Cykelälskande 3-åring!!!!
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Cykelälskande 3-åring!!!!

    Nu har William fått sin 2-hjuling med stödhjul, och han fullkomligt ÄLSKAR den!!
    Det går hur bra som helst att cykla på den, men han har svårt med nedförsbackarna, och där får han inte cykla heller. Det vet han.
    Idag ( 2:a dagen med cykel) cyklade han hemifrån oss, ner till affären och tillbaka igen. En nätt liten tur på ca 2 km tror jag. ( Eller vad tror du Jost, stämmer avståndet? ) Inga problem alls.
    Cykeln fick vi gratis också, så det blev ett billigt nöje
  2. 1
    Cykelälskande 3-åring!!!! Nu har William fått sin 2-hjuling med stödhjul, och han fullkomligt ÄLSKAR den!!
    Det går hur bra som helst att cykla på den, men han har svårt med nedförsbackarna, och där får han inte cykla heller. Det vet han.
    Idag ( 2:a dagen med cykel) cyklade han hemifrån oss, ner till affären och tillbaka igen. En nätt liten tur på ca 2 km tror jag. ( Eller vad tror du Jost, stämmer avståndet? ) Inga problem alls.
    Cykeln fick vi gratis också, så det blev ett billigt nöje
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Samma här Albin cyklade precis hela helgen och det är det enda han vill göra när vi kommer hem från dagis nu.

    Jag frågade A om han kommer ihåg hur man bromsar (han var jätteduktig på det i höstas). Ja, man gör en glasstrut svarar gullungen... När man plogar för att stanna på slalomskidorna kallar vi för glasstrut (vi var ju till Björnrike för några veckor sedan). Det är inte lätt att hålla isär alla begrepp när man är tre år
    Han kan i alla fall bromsa, på både cykel och slalomskidor, och det är ju huvudsaken. Sedan vad det kallas för är en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt...
  4. 2
    Samma här Albin cyklade precis hela helgen och det är det enda han vill göra när vi kommer hem från dagis nu.

    Jag frågade A om han kommer ihåg hur man bromsar (han var jätteduktig på det i höstas). Ja, man gör en glasstrut svarar gullungen... När man plogar för att stanna på slalomskidorna kallar vi för glasstrut (vi var ju till Björnrike för några veckor sedan). Det är inte lätt att hålla isär alla begrepp när man är tre år
    Han kan i alla fall bromsa, på både cykel och slalomskidor, och det är ju huvudsaken. Sedan vad det kallas för är en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt...
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Kul :)

    Det spelar väl ingen roll vad det heter, huvudsaken är att man kan!
    Vad duktig han är som kan åka slalom redan * längtar till fjällen....*.
    Min dotter testade när hon var ca 2-3 år, men hon skrek tills vi tog av dem.
    William har aldrig testat, och det beror på barnens pappa som HATAR snö....

    Jag har varit i fjällen sedan barnsben och fullkomligt älskar det.
  6. 3
    Kul :) Det spelar väl ingen roll vad det heter, huvudsaken är att man kan!
    Vad duktig han är som kan åka slalom redan * längtar till fjällen....*.
    Min dotter testade när hon var ca 2-3 år, men hon skrek tills vi tog av dem.
    William har aldrig testat, och det beror på barnens pappa som HATAR snö....

    Jag har varit i fjällen sedan barnsben och fullkomligt älskar det.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Han tycker att det är superkul med slalom. Han skulle nog sova med pjäxorna på sig om han fick

    Trist att pappan ogillar snö. Vi är en snöälskade familj som gärna åker slalom, längdskidor, skridskor, pulka mm. A har redan börjat längta efter snön igen. Förra sommaren gick han till fönstret varje dag och sa "näe, ingen snö idag, mamma". Som tur är så åker vi upp till fjällen ikväll och får fira en vit påsk

    Glad påsk!
  8. 4
    Han tycker att det är superkul med slalom. Han skulle nog sova med pjäxorna på sig om han fick

    Trist att pappan ogillar snö. Vi är en snöälskade familj som gärna åker slalom, längdskidor, skridskor, pulka mm. A har redan börjat längta efter snön igen. Förra sommaren gick han till fönstret varje dag och sa "näe, ingen snö idag, mamma". Som tur är så åker vi upp till fjällen ikväll och får fira en vit påsk

    Glad påsk!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Låter skoj för honom!
    Hoppas vi hittar nån till Philip snart oxå, har iofs inte letat så väldigt senaste tiden. Philip har ju åkt på lunginflammation så nu blir vi nog hemma och inne ett tag...

    Hoppas ni haft en glad påsk!
    Kramar!
  10. 5
    Låter skoj för honom!
    Hoppas vi hittar nån till Philip snart oxå, har iofs inte letat så väldigt senaste tiden. Philip har ju åkt på lunginflammation så nu blir vi nog hemma och inne ett tag...

    Hoppas ni haft en glad påsk!
    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Stackars kille!!!

    Jag läste bloggen, åh vad jag tycker synd om honom.
    cykeln är verkligen en hit! Det kommer nog Philip att tycka också, när ni hittar en till honom. Har Olivia klarat sig från sjukdomar???
    Kram
    Maria m Nathalie -99 & William -04

    * Ta vara på stunderna idag, imorgon kan det vara försent *
  12. 6
    Stackars kille!!! Jag läste bloggen, åh vad jag tycker synd om honom.
    cykeln är verkligen en hit! Det kommer nog Philip att tycka också, när ni hittar en till honom. Har Olivia klarat sig från sjukdomar???
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Njaaa.... Cykla är väl inte riktigt Amadeus grej. Eller rättare sagt, jag köpte en cykel till honom förra sommaren, men då _vägrade_ han att cykla, han kunde sitta på den när den stod still men så fort man puttade lite så klev han av. I år har jag faktiskt inte testat att ta fram den ens. Ska nog prova och se, han kanske har växt till sig *S*

    Kram
  14. 7
    Njaaa.... Cykla är väl inte riktigt Amadeus grej. Eller rättare sagt, jag köpte en cykel till honom förra sommaren, men då _vägrade_ han att cykla, han kunde sitta på den när den stod still men så fort man puttade lite så klev han av. I år har jag faktiskt inte testat att ta fram den ens. Ska nog prova och se, han kanske har växt till sig *S*

    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Oj jag och

    avstånd jo det är det nog. Elfa har också cyklat i helgen. Grusvägen är ju lite svår så hon får kämpa bra för att inte få stopp.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  16. 8
    Oj jag och avstånd jo det är det nog. Elfa har också cyklat i helgen. Grusvägen är ju lite svår så hon får kämpa bra för att inte få stopp.

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. 5,5-åring och 3-åring = kaos
    By Hjälp in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 08:47
  3. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar