Stora barn som bajsar på sig
Föräldraskap
  1. anonymt namn
    #1

    Stora barn som bajsar på sig

    Jag har en son som är 8 år och fortfarande då och då bjsar i kalsongerna. Det har varit ett väldigt stort problem men har blivit mindre med åren. Jag undrar hur vanligt detta är. Det känns som om vi är nästan ensamma om detta, men antar att det är fler än min son. Någon som vet hur vi löser detta? Jag tror att han inte har tid att gå på toa utan är helt uppsukad av det han sysslar med.
  2. 1
    Stora barn som bajsar på sig Jag har en son som är 8 år och fortfarande då och då bjsar i kalsongerna. Det har varit ett väldigt stort problem men har blivit mindre med åren. Jag undrar hur vanligt detta är. Det känns som om vi är nästan ensamma om detta, men antar att det är fler än min son. Någon som vet hur vi löser detta? Jag tror att han inte har tid att gå på toa utan är helt uppsukad av det han sysslar med.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Har varit med om precis samma sak och det enda jag väl kan bidra med är väl att det går över... även om det inte känns så när det håller på. Min son är nu 12 år och jag kan inte direkt säga när det försvann men det gjorde det i alla fall.

    Lycka till.
  4. 2
    Har varit med om precis samma sak och det enda jag väl kan bidra med är väl att det går över... även om det inte känns så när det håller på. Min son är nu 12 år och jag kan inte direkt säga när det försvann men det gjorde det i alla fall.

    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Jag har problem med min snart 4 åriga dotter och för henne beror det troligast på att hon har en hård mage och att lite bajs far emellan hård avföring som hon inte kunnat bajsa ut. Det kallas soiling om det kommer lite bajs i byxorna - inte allt bajs. Vi ger henne laxerande medicin dagligen för att hålla rätt konsistens, för att slippa ge lavemang. Du kan kanske se till att han inte är hård i magen genom att ge rätt kost (inte vitt bröd, allt för mkt mjölkmat men mkt grönsaker, mogna frukter, fibrer), mkt dryck samt ordentligt med motion. Om det möjligen är det som är problemet. Jag har då lärt mig att inget barn gillar att bajsa på sig. Det är pinsamt och förnedrande, så jobba tillsammans med barnet. Prata med honom. Fråga! Lycka till!
  6. 3
    Jag har problem med min snart 4 åriga dotter och för henne beror det troligast på att hon har en hård mage och att lite bajs far emellan hård avföring som hon inte kunnat bajsa ut. Det kallas soiling om det kommer lite bajs i byxorna - inte allt bajs. Vi ger henne laxerande medicin dagligen för att hålla rätt konsistens, för att slippa ge lavemang. Du kan kanske se till att han inte är hård i magen genom att ge rätt kost (inte vitt bröd, allt för mkt mjölkmat men mkt grönsaker, mogna frukter, fibrer), mkt dryck samt ordentligt med motion. Om det möjligen är det som är problemet. Jag har då lärt mig att inget barn gillar att bajsa på sig. Det är pinsamt och förnedrande, så jobba tillsammans med barnet. Prata med honom. Fråga! Lycka till!

Liknande trådar

  1. Ni med barn som bajsar sällan
    By ~Ida~ in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 20:14
  2. Hur ofta bajsar era barn?
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 15:41
  3. hur ofta bajsar era barn ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 20:46
  4. pausar era barn när de bajsar
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 20:47
  5. Hur ofta bajsar era barn av NAN1 ??
    By Nette~Elliot&Ninni in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 22:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar