Ar jag knapp eller?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Ar jag knapp eller?

    Har borjat fa panik over ett stort bostadslan och borjar titta pa billigare hus i Uppsala. Sag nu det har huset:

    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3551492&q=1&s=3

    Min man sager att han skulle tycka det var ok med Sverige men vad tycker jag? Ingen aning.
  2. 1
    Ar jag knapp eller? Har borjat fa panik over ett stort bostadslan och borjar titta pa billigare hus i Uppsala. Sag nu det har huset:

    http://www.hemnet.se/a.asp?id=3551492&q=1&s=3

    Min man sager att han skulle tycka det var ok med Sverige men vad tycker jag? Ingen aning.
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Wow vilket hus!!

    Det är ju helt underbart....

    Hur mycket skulle ett sådant hus kosta i UK?
    Skulle maken din kunna fortsätta jobba med det han gör eller får han leta nytt jobb i Sv? Pratar han svenska?

    Ni får göra som vi gjorde, skriv en lista med för och nackdelar med båda länderna, det hjälpte oss att ta beslutet.

    Kram!
    Den levande känner inte sin själ, den döde inte sin kropp
  4. 2
    Wow vilket hus!! Det är ju helt underbart....

    Hur mycket skulle ett sådant hus kosta i UK?
    Skulle maken din kunna fortsätta jobba med det han gör eller får han leta nytt jobb i Sv? Pratar han svenska?

    Ni får göra som vi gjorde, skriv en lista med för och nackdelar med båda länderna, det hjälpte oss att ta beslutet.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Det skulle kosta hur mycket som helst har i UK och vi skulle def inte ha rad med ett sant hus har.

    Just nu ar maken freelancare sa det skulle han kunna fortsatta med. Svenska pratar han an sa lange pa barnniva. Svart svart svart.
  6. 3
    Det skulle kosta hur mycket som helst har i UK och vi skulle def inte ha rad med ett sant hus har.

    Just nu ar maken freelancare sa det skulle han kunna fortsatta med. Svenska pratar han an sa lange pa barnniva. Svart svart svart.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Vilket hus!!!
    Jag har redan möblerat.
  8. 4
    Vilket hus!!!
    Jag har redan möblerat.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Fast jag skulle byta ut allt det rosa...
  10. 5
    Fast jag skulle byta ut allt det rosa...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Skulle du?

    Jag kanner mig totalt forvirrad. I Uppsala har jag vanner och familj och husen ar billigare men det ar ju som sagt var i Sverige och ville jag dit eller inte?
  12. 6
    Skulle du?

    Jag kanner mig totalt forvirrad. I Uppsala har jag vanner och familj och husen ar billigare men det ar ju som sagt var i Sverige och ville jag dit eller inte?
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    Väldigt fint

    jag har också kollat på vad man kan få för pengarna i Lund - ett mindre palats mot.....ja, en skokartong på Holloway Road ungefär - det känns svindlande att tänka på.
    Vi tänker så här: vad är viktigast för oss? Att ha ett stort hus är underbart, och skulle vara helt fantastiskt, men det ä ju det att vi inte vill bo _i Sveige_. Så man får väga drömhuset mot drömplatsen, och förhoppningsvis hitta nån slags medelpunkt.
    Läs gärna om mitt nya liv i SF på www.mylifeinhayes.blogspot.com eller titta in på min bok-blog: www.books2die4.blogspot.com
  14. 7
    Väldigt fint jag har också kollat på vad man kan få för pengarna i Lund - ett mindre palats mot.....ja, en skokartong på Holloway Road ungefär - det känns svindlande att tänka på.
    Vi tänker så här: vad är viktigast för oss? Att ha ett stort hus är underbart, och skulle vara helt fantastiskt, men det ä ju det att vi inte vill bo _i Sveige_. Så man får väga drömhuset mot drömplatsen, och förhoppningsvis hitta nån slags medelpunkt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Absolut inte! Det e helt vansinnigt vad allt kostar pengar här och jag måste erkänna att jag börjar tröttna. Det som verkligen talar för att stanna är att ni antagligen gör en rätt så god affär om ni köper svärmorshus, fixar till det och _sen_ har ni ju ett ypperligt läge om ni vill flytta till Sverige.

    Jag får Sverigedustar, det får B med, men aldrig samtidigt och jag kan inte tänka tanken rätt ut utan att säga nej inom mig.

    Sätter Colan i halsen när jag läser daisys svar (ja, jo, en lördagscola har jag unnat mig, men det är den enda..). Väga drömhuset mot drömplatsen, men om man bor mitt emellan då? Jag vill till SKOOOOOOOOOOOOOTTTLAND eller Schweiz, eller helst SF, men det vill inte B och nu har han skrivit på ytterligare 6 mån och när de är slut har I gått i Svenska skolan 3 mån och jag har hunnit byta ut några av de hemska gardinerna vi har och det är ett _stort commitment_ enligt mig, så nu känner jag mig lite stuck..

    Snäll man du har som gärna vill till Sverige, ni får tänka igenom ordentligt och plussa och minusa, stannar du har du ett ufo som hoppar jämfota av glädje.
  16. 8
    Absolut inte! Det e helt vansinnigt vad allt kostar pengar här och jag måste erkänna att jag börjar tröttna. Det som verkligen talar för att stanna är att ni antagligen gör en rätt så god affär om ni köper svärmorshus, fixar till det och _sen_ har ni ju ett ypperligt läge om ni vill flytta till Sverige.

    Jag får Sverigedustar, det får B med, men aldrig samtidigt och jag kan inte tänka tanken rätt ut utan att säga nej inom mig.

    Sätter Colan i halsen när jag läser daisys svar (ja, jo, en lördagscola har jag unnat mig, men det är den enda..). Väga drömhuset mot drömplatsen, men om man bor mitt emellan då? Jag vill till SKOOOOOOOOOOOOOTTTLAND eller Schweiz, eller helst SF, men det vill inte B och nu har han skrivit på ytterligare 6 mån och när de är slut har I gått i Svenska skolan 3 mån och jag har hunnit byta ut några av de hemska gardinerna vi har och det är ett _stort commitment_ enligt mig, så nu känner jag mig lite stuck..

    Snäll man du har som gärna vill till Sverige, ni får tänka igenom ordentligt och plussa och minusa, stannar du har du ett ufo som hoppar jämfota av glädje.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Glömde säga "Wow!! Vilket smakfullt inrett hus, och vilken _yta_" *tar mig för pannan*
  18. 9
    Glömde säga "Wow!! Vilket smakfullt inrett hus, och vilken _yta_" *tar mig för pannan*
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10

    Inte mening att göra så

    att du satte colan i halsen - ska vara försiktigare nästa ggn
    Läs gärna om mitt nya liv i SF på www.mylifeinhayes.blogspot.com eller titta in på min bok-blog: www.books2die4.blogspot.com
  20. 10
    Inte mening att göra så att du satte colan i halsen - ska vara försiktigare nästa ggn
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11
    Ja, det är ett stort ansvar man har när man lever andras drömliv. *fnis*

    kram på dig!!
  22. 11
    Ja, det är ett stort ansvar man har när man lever andras drömliv. *fnis*

    kram på dig!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Det ar just det jag funderat pa just nu, vad ar bast for oss nu. Mannen jobbar ju inte har nu utan for tilfallet i Spanien och det lar nog fortsatta med div utlandsjobb, den enda anknytningen hit da blir att svarmor bor har och att barnen har borjat i skola. I Uppsala skulle jag ha ett socialt liv direkt och plus familj, kusiner till barnen.

    Husen vi tittar pa har ar absolut inte stora men valdigt dyra tyvarr och jag kanner mig stressad over att ha en stor summa varje manad som ska tacka huslan.

    JAG VET INTE VAD JAG VILL!!!!!!!!!
  24. 12
    Det ar just det jag funderat pa just nu, vad ar bast for oss nu. Mannen jobbar ju inte har nu utan for tilfallet i Spanien och det lar nog fortsatta med div utlandsjobb, den enda anknytningen hit da blir att svarmor bor har och att barnen har borjat i skola. I Uppsala skulle jag ha ett socialt liv direkt och plus familj, kusiner till barnen.

    Husen vi tittar pa har ar absolut inte stora men valdigt dyra tyvarr och jag kanner mig stressad over att ha en stor summa varje manad som ska tacka huslan.

    JAG VET INTE VAD JAG VILL!!!!!!!!!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    konstigt nog har jag inte haft ngn bo i sverige langtan tills idag da kanske.

    gahhhhhhhh
  26. 13
    konstigt nog har jag inte haft ngn bo i sverige langtan tills idag da kanske.

    gahhhhhhhh
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14
    Du, du ska nog inte lita på dina känslor just nu, du bor med _svärmor_!! (om dock en mycket bra sådan ska jag tillägga, men det finns väl gränser för även såna snälla svärdöttrar som du.)

    Fast det är ju samtidigt en relevant fråga. Hur länge har du varit ifrån Sverige?...
  28. 14
    Du, du ska nog inte lita på dina känslor just nu, du bor med _svärmor_!! (om dock en mycket bra sådan ska jag tillägga, men det finns väl gränser för även såna snälla svärdöttrar som du.)

    Fast det är ju samtidigt en relevant fråga. Hur länge har du varit ifrån Sverige?...
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15
    Ni skulle ju få ett väldigt bra liv om maken ändå kommer vara ute och flänga, ni skulle ju få _väldigt_ mycket för pengarna... (jag har också föreslagit för B att vi skulle kunna bo i Sverige och han pendlar, han var _inte_ så sugen.. Fast om man redan gör det...e det ju såklart en annan femma.
  30. 15
    Ni skulle ju få ett väldigt bra liv om maken ändå kommer vara ute och flänga, ni skulle ju få _väldigt_ mycket för pengarna... (jag har också föreslagit för B att vi skulle kunna bo i Sverige och han pendlar, han var _inte_ så sugen.. Fast om man redan gör det...e det ju såklart en annan femma.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Jag flyttade till England juli 1999, sa inte sa lange om man jamfor med andra.
  32. 16
    Jag flyttade till England juli 1999, sa inte sa lange om man jamfor med andra.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jag ska fundera mycket nasta veckan nar jag forhoppningsvis aven far sova ovanligt mycket och kanske tanker klarare.
  34. 17
    Jag ska fundera mycket nasta veckan nar jag forhoppningsvis aven far sova ovanligt mycket och kanske tanker klarare.

Liknande trådar

  1. Knapp eller sond?
    By MammaMu86 in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 21:52
  2. Knapp?
    By melkev in forum Vikt – barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 20:39
  3. Kan knapp gå..
    By mamin in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 11:59
  4. Sök-knapp???
    By * Tess * in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 18:52
  5. peg eller knapp??
    By sarah in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar