när ni var tonåringar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    när ni var tonåringar

    och yngre var ni på kollo eller typ rid/körläger å sånt? Gick ni i scouterna? mm mm...
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  2. 1
    när ni var tonåringar och yngre var ni på kollo eller typ rid/körläger å sånt? Gick ni i scouterna? mm mm...
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    E då bara 19 ännu

    men jag gick på Scouterna, och var på sommarhem i småland
  4. 2
    E då bara 19 ännu men jag gick på Scouterna, och var på sommarhem i småland
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Scouterna var jag med i när jag var typ 8-9 år, var på en del läger också.
    Sen var jag på lite läger med Unga örnar i min barndom också.

    Fast jag var en fegis, ofta ville jag åka hem..*S*
  6. 3
    Scouterna var jag med i när jag var typ 8-9 år, var på en del läger också.
    Sen var jag på lite läger med Unga örnar i min barndom också.

    Fast jag var en fegis, ofta ville jag åka hem..*S*
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag var med i Unga Örnar när jag var liten. Vi åkte ju på läger,,,jättekul.
  8. 4
    Jag var med i Unga Örnar när jag var liten. Vi åkte ju på läger,,,jättekul.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Visst var jag på ridläger! Hästtjej ju! Minns särskilt en gång när jag var typ tio o åkte själv långt hemifrån. Imponerad av mig själv även om jag redan då var oerhört social! Blev jättebästis med en tjej men sen hördes vi aldrig av igen.
  10. 5
    Visst var jag på ridläger! Hästtjej ju! Minns särskilt en gång när jag var typ tio o åkte själv långt hemifrån. Imponerad av mig själv även om jag redan då var oerhört social! Blev jättebästis med en tjej men sen hördes vi aldrig av igen.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Språkresa och ridläger...

    ...I Hastings, England var jag på sommaren då jag var 13 år, i 3 veckor!

    Nästa sommar hoppas jag på att kunna skicka min stora tjej som då blir 15 år på språkresa till England några veckor - oj, vad man var "stor" när man kom hem från en sådan resa *drömmer mig tillbaka*.

    /Knorrhonan
  12. 6
    Språkresa och ridläger... ...I Hastings, England var jag på sommaren då jag var 13 år, i 3 veckor!

    Nästa sommar hoppas jag på att kunna skicka min stora tjej som då blir 15 år på språkresa till England några veckor - oj, vad man var "stor" när man kom hem från en sådan resa *drömmer mig tillbaka*.

    /Knorrhonan
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    faller ner i djupa tankarna om sin bardom

    Jag var på skidläger, seglarläger och ridläger. jag gjorde inte allt under samma år utan utspritt under min barndom
  14. 7
    faller ner i djupa tankarna om sin bardom

    Jag var på skidläger, seglarläger och ridläger. jag gjorde inte allt under samma år utan utspritt under min barndom
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    min make var med i scouterna och var scoutledare som äldre. jag fösrökte gå med scouterna som barn ca 7 år, men jag var ås hemkär att jag grinade så fort jag kom dit (dessutom försökte de få mig att gå en "slitsad" banan med rep i skogen bredvid klubbhuset när det var mörkt, det var för att man skulle lära att ha tillit för varandra- jag som är mörkrädd som sjutton grät ännu mer och vägrade- är fortfarande idag jätterädd för mörkret :/
  16. 8
    min make var med i scouterna och var scoutledare som äldre. jag fösrökte gå med scouterna som barn ca 7 år, men jag var ås hemkär att jag grinade så fort jag kom dit (dessutom försökte de få mig att gå en "slitsad" banan med rep i skogen bredvid klubbhuset när det var mörkt, det var för att man skulle lära att ha tillit för varandra- jag som är mörkrädd som sjutton grät ännu mer och vägrade- är fortfarande idag jätterädd för mörkret :/
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Men oj, har ju helt förträngt språkresan till England, hur kunde jag glömma den..*S*?
  18. 9
    Men oj, har ju helt förträngt språkresan till England, hur kunde jag glömma den..*S*?
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Jag var på ridläger två somrar.
  20. 10
    Jag var på ridläger två somrar.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Som jag då..jag klarade inte av att sova i tält på scoutlägren, en gång sprang jag till min pappas tält, han var med som ledare, en annan gång ringde jag hem...usel scout var jag..
  22. 11
    Som jag då..jag klarade inte av att sova i tält på scoutlägren, en gång sprang jag till min pappas tält, han var med som ledare, en annan gång ringde jag hem...usel scout var jag..
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    skönt att höra att det inte bara var jag som var usel scout
  24. 12
    skönt att höra att det inte bara var jag som var usel scout
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    jag har varit på körhelg med Unga röster inom kyrkan. man var skitstor när man var med på dessa läger.. J1 hette våran scouter som vi for till Visingsö och hade helg där typ.. Läger inom kyrkan på Böda camping. mycket flirt.
  26. 13
    jag har varit på körhelg med Unga röster inom kyrkan. man var skitstor när man var med på dessa läger.. J1 hette våran scouter som vi for till Visingsö och hade helg där typ.. Läger inom kyrkan på Böda camping. mycket flirt.
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Hade häst så det fanns inte tid. imt
  28. 14
    Hade häst så det fanns inte tid. imt
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Njäää

    Jag var aktiv inom Pingstkyrkan fram tills jag var 22 år så jag var på körresor med dem och innan dess (innan jag blev 13) så var jag på sportlovsresor med dem...

    Men inget annat... Det tillät inte mamma...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  30. 15
    Njäää Jag var aktiv inom Pingstkyrkan fram tills jag var 22 år så jag var på körresor med dem och innan dess (innan jag blev 13) så var jag på sportlovsresor med dem...

    Men inget annat... Det tillät inte mamma...
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Men jisses, det var ju jag med..var med på sommarläger och vinterläger med pingstkyrkan som barn med..
  32. 16
    Men jisses, det var ju jag med..var med på sommarläger och vinterläger med pingstkyrkan som barn med..
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17
    Men jisses, det var ju jag med..var med på sommarläger och vinterläger med pingstkyrkan som barn med..

    De har faktiskt i regel helt OK grejer för barn...

    I mitt fall blev det dock en form av tvång då det var det enda mamma tillät och det var det enda sättet att slippa henne under kortare perioder....

    Men men...

    Bättre det än inget och jag hade skitkul, framför allt sen i tonåren med alla de körresor som gjordes då...
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  34. 17
    Men jisses, det var ju jag med..var med på sommarläger och vinterläger med pingstkyrkan som barn med..

    De har faktiskt i regel helt OK grejer för barn...

    I mitt fall blev det dock en form av tvång då det var det enda mamma tillät och det var det enda sättet att slippa henne under kortare perioder....

    Men men...

    Bättre det än inget och jag hade skitkul, framför allt sen i tonåren med alla de körresor som gjordes då...
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    Dom sommrarläger som vi åkte på till Böda var nog en vecka typ.. jättekul när man var tonåring och kär.
  36. 18
    Dom sommrarläger som vi åkte på till Böda var nog en vecka typ.. jättekul när man var tonåring och kär.
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Vi var på sommarläger på Östra atranden här i Halmstad, inte så långt hemifrån men ett äventyr ändå..
    Vinterlägren gick till hestra.
  38. 19
    Vi var på sommarläger på Östra atranden här i Halmstad, inte så långt hemifrån men ett äventyr ändå..
    Vinterlägren gick till hestra.
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Scouter och kör. Ja, exakt. Och så ungdomsläger genom kyrkan några gånger om året.
  40. 20
    Scouter och kör. Ja, exakt. Och så ungdomsläger genom kyrkan några gånger om året.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni som har tonåringar !
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 14:30
  2. vi som har tonåringar
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 14:18
  3. Ni som har tonåringar
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 20:51
  4. vad har era tonåringar för
    By samandra in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 14:24
  5. På tal om tonåringar...
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar