Blivit stor
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Blivit stor

    Helt plötsligt på bara några dagar har magen blivit jättestor och jag ser verkligen gravid ut. Har till och med kunnat ha mammabyxor utan problem nu. Insåg att det faktiskt snart är halvvägs och det känns ju underbart! Har känt av som mensvärk på vänster sida nu några dagar och tror att det är som en slags sammandragningar. Har även kunnat känna barnet rotera i magen på den sidan och det är troligtvis huvudet jag känner. Däremot känner jag inga typiska sparkar så som man vill göra. Hoppas att det kommer snart!
  2. 1
    Blivit stor Helt plötsligt på bara några dagar har magen blivit jättestor och jag ser verkligen gravid ut. Har till och med kunnat ha mammabyxor utan problem nu. Insåg att det faktiskt snart är halvvägs och det känns ju underbart! Har känt av som mensvärk på vänster sida nu några dagar och tror att det är som en slags sammandragningar. Har även kunnat känna barnet rotera i magen på den sidan och det är troligtvis huvudet jag känner. Däremot känner jag inga typiska sparkar så som man vill göra. Hoppas att det kommer snart!
  3. Villevalle
    #2
    Jag är också stor. Har kunnat ha gravidkläder i flera veckor. Här sparkas det i mängder så det blir väl en lika rastlös liten parvel som storebror
  4. 2
    Jag är också stor. Har kunnat ha gravidkläder i flera veckor. Här sparkas det i mängder så det blir väl en lika rastlös liten parvel som storebror
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Jag känner igen mig Har också haft molande mensvärk på vänster sida och sen känns de som om barnet flyttar på sig lite.. När vi har lyssnar på hjärtljuden så har man hört att det är en livlig krabat så det är mycket möjligt att den rör runder där inne...blir så glad när jag känner att den molande värken flyttar sig från vänster till mitten (barnets hjärtljud har alltid hörts på vänster sida och sedan flyttat sig mot mitten) Hoppas på tid för UL snart!
  6. 3
    Jag känner igen mig Har också haft molande mensvärk på vänster sida och sen känns de som om barnet flyttar på sig lite.. När vi har lyssnar på hjärtljuden så har man hört att det är en livlig krabat så det är mycket möjligt att den rör runder där inne...blir så glad när jag känner att den molande värken flyttar sig från vänster till mitten (barnets hjärtljud har alltid hörts på vänster sida och sedan flyttat sig mot mitten) Hoppas på tid för UL snart!

Liknande trådar

  1. Hon har blivit så stor...
    By BraigaMamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 12:58
  2. Vad stor han har blivit!
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:04
  3. Hon har blivit så stor
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 12:02
  4. Vad min son har blivit stor
    By Anina & Steffen in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 07:36
  5. Nu har han blivit stor!
    By Maria1983 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 14:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar