Första kindtanden...
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Första kindtanden...

    ... är på g här, och det verkar vara bra mycket jobbigare än de vassa framtänderna. Stackars V är alldeles blåsvullen där den ska spricka igenom och snorig till tusen.

    Fler som har fått stora tänder? Eller någon som har tips på hur man får nästäppta barn att sova gott? Upphöjd huvudända och näsdroppar hjälper inte...

    Kram
  2. 1
    Första kindtanden... ... är på g här, och det verkar vara bra mycket jobbigare än de vassa framtänderna. Stackars V är alldeles blåsvullen där den ska spricka igenom och snorig till tusen.

    Fler som har fått stora tänder? Eller någon som har tips på hur man får nästäppta barn att sova gott? Upphöjd huvudända och näsdroppar hjälper inte...

    Kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Ja, Alva har snart 10 tänder

    Såg att hon var bubblig & jättesvullen nertill, och nu känner man en liiten vass kant som är på väg upp. Samtidigt kände jag att det kommit igenom en vass kant i överkäken också!

    Inte undra på att hon vaknat oftare än normalt & snuttat nätterna igenom

    Har tyvärr inga tips gällande nästäppa. Just högt huvudläge & nässpray brukar ju vara det man rekommenderar..

    Hoppas det ger med sig snart!
  4. 2
    Ja, Alva har snart 10 tänder Såg att hon var bubblig & jättesvullen nertill, och nu känner man en liiten vass kant som är på väg upp. Samtidigt kände jag att det kommit igenom en vass kant i överkäken också!

    Inte undra på att hon vaknat oftare än normalt & snuttat nätterna igenom

    Har tyvärr inga tips gällande nästäppa. Just högt huvudläge & nässpray brukar ju vara det man rekommenderar..

    Hoppas det ger med sig snart!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Nässpray - inte droppar.
    Läkaren jag pratade med när Estelle var täppt i näsan förkastade näsdroppar helt och hållet. Han hävdade att de inte hamnar där de gör nytta och sa att vi alltid skulle använda nässpray.
  6. 3
    Nässpray - inte droppar.
    Läkaren jag pratade med när Estelle var täppt i näsan förkastade näsdroppar helt och hållet. Han hävdade att de inte hamnar där de gör nytta och sa att vi alltid skulle använda nässpray.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Japp, tand 9 o 10 har spruckit ut i överkäken och tand 11 o 12 bubblar under tandköttet i nederkäken.
    Dock verkar han inte så påverkad, precis vid själva framsprickningen så sover han lite oroligare o kan ev. få lite lite feber, men annars inget.
    Storebror blev alltid lös i magen o fick hög feber som regel vid typ varje tand.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  8. 4
    Japp, tand 9 o 10 har spruckit ut i överkäken och tand 11 o 12 bubblar under tandköttet i nederkäken.
    Dock verkar han inte så påverkad, precis vid själva framsprickningen så sover han lite oroligare o kan ev. få lite lite feber, men annars inget.
    Storebror blev alltid lös i magen o fick hög feber som regel vid typ varje tand.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    12 tänder har min lillprins lyckats få upp! Konstigt nog så verkar han ha haft lättare att få upp kindtänderna!! När dom andra tänderna kommit fram har det varit dreggel i massor och jobbigt "tandbajs". När tänderna nr 9-12 kom _på samma gång_ så märkte vi det inte ens förrän vi såg att han blödde lite i munnen och nästa dag var de igenom! Man tyckte ju att det borde vara jobbigare med dom stora..?
  10. 5
    12 tänder har min lillprins lyckats få upp! Konstigt nog så verkar han ha haft lättare att få upp kindtänderna!! När dom andra tänderna kommit fram har det varit dreggel i massor och jobbigt "tandbajs". När tänderna nr 9-12 kom _på samma gång_ så märkte vi det inte ens förrän vi såg att han blödde lite i munnen och nästa dag var de igenom! Man tyckte ju att det borde vara jobbigare med dom stora..?
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6
    Agnes har fått fyra kindtänder utan att jag märkt nåt så det är nog olika hur dem påverkas.
  12. 6
    Agnes har fått fyra kindtänder utan att jag märkt nåt så det är nog olika hur dem påverkas.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Oj, trodde du menade 4 tänder totalt, för det har vår Agnes fått, men så var det kindtnder du menade :0) Trodde annars att det där med att få få tänder följde namnet ;o)
  14. 7
    Oj, trodde du menade 4 tänder totalt, för det har vår Agnes fått, men så var det kindtnder du menade :0) Trodde annars att det där med att få få tänder följde namnet ;o)
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    12 tänder, vara fyra kindtänder har Frej fått hittills. Han har haft väldiga bekymmer med allihop tycker jag! Dregglar och verkar ha jätteont.

    Hur man får nästäpta barn att sova gott vet jag dock tyvärr inte! Nässpray och näsfrida kanske? Lycka till!
  16. 8
    12 tänder, vara fyra kindtänder har Frej fått hittills. Han har haft väldiga bekymmer med allihop tycker jag! Dregglar och verkar ha jätteont.

    Hur man får nästäpta barn att sova gott vet jag dock tyvärr inte! Nässpray och näsfrida kanske? Lycka till!

Liknande trådar

  1. Första husaffären, första feta
    By kicki73 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 22:50
  2. Kindtanden ÄNTLIGEN uppe!
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 22:08
  3. Första kindtanden
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 22:56
  4. Första inlägget - första graviditeten
    By Yenlinn in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 07:37
  5. första veckan och första minuset
    By _Afrodite_ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 07:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar