Dagisstart?
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Dagisstart?

    Hur många av alla pyttisar här inne går på dagis?
    Vi kommer inte börja förrän augusti... känns ganska ovanligt att vra hemma så länge?


    Må gott
    .-.-.-.-.-.-.-.
    A m A-03 o B 060112
    2-barns mor, doula och student
  2. 1
    Dagisstart? Hur många av alla pyttisar här inne går på dagis?
    Vi kommer inte börja förrän augusti... känns ganska ovanligt att vra hemma så länge?


    Må gott
    .-.-.-.-.-.-.-.
    A m A-03 o B 060112
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Augusti 07 siktar vi på, det känns ganska standard i vår bekantskapskrets att vara hemma ca 18-22 månader. De flesta familjer vi känner har varit hemma 1 år först mamman sen pappan 6-10 månader.
  4. 2
    Augusti 07 siktar vi på, det känns ganska standard i vår bekantskapskrets att vara hemma ca 18-22 månader. De flesta familjer vi känner har varit hemma 1 år först mamman sen pappan 6-10 månader.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Lilleman

    har vi anmält till augusti 07. Vi hoppas att han ska få plats på dagiset i byn, där storasyster går, men just nu verkar det helt omöjligt...
    Lisa med Klara & Linus
    Välkommen till min blogg: http://flisas.blogg.se/
  6. 3
    Lilleman har vi anmält till augusti 07. Vi hoppas att han ska få plats på dagiset i byn, där storasyster går, men just nu verkar det helt omöjligt...
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Hej!


    Isabel ska börja i maj och visst känns det lite tidigt men risken var stor att hon inte skulle komma in till augusti i storebrors avd.De flesta tycker jag nog är hemma tills barnen är 1,5 iaf. sen har vi haft det tillfälle innan med att de tre äldsta barnen börjat vid 2,5 år och 2 år just denna gång gick det tyvärr inte.
  8. 4
    Hej!


    Isabel ska börja i maj och visst känns det lite tidigt men risken var stor att hon inte skulle komma in till augusti i storebrors avd.De flesta tycker jag nog är hemma tills barnen är 1,5 iaf. sen har vi haft det tillfälle innan med att de tre äldsta barnen börjat vid 2,5 år och 2 år just denna gång gick det tyvärr inte.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5
    11 april börjar Sindra. Det är samma dagis som mina lite större tjejer går på. Hoppas bara hon hinner bli ordentligt frisk nu efter den här pärsen...
  10. 5
    11 april börjar Sindra. Det är samma dagis som mina lite större tjejer går på. Hoppas bara hon hinner bli ordentligt frisk nu efter den här pärsen...
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Inte så ovanligt...

    Tvärtom säger statistiken att just runt 1,5 år är det vanligaste att börja i förskola och det är ju våra i sommar/höst.

    Vi har förmånen att dra ut på dagarna så Benjamin kommer troligen inte börja förrän hösten 2008 eller tidigast januari 08 om det inte går att lösa så han kommer vara 2-2,5 år istället.
    FrkJenny AKA Jenny med Benjamin 27/1 2006
  12. 6
    Inte så ovanligt... Tvärtom säger statistiken att just runt 1,5 år är det vanligaste att börja i förskola och det är ju våra i sommar/höst.

    Vi har förmånen att dra ut på dagarna så Benjamin kommer troligen inte börja förrän hösten 2008 eller tidigast januari 08 om det inte går att lösa så han kommer vara 2-2,5 år istället.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Vi med

    jag ska jobba 28maj-22Juni sen är jag ledig fram tills jackie börjar på dagis i Augusti...
    ♥Par i prinsessor♥
  14. 7
    Vi med jag ska jobba 28maj-22Juni sen är jag ledig fram tills jackie börjar på dagis i Augusti...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    I augusti börjar Seth, om han får plats dvs. men det räknar jag med.
  16. 8
    I augusti börjar Seth, om han får plats dvs. men det räknar jag med.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Augusti har vi sökt plats till, jag tycker nog att det verkar standard att vara hemma i 1,5 år, så var det då jag arbetade som resurs på en förskola också, vanligtvis var de nyinskolade runt 18 månader.
  18. 9
    Augusti har vi sökt plats till, jag tycker nog att det verkar standard att vara hemma i 1,5 år, så var det då jag arbetade som resurs på en förskola också, vanligtvis var de nyinskolade runt 18 månader.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    Gustav går på dagis

    Gustav började på dagis i januari och det funkar superbra. Men Gustav är helt klart yngst på dagis.
    Anna m. Ida -02 o Gustav -06
  20. 10
    Gustav går på dagis Gustav började på dagis i januari och det funkar superbra. Men Gustav är helt klart yngst på dagis.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    Den 14 augusti så börjar han. Jag tycker att det känns som en lagom tid att börja. Det är först nu som han börjar förstå, som han kan gå ordentligt inom o utomhus så om några månader till så känns han mogen. Däremot så kommer han inte vara där på heltid, det tycker jag att han är för lite för.
  22. 11
    Den 14 augusti så börjar han. Jag tycker att det känns som en lagom tid att börja. Det är först nu som han börjar förstå, som han kan gå ordentligt inom o utomhus så om några månader till så känns han mogen. Däremot så kommer han inte vara där på heltid, det tycker jag att han är för lite för.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Augusti här med. Verkar som de flesta kommer börja till hösten, så det är nog inte så himla ovanligt att vara hemma så länge. Skulle gärna varit hemma längre, men det funkar ju inte ekonomiskt...

    Ha det gott du med
  24. 12
    Augusti här med. Verkar som de flesta kommer börja till hösten, så det är nog inte så himla ovanligt att vara hemma så länge. Skulle gärna varit hemma längre, men det funkar ju inte ekonomiskt...

    Ha det gott du med
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13
    Augusti 07 kommer Victor att börja på dagis. Sååå stor tycker jag inte att han är då! Dessutom ville jag inte skola in honom på våren för att sen ha honom hemma på sommaren..

    Det här blir perfekt tycker jag!
  26. 13
    Augusti 07 kommer Victor att börja på dagis. Sååå stor tycker jag inte att han är då! Dessutom ville jag inte skola in honom på våren för att sen ha honom hemma på sommaren..

    Det här blir perfekt tycker jag!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Tim går sedan februari. Fast som mest 15timmar/vecka och ofta inte ens det. Eftersom jag ännu är särbo med Tims pappa i olika städer har vi inte kunnat dela föräldraledigheten och då behövde han börja på dagis så jag kunde börja söka jobb.
  28. 14
    Tim går sedan februari. Fast som mest 15timmar/vecka och ofta inte ens det. Eftersom jag ännu är särbo med Tims pappa i olika städer har vi inte kunnat dela föräldraledigheten och då behövde han börja på dagis så jag kunde börja söka jobb.
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    Jacob börjar också i augusti, tror det blir den 20/8.
  30. 15
    Jacob börjar också i augusti, tror det blir den 20/8.

Liknande trådar

  1. dagisstart (oxå i nov)
    By annsi82 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 09:53
  2. dagisstart
    By annsi82 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 22:54
  3. Dagisstart?
    By Maline med 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 15:47
  4. Dagisstart
    By Basio in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 18:53
  5. Dagisstart?
    By nenne79 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar