Hej, det var flera år sen,,,,,
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hej, det var flera år sen,,,,,

    jag var inne på hjärtebarn. Min snart 5 åriga dotter föddes med wpw-syndrom sk (hjärtrusningar) Åt medicin tills hon var 2 år, sen bestämde vi oss för att prova sluta eftersom vi inte hade behövt höja dosen på länge. När hon var 3 år så "friskförklarades hon" men med vissa återbesök. Inatt upptäckte vi dock att allt inte står rätt till, hjärtat rusar. Vi har pratat med dr och ska få tid så snart som möjligt. Jag har börjat förstå varför hon varit trött, ledsam, grinig mycket, dessutom sover hon dålig på nätterna, vaknar ofta och stör sig. Men vi har inte alls tänkt på att det kan ha i samband med hjärtat att göra, vi har hört att det ska vara nattskräck, detta har också hållit på sen 2 års ålder. Har vi varit så nonchalanta ? (stavas det så?) Hon är en framåt , aktiv och självständig tjej. Vi har ju inte tänkt så mkt på om hjärtat verkligen är ok eller inte, läkaran gjorde ekg och sånt och allt såg bra ut , men det var ju iof då när vi slutade medicineringen och sen ett år senare en gång på ett återbesök, hur mkt kan man se på den lilla stunden egentligen? Nu börjar tankarna forsera runt i huvudet. Kan ju tillägga att läkaren trodde att det antingen skulle förvinna av sig själv Innan 1 års ålder om det var ett tillfälligt problem, annars skulle det behövas en operation. Nu är det bara att vänta och se....*frustrerande*.
  2. 1
    Hej, det var flera år sen,,,,, jag var inne på hjärtebarn. Min snart 5 åriga dotter föddes med wpw-syndrom sk (hjärtrusningar) Åt medicin tills hon var 2 år, sen bestämde vi oss för att prova sluta eftersom vi inte hade behövt höja dosen på länge. När hon var 3 år så "friskförklarades hon" men med vissa återbesök. Inatt upptäckte vi dock att allt inte står rätt till, hjärtat rusar. Vi har pratat med dr och ska få tid så snart som möjligt. Jag har börjat förstå varför hon varit trött, ledsam, grinig mycket, dessutom sover hon dålig på nätterna, vaknar ofta och stör sig. Men vi har inte alls tänkt på att det kan ha i samband med hjärtat att göra, vi har hört att det ska vara nattskräck, detta har också hållit på sen 2 års ålder. Har vi varit så nonchalanta ? (stavas det så?) Hon är en framåt , aktiv och självständig tjej. Vi har ju inte tänkt så mkt på om hjärtat verkligen är ok eller inte, läkaran gjorde ekg och sånt och allt såg bra ut , men det var ju iof då när vi slutade medicineringen och sen ett år senare en gång på ett återbesök, hur mkt kan man se på den lilla stunden egentligen? Nu börjar tankarna forsera runt i huvudet. Kan ju tillägga att läkaren trodde att det antingen skulle förvinna av sig själv Innan 1 års ålder om det var ett tillfälligt problem, annars skulle det behövas en operation. Nu är det bara att vänta och se....*frustrerande*.
  3. Jennie & Alva
    #2
    Hej, förstår din oro om att problemet med hjärtrusningarna har kommit tillbaka igen. Försök att inte skuldbelägga dig själv allt för mycket, du är ju "bara" mamma och ingen läkare. Hoppas att de hittar orsaken till problemen och att det inte ska vara av allt för svår karaktär. Det kanske är läge att göra ett 24-timmars EKG eller liknande, så att man får registrera hjärtrytm under en längre period.

    Håller tummarna för att ni inte ska behöva leva i ovisshet allt för länge till! Skriv gärna och berätta vad som händer.
  4. 2
    Hej, förstår din oro om att problemet med hjärtrusningarna har kommit tillbaka igen. Försök att inte skuldbelägga dig själv allt för mycket, du är ju "bara" mamma och ingen läkare. Hoppas att de hittar orsaken till problemen och att det inte ska vara av allt för svår karaktär. Det kanske är läge att göra ett 24-timmars EKG eller liknande, så att man får registrera hjärtrytm under en längre period.

    Håller tummarna för att ni inte ska behöva leva i ovisshet allt för länge till! Skriv gärna och berätta vad som händer.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Hejsan, och tack för ditt inlägg :-)! Jag har samlat mig lite nu under dagen. Vi väntar på att sjukhuset ringer tillbaka med en tid. När hon åt medicinen så hade vi ju kontroll, dessutom regelbundna tider hos läkaren vilket var oerhört skönt. Nu kommer detta så plötsligt efter dessa år och vi vet inte hur vi ska ta det. Men vi kommer absolut se till att få ett 24-h ekg. Jag återkommer med mer info. Tack för tummarna !
  6. 3
    Hejsan, och tack för ditt inlägg :-)! Jag har samlat mig lite nu under dagen. Vi väntar på att sjukhuset ringer tillbaka med en tid. När hon åt medicinen så hade vi ju kontroll, dessutom regelbundna tider hos läkaren vilket var oerhört skönt. Nu kommer detta så plötsligt efter dessa år och vi vet inte hur vi ska ta det. Men vi kommer absolut se till att få ett 24-h ekg. Jag återkommer med mer info. Tack för tummarna !

Liknande trådar

  1. flera?
    By zettan in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 09:24
  2. Flera?
    By gnutten in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 11:21
  3. flera som är utredd " flera" gånger ?
    By Katah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 20:06
  4. jag har flera
    By amiable in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar