Kluriga Pepsi
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Kluriga Pepsi

    pepsi gillar inte ben i alla fall inte om dom inte är rejält upptuggade, medan kiara älskar sina ben, men de kan ju inte pepsi tillåta utan hon tar benet och lägger det brevid sig rör det inte alls utan ligger bara och vaktar och det ser dessutom ut som hon njuter då kiara sitter en bit ifrån och gnäller olyckligt. att pepsi skulle börja tugga först på ett ben händer aldrig helt enkelt.

    nyss satt kiara och tjöt brevid pepsi så jag plockade fram ett till ben åt henne så gissa vem som nu ligger med två ben framför sig inte är det kiara inte och även om jag flera gånger varti fram och ändrat och lagt kiara på en säkrare plats med hennes ben så vill ju kiara helst ha benet pepsi har så hon måste ju dit och nosa och då tar pepsi chansen att sno även kiaras ben.

    så just nu ligger hundarna nos mot nos Pepsi med två ben kiara med noll och Kiara ser så olycklig ut så får hoppas pepsi ger med sig snart för jag orkar inte lägga mig i hela tiden

    eller nu gjorde jag just det gav pepsi skruttbenet och kiara de hon ville ha och stängde ut kiara i hallen så hon får lugn och ro, pepsi tog de hela med ro suckade djut och gick och la sig nu är det slutretat på ett tag.

    fler som har mobbar hundar pepsi kan göra samma sak med kiaras leksaker lägga dom på hög och vakta men absolut inte leka med dom för de gillar hon inte
  2. 1
    Kluriga Pepsi pepsi gillar inte ben i alla fall inte om dom inte är rejält upptuggade, medan kiara älskar sina ben, men de kan ju inte pepsi tillåta utan hon tar benet och lägger det brevid sig rör det inte alls utan ligger bara och vaktar och det ser dessutom ut som hon njuter då kiara sitter en bit ifrån och gnäller olyckligt. att pepsi skulle börja tugga först på ett ben händer aldrig helt enkelt.

    nyss satt kiara och tjöt brevid pepsi så jag plockade fram ett till ben åt henne så gissa vem som nu ligger med två ben framför sig inte är det kiara inte och även om jag flera gånger varti fram och ändrat och lagt kiara på en säkrare plats med hennes ben så vill ju kiara helst ha benet pepsi har så hon måste ju dit och nosa och då tar pepsi chansen att sno även kiaras ben.

    så just nu ligger hundarna nos mot nos Pepsi med två ben kiara med noll och Kiara ser så olycklig ut så får hoppas pepsi ger med sig snart för jag orkar inte lägga mig i hela tiden

    eller nu gjorde jag just det gav pepsi skruttbenet och kiara de hon ville ha och stängde ut kiara i hallen så hon får lugn och ro, pepsi tog de hela med ro suckade djut och gick och la sig nu är det slutretat på ett tag.

    fler som har mobbar hundar pepsi kan göra samma sak med kiaras leksaker lägga dom på hög och vakta men absolut inte leka med dom för de gillar hon inte
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    När vi passar dotterns valp (6 månader) så händer un gefär smma sak.

    De får varsitt ben, Maya tar Zelmas istället, Zelma tar det andra, Maya byter igen... Det viktiga är att Maya BESTÄMMER vilket ben Zelma får ha, så är hon nöjd (Maya alltså). Zelma kan sitta brevid och skälla för att hon inte får det hon vill. Men det brukar gå lugnt till och efter en stund biter de på var sitt.
  4. 2
    När vi passar dotterns valp (6 månader) så händer un gefär smma sak.

    De får varsitt ben, Maya tar Zelmas istället, Zelma tar det andra, Maya byter igen... Det viktiga är att Maya BESTÄMMER vilket ben Zelma får ha, så är hon nöjd (Maya alltså). Zelma kan sitta brevid och skälla för att hon inte får det hon vill. Men det brukar gå lugnt till och efter en stund biter de på var sitt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    jo

    jag tycker det är viktigt att pepsi får bestämma hon är ju högre i rang än kiara samtidigt skulle kiara aldrig få ett ben då eftesom pepsi bara lägger sig på dom så därför tar vi av pepsi de ben eller godsak som hon snor av kiara om vi gett de till kiara, vanligt gruff på golvet får de sköta själv. men oftast då jag visat att kiara ska ha just de benet brukar pepsi ge sig eventuellt fixar hon till sig ett byte då kiara blött upp benet nog mycket för pepsi och då blir ju Kiara nöjd ändå för då får hon ju Pepsis ben
  6. 3
    jo jag tycker det är viktigt att pepsi får bestämma hon är ju högre i rang än kiara samtidigt skulle kiara aldrig få ett ben då eftesom pepsi bara lägger sig på dom så därför tar vi av pepsi de ben eller godsak som hon snor av kiara om vi gett de till kiara, vanligt gruff på golvet får de sköta själv. men oftast då jag visat att kiara ska ha just de benet brukar pepsi ge sig eventuellt fixar hon till sig ett byte då kiara blött upp benet nog mycket för pepsi och då blir ju Kiara nöjd ändå för då får hon ju Pepsis ben
  7. Linf
    #4
    Yes, här finns en till!
    Vår yngsta hund snor den äldres boll, går sedan och lägger sig i soffan och ligger retsamt och vaktar medans den äldre hunden går och piper olyckligt tills vi tröttnar på gnisslet och hämtar bollen. Om vi inte rycker in så lägger sig den yngre hunden sig till rätta på sidan och vilar och kanske ibland tom somnar med bollen i mun
  8. 4
    Yes, här finns en till!
    Vår yngsta hund snor den äldres boll, går sedan och lägger sig i soffan och ligger retsamt och vaktar medans den äldre hunden går och piper olyckligt tills vi tröttnar på gnisslet och hämtar bollen. Om vi inte rycker in så lägger sig den yngre hunden sig till rätta på sidan och vilar och kanske ibland tom somnar med bollen i mun
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Hon är inte ensam alltså

    pepsi kan också somna samtidigt som hon vaktar även om hon itne har benet eler leksaken i munnen så ligger de ju säkert under en tass så hon märker ju direkt om någon försöker ta den.

    fast ibland är hon söt också hon kom just inrullande med matskålen och då hon inte fick den över tröskeln rullade hon den fram till sonens dörr och gick dit och krafsade så hon kunde få lite middag, kiara följde med bakom och tjöt små glädjetjut för hon ville ju också vara med men vågade itne röra pepsis skål och sin egen kan hon itne rubba (den ahr en gumikant längst ner och är tung) men pepsi som har samma typ har fått in knepet så hon kan rulla iväg sin på högkant
  10. 5
    Hon är inte ensam alltså pepsi kan också somna samtidigt som hon vaktar även om hon itne har benet eler leksaken i munnen så ligger de ju säkert under en tass så hon märker ju direkt om någon försöker ta den.

    fast ibland är hon söt också hon kom just inrullande med matskålen och då hon inte fick den över tröskeln rullade hon den fram till sonens dörr och gick dit och krafsade så hon kunde få lite middag, kiara följde med bakom och tjöt små glädjetjut för hon ville ju också vara med men vågade itne röra pepsis skål och sin egen kan hon itne rubba (den ahr en gumikant längst ner och är tung) men pepsi som har samma typ har fått in knepet så hon kan rulla iväg sin på högkant
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    Här funkar det likadant...

    Stora hunden vill ha väl intuggade ben, medan den lilla tuggar på vilket ben som helst.
    Storan kan ju dock inte låta lillan ha nåt ben, så det slutar med att hon ligger med två otuggade ben och blängen på lillan...

    Jag har löst det så att jag helt enkelt separerar hundarna en stund. (antingen i sina burar eller med grind, så det har varsitt rum att vara i. Sedan när lillan tuggat till sitt ben så släpper jag ihop dem... Vilket resulterar i att storan tar lillans intuggade ben och jag ger storans orörda ben till lillan. Sen ligger de i varsitt hörn och tuggar på varsitt ben!

    Brukar oftast funka i alla fall...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  12. 6
    Här funkar det likadant... Stora hunden vill ha väl intuggade ben, medan den lilla tuggar på vilket ben som helst.
    Storan kan ju dock inte låta lillan ha nåt ben, så det slutar med att hon ligger med två otuggade ben och blängen på lillan...

    Jag har löst det så att jag helt enkelt separerar hundarna en stund. (antingen i sina burar eller med grind, så det har varsitt rum att vara i. Sedan när lillan tuggat till sitt ben så släpper jag ihop dem... Vilket resulterar i att storan tar lillans intuggade ben och jag ger storans orörda ben till lillan. Sen ligger de i varsitt hörn och tuggar på varsitt ben!

    Brukar oftast funka i alla fall...

Liknande trådar

  1. Ok, alla kluriga hjärnor..
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 14:18
  2. Är ni kluriga av er??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 10:19
  3. Min kluriga 3-åring!
    By Linda in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 02:25
  4. Julpyssel för kluriga
    By Vem är Jag? in forum _0307 Julibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 11:33
  5. Pepsi..imt
    By kizze in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar