Semester!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Semester!

    Hej hej!
    Nu äntligen har jag tid att sitta ner och skriva om vår semester! Vi åkte ju till Egypten för en och en halv vecka sen, bara jag och storjägarn, Albin var hemma med farmor som tog semester och kom upp från Sundsvall (tack, världens bästa svärmor).

    Alltså, vi har haft det så himla bra! Vi var på en av de där superturistorterna vid röda havet där allt är skapat för turister (fanns inte ett hus innan 80-talet, bara öken), dvs. vi kunde koncentrera oss på att bara vara... Vi bodde dessutom på ett All-inclusive hotellkomplex så det enda vi var tvugna att hålla reda på var mattiderna (som var generösa), om glasen behövdes fyllas på, att inte bränna sig i solen och att betala dricks.

    Detta kan jag verkligen rekommendera! Helt plötsligt så kom jag ihåg varför jag och storjägarn faktiskt har hållit ihop så länge och det var välgörande att få sakna sin trotsiga treåring! Albin själv hade det superbra ihop med farmor och saknade oss bara lite men konstaterade att "Nu är du min mamma farmor när mamma är borta..."

    Vi gjorde en kulturell grej också och åkte till Kairo och tittade på pyramiderna (ett måste i Egypten), just den dag som vi var där så var det värsta sandstormen så vi såg inte från den ena pyramiden till den andra men det var en upplevelse bara det! Egyptiska museet med Tutanchamon var också något av det häftigaste jag har sett!

    När vi kom hem så började dock vardagen med en gång. Bilstrul (båda våra bilar skulle besiktigas denna vecka och den ena kom inte ens dit då bromsarna gav upp på väg till besiktningen...) och influensa (hos Albin, han har haft över 39 grader i tre dagar nu) gör att man känner att man lever... Storjägarn håller dessutom på att jobba ihjäl sig och har glömt bort att han har en familj men jag vet ju att den där underbare mannen finns nånstans långt därinne...
  2. 1
    Semester! Hej hej!
    Nu äntligen har jag tid att sitta ner och skriva om vår semester! Vi åkte ju till Egypten för en och en halv vecka sen, bara jag och storjägarn, Albin var hemma med farmor som tog semester och kom upp från Sundsvall (tack, världens bästa svärmor).

    Alltså, vi har haft det så himla bra! Vi var på en av de där superturistorterna vid röda havet där allt är skapat för turister (fanns inte ett hus innan 80-talet, bara öken), dvs. vi kunde koncentrera oss på att bara vara... Vi bodde dessutom på ett All-inclusive hotellkomplex så det enda vi var tvugna att hålla reda på var mattiderna (som var generösa), om glasen behövdes fyllas på, att inte bränna sig i solen och att betala dricks.

    Detta kan jag verkligen rekommendera! Helt plötsligt så kom jag ihåg varför jag och storjägarn faktiskt har hållit ihop så länge och det var välgörande att få sakna sin trotsiga treåring! Albin själv hade det superbra ihop med farmor och saknade oss bara lite men konstaterade att "Nu är du min mamma farmor när mamma är borta..."

    Vi gjorde en kulturell grej också och åkte till Kairo och tittade på pyramiderna (ett måste i Egypten), just den dag som vi var där så var det värsta sandstormen så vi såg inte från den ena pyramiden till den andra men det var en upplevelse bara det! Egyptiska museet med Tutanchamon var också något av det häftigaste jag har sett!

    När vi kom hem så började dock vardagen med en gång. Bilstrul (båda våra bilar skulle besiktigas denna vecka och den ena kom inte ens dit då bromsarna gav upp på väg till besiktningen...) och influensa (hos Albin, han har haft över 39 grader i tre dagar nu) gör att man känner att man lever... Storjägarn håller dessutom på att jobba ihjäl sig och har glömt bort att han har en familj men jag vet ju att den där underbare mannen finns nånstans långt därinne...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Åh!

    Vilken underbar semester och välkommet avbräck för er

    Hoppas han snart har mindre jobb på agendan och kan prioritera er.
  4. 2
    Åh! Vilken underbar semester och välkommet avbräck för er

    Hoppas han snart har mindre jobb på agendan och kan prioritera er.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Åh vad härligt!

    Det låter så skönt!! Man behöver en paus ibland. När man har barn hinner man ju inte prioritera varann direkt, så jag förstår att det var skönt att bara vara ni två..
    Skönt med lite sol och värme också!!
    Madde m. Emma 2003 och Maja 2006

    http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=8307
  6. 3
    Åh vad härligt! Det låter så skönt!! Man behöver en paus ibland. När man har barn hinner man ju inte prioritera varann direkt, så jag förstår att det var skönt att bara vara ni två..
    Skönt med lite sol och värme också!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Jo!

    Jag kan verkligen rekommendera att åka iväg! Man behöver finna varann ibland!
  8. 4
    Jo! Jag kan verkligen rekommendera att åka iväg! Man behöver finna varann ibland!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Sol!

    Det var så UNDERBART att komma ner dit och bara slänga av sig alla kläder och njuta av solen och värmen! Man borde göra en solresa varje vinter bara för att känna skillnaden!
  10. 5
    Sol! Det var så UNDERBART att komma ner dit och bara slänga av sig alla kläder och njuta av solen och värmen! Man borde göra en solresa varje vinter bara för att känna skillnaden!

Liknande trådar

  1. Mini-semester blev pytte-semester...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 19:53
  2. semester ????
    By mija in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 23:07
  3. Semester =)
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:30
  4. Vi ska på semester
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:16
  5. Hur är det med semester?
    By Längtar efter semester in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar