Bilstolsfråga
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Bilstolsfråga

    Vi har fått låna en Britax Eclipse Plus, men vi fick inte med användarboken. Britax hemsida är under omarbete så jag kunde inte ladda ner den där heller. Någon av er som vet gränsvärdena på kilo och längd för att barnet ska få sitta i stolen?
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  2. 1
    Bilstolsfråga Vi har fått låna en Britax Eclipse Plus, men vi fick inte med användarboken. Britax hemsida är under omarbete så jag kunde inte ladda ner den där heller. Någon av er som vet gränsvärdena på kilo och längd för att barnet ska få sitta i stolen?
  3. Marmelad
    #2
    Den är godkänd 0-25 kg, längd finns inga gränsvärden för.

    Här hittar du bruksanvisningen:
    http://www.britax.se/pdffiler/Eclipse_se.pdf
  4. 2
    Den är godkänd 0-25 kg, längd finns inga gränsvärden för.

    Här hittar du bruksanvisningen:
    http://www.britax.se/pdffiler/Eclipse_se.pdf
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Vad bra,

    då kan vi använda den på studs!

    När jag klickar på länken får jag samma popup-ruta som jag får när jag försöker gå in via deras hemsida, att dokumentet är skadat och inte kan läsas. Knepigt!

    Tack snälla för hjälpen!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  6. 3
    Vad bra, då kan vi använda den på studs!

    När jag klickar på länken får jag samma popup-ruta som jag får när jag försöker gå in via deras hemsida, att dokumentet är skadat och inte kan läsas. Knepigt!

    Tack snälla för hjälpen!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Hoppas du får ner den i mailboxen nu! Hojta om det inte kom ngt! Hmm den ska bara ta sig ur min mailbox först
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  8. 4
    Hoppas du får ner den i mailboxen nu! Hojta om det inte kom ngt! Hmm den ska bara ta sig ur min mailbox först
  9. Marmelad
    #5
    Funkade för mig i alla fall! PDF-filer är hopplösa rent generellt tycker jag, det är nog nåt med acrobat reader som är knasigt hos dig skulle jag tro. Behöver ni annars en bruksanvisning kan du ringa britax så skickar de säkert en till dig om inte gratis så till självkostnadspris!
  10. 5
    Funkade för mig i alla fall! PDF-filer är hopplösa rent generellt tycker jag, det är nog nåt med acrobat reader som är knasigt hos dig skulle jag tro. Behöver ni annars en bruksanvisning kan du ringa britax så skickar de säkert en till dig om inte gratis så till självkostnadspris!
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Det gick jättebra,

    nu ligger den sparad på hårddisken plus att jag har skrivit ut de sidor som beskriver hur jag ska sätta fast den i baksätet. Så fort jag får möjlighet nu idag ska jag ut och testa att sätta fast den.
    Tack för hjälpen!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  12. 6
    Det gick jättebra, nu ligger den sparad på hårddisken plus att jag har skrivit ut de sidor som beskriver hur jag ska sätta fast den i baksätet. Så fort jag får möjlighet nu idag ska jag ut och testa att sätta fast den.
    Tack för hjälpen!
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Vad skumt,

    jag får fortfarande samma felmeddelande när jag förösker kolla på den via deras hemsida, men det exemplaret som YoCheri mailade över fungerade. Mycket skumt! Får nog ta och avinstallera och installera om min acrobat reader tror jag...
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  14. 7
    Vad skumt, jag får fortfarande samma felmeddelande när jag förösker kolla på den via deras hemsida, men det exemplaret som YoCheri mailade över fungerade. Mycket skumt! Får nog ta och avinstallera och installera om min acrobat reader tror jag...

Liknande trådar

  1. Bilstolsfråga
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 21:17
  2. Bilstolsfråga!
    By Malin m L02&V04 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 09:19
  3. Bilstolsfråga?
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 11:35
  4. Bilstolsfråga!
    By -isa- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 17:22
  5. Bilstolsfråga
    By Amazing in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar