pop överdragsbyxor trasiga :-(
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    pop överdragsbyxor trasiga :-(

    Jag köpte två par av de nedsatta överdragsbyxorna för någon månad sedan. Jag ser nu på båda paren att de blivit slitna där tejpningen på insidan av byxan skaver mot resten av tyget (ca en cm från sömmen). Det är på väg att gå hål på fler ställen och mina söner som mycket sällan brukar slita ut plagg. Usch så ledsen jag blev! Någon mer som har samma erfarenhet? Men så kan det gå när man chansar och köper nedsatta varor. Vad jag förstår går det ej att reklamera dessa byxor oavsett vad som går sönder. Men jag funderar lite varför pop med sådan erfarenhet av funktionskläder och tejpade sömmar gör en sådan konstruktionsmiss......har ej köpt överdragsbyxor där förut och kan inte jämföra med tidigare modeller, tejpen kanske är hårdare i år?
  2. 1
    pop överdragsbyxor trasiga :-( Jag köpte två par av de nedsatta överdragsbyxorna för någon månad sedan. Jag ser nu på båda paren att de blivit slitna där tejpningen på insidan av byxan skaver mot resten av tyget (ca en cm från sömmen). Det är på väg att gå hål på fler ställen och mina söner som mycket sällan brukar slita ut plagg. Usch så ledsen jag blev! Någon mer som har samma erfarenhet? Men så kan det gå när man chansar och köper nedsatta varor. Vad jag förstår går det ej att reklamera dessa byxor oavsett vad som går sönder. Men jag funderar lite varför pop med sådan erfarenhet av funktionskläder och tejpade sömmar gör en sådan konstruktionsmiss......har ej köpt överdragsbyxor där förut och kan inte jämföra med tidigare modeller, tejpen kanske är hårdare i år?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Fast de var ju faktiskt nedsatta just på grund utav att de inte höll de slitningskrav som Pop normalt har på sina kläder.
    Om man köper ett par byxor, till nedsatt pris, som är nedsatta för att slitningskraven ej är uppfyllda, då kanske man inte ska bli så förvånad om de nu slits sönder lättare än andra plagg?
    Det är bara min tanke.
  4. 2
    Fast de var ju faktiskt nedsatta just på grund utav att de inte höll de slitningskrav som Pop normalt har på sina kläder.
    Om man köper ett par byxor, till nedsatt pris, som är nedsatta för att slitningskraven ej är uppfyllda, då kanske man inte ska bli så förvånad om de nu slits sönder lättare än andra plagg?
    Det är bara min tanke.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Sen menar jag förståss inte att det är mindre tråkigt för det, bara inte så förvånande
  6. 3
    Sen menar jag förståss inte att det är mindre tråkigt för det, bara inte så förvånande
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Tycker det är VÄLDIGT dåligt att P.oP ens ville sälja dessa till reducerat pris, istället för att skicka dessa i retur och klaga hos leverantören! Tycker att P.oP gör sig själv en otjänst när de säljer dåliga produkter.
  8. 4
    Tycker det är VÄLDIGT dåligt att P.oP ens ville sälja dessa till reducerat pris, istället för att skicka dessa i retur och klaga hos leverantören! Tycker att P.oP gör sig själv en otjänst när de säljer dåliga produkter.
  9. magnolia
    #5
    Jo, men jag frågade om byxorna när jag var inne! Jag var nyfiken på varför de var nedssatta och personalen förklarade att de inte höll för DERAS krav, men att de minsann var kanonslitstarka ändå och höll hur bra som helst. Är byxor så undermåliga att de inte fungerar så bör man inte sälja dem alls utan helt enkelt reklamera dem i fabriken som tillverkade dem! Tycker det strider mot deras affärsidé att sälja sekunda varor! Hur kan de godkänna byxorna från fabriken? De beställde ju byxor med annan slitstyrka?
  10. 5
    Jo, men jag frågade om byxorna när jag var inne! Jag var nyfiken på varför de var nedssatta och personalen förklarade att de inte höll för DERAS krav, men att de minsann var kanonslitstarka ändå och höll hur bra som helst. Är byxor så undermåliga att de inte fungerar så bör man inte sälja dem alls utan helt enkelt reklamera dem i fabriken som tillverkade dem! Tycker det strider mot deras affärsidé att sälja sekunda varor! Hur kan de godkänna byxorna från fabriken? De beställde ju byxor med annan slitstyrka?
  11. magnolia
    #6
    Exakt vad jag menade. Borde lära mig att läsa alla inlägg i en tråd innan jag börjar skriva...
  12. 6
    Exakt vad jag menade. Borde lära mig att läsa alla inlägg i en tråd innan jag börjar skriva...
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Tejp som äter sig igenom

    sömmarna var det även på vårjackan förra året. Utsätts sömmarna för slitage blir det hål. Inte så kul.
  14. 7
    Tejp som äter sig igenom sömmarna var det även på vårjackan förra året. Utsätts sömmarna för slitage blir det hål. Inte så kul.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Vi har dom

    till Alexander som sliter MASSOR på sina kläder! Inget har hänt. Än iaf.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  16. 8
    Vi har dom till Alexander som sliter MASSOR på sina kläder! Inget har hänt. Än iaf.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    reklamerade förra årets set

    Byxorna hade gått hål på precis som du beskriver och jackan hade märken efter tejparna. Byxorna fick jag pengarna tillbaka och köpte reima tec ist (har hållit MYCKET bättre) och jackan valde jag att behålla men fick tillbaka halva priset.

    Jag tycker du ska gå in och klaga iaf. Även om du inte får reklamera så är det bra om man klagar på såna fel. För jag misstänker att tejpen hade ätit sig igenom tyget även om det varit så slitstarkt som det var tänkt. Hård tejp verkar kunna äta sig genom vilket material som helst nästan, och fort går det.
  18. 9
    reklamerade förra årets set Byxorna hade gått hål på precis som du beskriver och jackan hade märken efter tejparna. Byxorna fick jag pengarna tillbaka och köpte reima tec ist (har hållit MYCKET bättre) och jackan valde jag att behålla men fick tillbaka halva priset.

    Jag tycker du ska gå in och klaga iaf. Även om du inte får reklamera så är det bra om man klagar på såna fel. För jag misstänker att tejpen hade ätit sig igenom tyget även om det varit så slitstarkt som det var tänkt. Hård tejp verkar kunna äta sig genom vilket material som helst nästan, och fort går det.
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Sådant kan inte jag svara på, men eftersom att folk köper dem ändå så fick de ju dem sålda iaf.
    Jag försvarar inte på något sätt att man säljer ut sekunda varor, men om man väljer att snåla in och köper byxor som är nedsatta just på grund utav att deras slitningsstyrka inte är fullt uppnådd så kan man enligt mig inte bli förvånad om de slits mer än andra byxor.
    Sen får man ju fundera både en och två gånger innan man köper varor som man inte kan reklamera.
    Polarn säljer riktigt bra kläder, men de är inte tillverkade av gud och kan gå sönder precis som vilka kläder som helst, och vem är det som säger att polarn har större slitningskrav på sina kläder än vad jag har?
    Om de inte uppfyller polarns krav kanske de inte uppfyller mina heller, även om personalen säger att de är himla bra ändå.
    Förstår du hur jag menar?
  20. 10
    Sådant kan inte jag svara på, men eftersom att folk köper dem ändå så fick de ju dem sålda iaf.
    Jag försvarar inte på något sätt att man säljer ut sekunda varor, men om man väljer att snåla in och köper byxor som är nedsatta just på grund utav att deras slitningsstyrka inte är fullt uppnådd så kan man enligt mig inte bli förvånad om de slits mer än andra byxor.
    Sen får man ju fundera både en och två gånger innan man köper varor som man inte kan reklamera.
    Polarn säljer riktigt bra kläder, men de är inte tillverkade av gud och kan gå sönder precis som vilka kläder som helst, och vem är det som säger att polarn har större slitningskrav på sina kläder än vad jag har?
    Om de inte uppfyller polarns krav kanske de inte uppfyller mina heller, även om personalen säger att de är himla bra ändå.
    Förstår du hur jag menar?
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Fast jag tycker nog ändå

    Man kan kräva att byxorna inte har sönder sig själva.

    Att de har lägre slitstyrka och inte håller lika mycket för lek och bus är väl en sak men att de går sönder i sömmarna är ju inget som har med barnets sätt att använda plagget. Jennies pop-byxor gjorde precis så förra året. De gick sönder i innersömmarna helt enkelt bara för att hon gick och tyget på de bägga benen gnuggade mot varandra, det tog inte lång tid heller.

    Tycker dessutom det är konstigt att polarn kan sälja byxor utan att det går att reklamera för någon orsak. Byxorna kan ju ha fel som inte har med nedsättningen att göra och som man inte ser när man köper. Sömmar, dragkedjor, reflexer och dyligt kan ju gå sönder och det tycker jag de borde ta ansvar för precis som på vilka plagg som helst.
  22. 11
    Fast jag tycker nog ändå Man kan kräva att byxorna inte har sönder sig själva.

    Att de har lägre slitstyrka och inte håller lika mycket för lek och bus är väl en sak men att de går sönder i sömmarna är ju inget som har med barnets sätt att använda plagget. Jennies pop-byxor gjorde precis så förra året. De gick sönder i innersömmarna helt enkelt bara för att hon gick och tyget på de bägga benen gnuggade mot varandra, det tog inte lång tid heller.

    Tycker dessutom det är konstigt att polarn kan sälja byxor utan att det går att reklamera för någon orsak. Byxorna kan ju ha fel som inte har med nedsättningen att göra och som man inte ser när man köper. Sömmar, dragkedjor, reflexer och dyligt kan ju gå sönder och det tycker jag de borde ta ansvar för precis som på vilka plagg som helst.
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12
    Ja det har du rätt i, jag förstod inte helt exakt hur byxorna gått sönder, trodde att de gått sönder i tejpningen för att barnen slitit på dem men självklart ska de inte kunna slita ut sig själva utan påverkan från barnets användning av dem.
    Jag är själv väldigt försiktig med att köpa nedsatta icke reklamerbara varor just för att risken är större att de inte håller.

    Om det är tejpningen som gått upp av andra skäl än varför de var nedsatta så tycker jag att man kan prata med butiken, det hade ju varit skillnad om det berodde på att de inte tålde slitning så bra som man hoppats på
  24. 12
    Ja det har du rätt i, jag förstod inte helt exakt hur byxorna gått sönder, trodde att de gått sönder i tejpningen för att barnen slitit på dem men självklart ska de inte kunna slita ut sig själva utan påverkan från barnets användning av dem.
    Jag är själv väldigt försiktig med att köpa nedsatta icke reklamerbara varor just för att risken är större att de inte håller.

    Om det är tejpningen som gått upp av andra skäl än varför de var nedsatta så tycker jag att man kan prata med butiken, det hade ju varit skillnad om det berodde på att de inte tålde slitning så bra som man hoppats på
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Jag skickar ett mail till Pops Kundtjänst, spännande att höra hur de resonerar. Jag förväntade mig inte att tyget skulle vara av toppkvalitet men de där hålen beror ju på konstruktionsfel snarare än tygets bristande slitstyrka....
  26. 13
    Jag skickar ett mail till Pops Kundtjänst, spännande att höra hur de resonerar. Jag förväntade mig inte att tyget skulle vara av toppkvalitet men de där hålen beror ju på konstruktionsfel snarare än tygets bristande slitstyrka....
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Så har hänt med mina vårbyxor som jag köpte förra året.
    Ska prova reklamera dom.
    Precis som du beskriver så är det tejpen som äter sig igenom tyget.
  28. 14
    Så har hänt med mina vårbyxor som jag köpte förra året.
    Ska prova reklamera dom.
    Precis som du beskriver så är det tejpen som äter sig igenom tyget.
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    När sådant händer, för det gör det ibland på alla märkne. Så brukar jag köpa klisterlappar av nylontyg och sätta på insidan nere vid benen. Det fungerar utmärkt och håller tejpen platt mot tyget så att det inte skaver mer hål.
  30. 15
    När sådant händer, för det gör det ibland på alla märkne. Så brukar jag köpa klisterlappar av nylontyg och sätta på insidan nere vid benen. Det fungerar utmärkt och håller tejpen platt mot tyget så att det inte skaver mer hål.

Liknande trådar

  1. Trasiga tår.
    By Rikku in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-04-30, 03:18
  2. Trasiga vinterskor
    By KristinaJ in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 19:43
  3. Trasiga överdragsbyxor (Po.p)
    By Leelou in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 17:59
  4. trasiga bordsben...
    By spinucklan in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar