ensam
    Som jag skrev i tråden längre ner (fast den hamnade lite längre ner än tänkt...) så lät jag mina oxå ta hål tidigt, i andras ögon var det inte så populärt, förstod jag senare.
    När jag nu möter föräldrar som funderar på att låta sina ta hål, märker jag fortfarande att de tycker att jag lät mina ta hål på tok för tidigt.
    Men vad gör det? Mina älsklingar ville, jag tyckte det var ok, och det gick bra
    Bara kul att höra att andra oxå låtit sina små ta hål tidigt, jag är inte ensam

    Vad jag menar lite är väll det att det är upp till var och en, vad man tycker känns bra, och det är det man måste gå efter.

    svammel, men ja, det har varit ett ganska hett ämne runt omkring

    kram
  14. 7
    Då är jag inte ensam
    Som jag skrev i tråden längre ner (fast den hamnade lite längre ner än tänkt...) så lät jag mina oxå ta hål tidigt, i andras ögon var det inte så populärt, förstod jag senare.
    När jag nu möter föräldrar som funderar på att låta sina ta hål, märker jag fortfarande att de tycker att jag lät mina ta hål på tok för tidigt.
    Men vad gör det? Mina älsklingar ville, jag tyckte det var ok, och det gick bra
    Bara kul att höra att andra oxå låtit sina små ta hål tidigt, jag är inte ensam

    Vad jag menar lite är väll det att det är upp till var och en, vad man tycker känns bra, och det är det man måste gå efter.

    svammel, men ja, det har varit ett ganska hett ämne runt omkring

    kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Jag mötte en massa motstånd när jag lät min dotter ta hål i öronen på min dotter, men jag hade min man och min mamma på min sida och gjorde vad vi ville och det har fungerat bra. Sen får folk tycka vad de vill.
  16. 8
    Jag mötte en massa motstånd när jag lät min dotter ta hål i öronen på min dotter, men jag hade min man och min mamma på min sida och gjorde vad vi ville och det har fungerat bra. Sen får folk tycka vad de vill.
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    Tack för era svar. Det var väl så som jag gissade att antingen nu på våren så att de hinner läka till badsäsongen eller så på hösten innan kylan kommer.

    Ja, det blir väl bara att välja vad som passar oss bäst. Måste även beställa hem örhängen i titan åt tjejerna om de nu ska få göra hål i öronen.
  18. 9
    Tack för era svar. Det var väl så som jag gissade att antingen nu på våren så att de hinner läka till badsäsongen eller så på hösten innan kylan kommer.

    Ja, det blir väl bara att välja vad som passar oss bäst. Måste även beställa hem örhängen i titan åt tjejerna om de nu ska få göra hål i öronen.

Liknande trådar

  1. Följdfråga:
    By Nefertari in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 11:42
  2. Följdfråga
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 16:53
  3. Som en följdfråga
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 22:08
  4. och så en följdfråga
    By angelica_l in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 12:32
  5. följdfråga..
    By mamma anna in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 15:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar