Noonans
Kromosomer
  1. Orolig mamma
    #1

    Noonans

    Har fått ett barn som läkarna misstänker har en kromosomförändring. Eventuell diagnos är Noonans syndrom. Finns det någon här som har fått barn med Noonans eller liknande syndrom som Turners eller 22q11?
  2. 1
    Noonans Har fått ett barn som läkarna misstänker har en kromosomförändring. Eventuell diagnos är Noonans syndrom. Finns det någon här som har fått barn med Noonans eller liknande syndrom som Turners eller 22q11?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Hej!
    Jodå jag har en dotter som är 4,5 år nu som har något syndrom. Ev Noonans, kanske CFC eller något helt annat. Man har letat frenetiskt i hennes gener men inte hittat var felet ligger så därför har vi ingen säker diagnos än. Men hon har iaf samma hjärtfel som de flesta Noonansbarnen, hon har ett snarlikt utseende, har svåra uppfödningsproblem (får mat via knapp på magen) osv. Om du vill veta mer så maila mig gärna på [email protected]

    Kram
    Ann
  4. 2
    Hej!
    Jodå jag har en dotter som är 4,5 år nu som har något syndrom. Ev Noonans, kanske CFC eller något helt annat. Man har letat frenetiskt i hennes gener men inte hittat var felet ligger så därför har vi ingen säker diagnos än. Men hon har iaf samma hjärtfel som de flesta Noonansbarnen, hon har ett snarlikt utseende, har svåra uppfödningsproblem (får mat via knapp på magen) osv. Om du vill veta mer så maila mig gärna på [email protected]

    Kram
    Ann
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Min dotters bästa kompis har diagnosen Noonans syndrom. En störtskön liten brutta med massa skinn på näsan är hon
  6. 3
    Min dotters bästa kompis har diagnosen Noonans syndrom. En störtskön liten brutta med massa skinn på näsan är hon

Liknande trådar

  1. Noonans?
    By *Es mamma* in forum Kromosomer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 21:57
  2. Någon med kunskap om Noonans symdrom?
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 16:18
  3. Noonans syndrom !!!
    By Mama78 in forum Kromosomer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar