Hur bli av med möss?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hur bli av med möss?

    Vi har lyckats stänga dem ute ur huset nu och tätat överallt där de kan ha kommit in men nu sitter de små jä****na _i_ väggen o knaprar...

    Vi har satt ut musfällor och lyckats ta en mus men det är fler... Vad är bäst att gillra fällorna med? Vi hade satt korv i den fällan som musen gick i.

    Har ni några andra tips på hur man blir av med mössen?
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  2. 1
    Hur bli av med möss? Vi har lyckats stänga dem ute ur huset nu och tätat överallt där de kan ha kommit in men nu sitter de små jä****na _i_ väggen o knaprar...

    Vi har satt ut musfällor och lyckats ta en mus men det är fler... Vad är bäst att gillra fällorna med? Vi hade satt korv i den fällan som musen gick i.

    Har ni några andra tips på hur man blir av med mössen?
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    Vi ringer den firma som vårt försäkringsbolag har för skadedjursbekämpning och får dosor med gift att lägga ut där de finns ( främst vinden ). Blir lugnt på bara nån dag men det räcker ju inte hela vintern direkt, får lägga ut var tredje vecka nästan.
  4. 2
    Vi ringer den firma som vårt försäkringsbolag har för skadedjursbekämpning och får dosor med gift att lägga ut där de finns ( främst vinden ). Blir lugnt på bara nån dag men det räcker ju inte hela vintern direkt, får lägga ut var tredje vecka nästan.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    De brukar gilla nötter och choklad.
    Väntar med spänning att gå till jobbet på måndag, för jag gillrade fällor med Geisha i går
    Såg musrackaren vid 15-tiden igår men vi lyckades inte få tag i den ....

    Jag är emot gift i hemmiljö för då ska de ligga döda i väggarna och ruttna
  6. 3
    De brukar gilla nötter och choklad.
    Väntar med spänning att gå till jobbet på måndag, för jag gillrade fällor med Geisha i går
    Såg musrackaren vid 15-tiden igår men vi lyckades inte få tag i den ....

    Jag är emot gift i hemmiljö för då ska de ligga döda i väggarna och ruttna
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Ja, det är ju apäckligt med mössen i väggarna...

    Vi hade möss förra vintern och det krypande ljudet i väggarna gör så det går rysningar i kroppen på mig.

    Möss äter i princip vad som helst. Jag gillrade fällorna med skinka, choklad, ost, kalkon osv.
    Satte fällorna in under bakom diskbänken (på golvet vid rören). Sju fångade vi totalt och sedan var det krypande rasslande ljudet i väggarna borta.

    Lycka till!
    Annelie
  8. 4
    Ja, det är ju apäckligt med mössen i väggarna...

    Vi hade möss förra vintern och det krypande ljudet i väggarna gör så det går rysningar i kroppen på mig.

    Möss äter i princip vad som helst. Jag gillrade fällorna med skinka, choklad, ost, kalkon osv.
    Satte fällorna in under bakom diskbänken (på golvet vid rören). Sju fångade vi totalt och sedan var det krypande rasslande ljudet i väggarna borta.

    Lycka till!
    Annelie
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Tack för era svar!

    Ska ringa försäkringsbolaget o höra vad de har o säga. Fortsätter med fällor oxå, köpte 2 till idag!
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  10. 5
    Tack för era svar! Ska ringa försäkringsbolaget o höra vad de har o säga. Fortsätter med fällor oxå, köpte 2 till idag!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6

    Jordnötssmör

    Är kalasbra bete.
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  12. 6
    Jordnötssmör Är kalasbra bete.

Liknande trådar

  1. J-LA möss!!!!!!!!!!!!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 08:16
  2. Jag har möss!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 10:17
  3. möss!
    By housewife in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:30
  4. Möss?
    By Linn_78 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 22:52
  5. Två möss
    By Mia_Sthlm back.. in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 13:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar