Dags för smakisar
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Dags för smakisar

    Min sköterska på bvc tyckte att vi skulle börja nu från fyra månader, åtminstone för att testa gluten. Tycker tiden gått så fort. Börjar väl med nån gröt om ett par veckor så får vi se vad killen gillar det.
    Han är väldigt tydlig med vad han gillar och inte, skriker nästan tills han svimmar varje gång det ska åkas vagn Nån annan som har det så?
  2. 1
    Dags för smakisar Min sköterska på bvc tyckte att vi skulle börja nu från fyra månader, åtminstone för att testa gluten. Tycker tiden gått så fort. Börjar väl med nån gröt om ett par veckor så får vi se vad killen gillar det.
    Han är väldigt tydlig med vad han gillar och inte, skriker nästan tills han svimmar varje gång det ska åkas vagn Nån annan som har det så?
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Så sa min sköterska på bvc med. Att man helst ska börja vid 4-månader även om direktiven är 6-månader. Dels skulle det vara lättare för barnen att acceptera maten och att det var mildare om man gjorde det under ammning / ersättnings tiden.

    Miceela gillar vagnen... hon praktiskt taget bor i den dagtid. Däremot berättar hon ljudligt när hon inte vill ligga kvar, tyvärr... men är jag ute och går tar jag inte upp henne. Kan inte bära henne, köra vagn och hålla 3-åring i handen på samma gång... då får hon skrika tills jag är hemma eller har möjlighet att stanna.

    Kram
  4. 2
    Så sa min sköterska på bvc med. Att man helst ska börja vid 4-månader även om direktiven är 6-månader. Dels skulle det vara lättare för barnen att acceptera maten och att det var mildare om man gjorde det under ammning / ersättnings tiden.

    Miceela gillar vagnen... hon praktiskt taget bor i den dagtid. Däremot berättar hon ljudligt när hon inte vill ligga kvar, tyvärr... men är jag ute och går tar jag inte upp henne. Kan inte bära henne, köra vagn och hålla 3-åring i handen på samma gång... då får hon skrika tills jag är hemma eller har möjlighet att stanna.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Gud vad skönt att BVC har lugnat sig lite och ser pragmatiskt på saken!

    Här är det också pest och pina att åka vagn, men funkar bättre om han får halvligga upp.
  6. 3
    Gud vad skönt att BVC har lugnat sig lite och ser pragmatiskt på saken!

    Här är det också pest och pina att åka vagn, men funkar bättre om han får halvligga upp.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Nu har tjejen lugnat ned sig något när det gäller vagnsåkandet.
    hon har hittat sin tumme mer och mer och den duger ibland
    sen blir hon glad om barnen tittar på henne.
    Men ja hon har skrikit fasligt i vagnen många gånger.
    så jag är så tacksam att hon nu kan ligga lite lugnare.
  8. 4
    Nu har tjejen lugnat ned sig något när det gäller vagnsåkandet.
    hon har hittat sin tumme mer och mer och den duger ibland
    sen blir hon glad om barnen tittar på henne.
    Men ja hon har skrikit fasligt i vagnen många gånger.
    så jag är så tacksam att hon nu kan ligga lite lugnare.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Vill inte

    börja med smakisar, tycker bara det är ännu en sak att tänka på. Men det måste väl vara ok att vänta också? Mina andra har faktiskt varit nästan 5 månader innan vi börjat.

    kram Åsa
    Nu stolt mamma till 4:-)
  10. 5
    Vill inte börja med smakisar, tycker bara det är ännu en sak att tänka på. Men det måste väl vara ok att vänta också? Mina andra har faktiskt varit nästan 5 månader innan vi börjat.

    kram Åsa
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Idag var andra dagen med smakis, kör både lite lunch/middag (beroende på vad som passar) resp. gröt på kvällen, och igår natt sov han mycket lugnare

    Det har de senaste veckorna, liksom för båda bröderna, märkts att han gärna vill ha mer än bara mjölk...
  12. 6
    Idag var andra dagen med smakis, kör både lite lunch/middag (beroende på vad som passar) resp. gröt på kvällen, och igår natt sov han mycket lugnare

    Det har de senaste veckorna, liksom för båda bröderna, märkts att han gärna vill ha mer än bara mjölk...
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Det är säkert ok att vänta också om man vill det.

    Med de andra har jag börjat strax efter 4 månader och de har inte varit så förtjusta direkt.
    Om bebisen t ex är förkyld och lite gnällig ( som Levi är just nu) skulle jag absolut vänta för då blir det ingen bra start, känner jag.
  14. 7
    Det är säkert ok att vänta också om man vill det.

    Med de andra har jag börjat strax efter 4 månader och de har inte varit så förtjusta direkt.
    Om bebisen t ex är förkyld och lite gnällig ( som Levi är just nu) skulle jag absolut vänta för då blir det ingen bra start, känner jag.
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Japp

    det är hel ok att vänta!!
    Jag har ingen som helst brådska med smakisar. Jag har börjat när mina andra killar var 6 månader och jag kommer inte att börja tidigare med Charlie heller. De hinner ju ändå äta mat..
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  16. 8
    Japp det är hel ok att vänta!!
    Jag har ingen som helst brådska med smakisar. Jag har börjat när mina andra killar var 6 månader och jag kommer inte att börja tidigare med Charlie heller. De hinner ju ändå äta mat..

Liknande trådar

  1. Smakisar
    By sandrewy in forum _1007 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 12:35
  2. Smakisar...
    By asala in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:18
  3. Smakisar
    By katten1 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 10:35
  4. Dags för smakisar och gröt!
    By Kiddan m S06 o E99 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 08:50
  5. Smakisar
    By Hoppsan m Lina-05 o J-03 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar