Förkyld mamma -smittad bäbis?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Förkyld mamma -smittad bäbis?

    Har 38 graders feber, torrhosta och näsan rinner är förståss livrädd att Ellen ska bli smittad.

    Pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att genom amningen och de antikroppar som hon får där har hon god chans att klara sig.

    Någon som varit förkyld och ammat tidigare? Blev bäbisen sjuk då?
  2. 1
    Förkyld mamma -smittad bäbis? Har 38 graders feber, torrhosta och näsan rinner är förståss livrädd att Ellen ska bli smittad.

    Pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att genom amningen och de antikroppar som hon får där har hon god chans att klara sig.

    Någon som varit förkyld och ammat tidigare? Blev bäbisen sjuk då?
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    Oscar snorar

    Men det är inte så farligt. Det kommer mest gröna bobbor. Men jag tror inte han har haft feber. det är många som är sjuka nu. Så det är inte så konstigt.
  4. 2
    Oscar snorar Men det är inte så farligt. Det kommer mest gröna bobbor. Men jag tror inte han har haft feber. det är många som är sjuka nu. Så det är inte så konstigt.
  5. besökare
    #3
    jag har varit både jätteförkyld och haft magsjuka
    var genomförkyld när jag födde 2an och inte blev hon smittad
    har haft magsjuka mm och nej inte har bäbisen blivit smittad
    Men visst känns det trist när man är så snorig att dte nästan rinner på bäbisen
    Men amma du vidare det är ändå det bästa skyddet du kan ge.
  6. 3
    jag har varit både jätteförkyld och haft magsjuka
    var genomförkyld när jag födde 2an och inte blev hon smittad
    har haft magsjuka mm och nej inte har bäbisen blivit smittad
    Men visst känns det trist när man är så snorig att dte nästan rinner på bäbisen
    Men amma du vidare det är ändå det bästa skyddet du kan ge.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Hade flunsan

    med 40 graders feber med äldre dottern och vinterkräksjuka ett par veckor senare,alla i familjen var sjuka men inte hon.Amningen skyddar till viss del,men en vankig förkylning måste man nog räkna med att även våra bebisar får.Vår lilla är ju dyngsnorig just nu och har varit till och från i en vecka.
  8. 4
    Hade flunsan med 40 graders feber med äldre dottern och vinterkräksjuka ett par veckor senare,alla i familjen var sjuka men inte hon.Amningen skyddar till viss del,men en vankig förkylning måste man nog räkna med att även våra bebisar får.Vår lilla är ju dyngsnorig just nu och har varit till och från i en vecka.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Hela vår familj är lite småsjuk nu Jag hostar lite, har ont om kvällarna och vaknade igår natt med ont i kroppen osv, mer har det inte blivit.
    Pappan har det likadant.
    Edvin vaknade inatt med feber och han är lite snorig och hostar lite.
    Elsa började snora för ngr dgr sedan.

    Så nu försöker jag få Edvin att inte krama eller pussa henne, vilket är lite svårt. Vill inte utsätta henne för mer baciller...

    Hos oss var det nog Edvin som tog hem ngt från dagis, sedan fick Elsa, pappa och sist jag.
  10. 5
    Hela vår familj är lite småsjuk nu Jag hostar lite, har ont om kvällarna och vaknade igår natt med ont i kroppen osv, mer har det inte blivit.
    Pappan har det likadant.
    Edvin vaknade inatt med feber och han är lite snorig och hostar lite.
    Elsa började snora för ngr dgr sedan.

    Så nu försöker jag få Edvin att inte krama eller pussa henne, vilket är lite svårt. Vill inte utsätta henne för mer baciller...

    Hos oss var det nog Edvin som tog hem ngt från dagis, sedan fick Elsa, pappa och sist jag.

Liknande trådar

  1. Förkyld, smittad av min man?
    By Lättsmittad? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 09:12
  2. Ledsen bäbis och mamma
    By Lisa med Nisse in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 10:26
  3. Smittad
    By sjuk fskl in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 19:15
  4. Mamma oro bäbis lugn
    By J.JO in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 21:50
  5. Mamma, du ha en bäbis i magen
    By gyllyan in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar