Vendela har öroninflammation!
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vendela har öroninflammation!

    Igen! Igår var Vendela knappt kontaktbar och hade feber på över 40 grader. Sov hela dagen, vaknade då och då och klagade över att hon hade ont på än det ena, än det andra stället. Vi gav henne alvedon och försökte trösta. Idag fick vi som tur var tid hos en jourläkare som talade om att hon har dubbelsidig öroninflammation. Stackars unge! Det är väl hennes sjätte öroninflammation sedan i september så det börjar kännas som ett läge för att sätta in rör. Hon blir verkligen jättedålig när hon får öroninflammation. Är det någon som vet om det finns någon "gräns" för hur många öroninflammationer man ska ha innan det blir aktuellt med rör. Det är ju trots allt en operation och man vill ju inte utsätta henne för en sådan om det inte är nödvändigt heller.
  2. 1
    Vendela har öroninflammation! Igen! Igår var Vendela knappt kontaktbar och hade feber på över 40 grader. Sov hela dagen, vaknade då och då och klagade över att hon hade ont på än det ena, än det andra stället. Vi gav henne alvedon och försökte trösta. Idag fick vi som tur var tid hos en jourläkare som talade om att hon har dubbelsidig öroninflammation. Stackars unge! Det är väl hennes sjätte öroninflammation sedan i september så det börjar kännas som ett läge för att sätta in rör. Hon blir verkligen jättedålig när hon får öroninflammation. Är det någon som vet om det finns någon "gräns" för hur många öroninflammationer man ska ha innan det blir aktuellt med rör. Det är ju trots allt en operation och man vill ju inte utsätta henne för en sådan om det inte är nödvändigt heller.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Rebecka hann med sex ÖI under perioden oktober -05 till februari -06 innan hon fick rör. Det är alltså drygt ett år sedan hon fick rören i öronen och hon har visserligen haft lite ont i öronen ett par gånger, men det har räckt med örondroppar för att bli bra.

    Jag tycker helt klart att du ska be att få rör inopererade, det brukar hjälpa! I vissa länder brukar man visst börja med att ta bort körtlarna bakom näsan för att se om öronen kan dräneras rätt väg, men i Sverige brukar man börja med rör. I Rebeckas fall gjrode de båda sakerna samtdigt, för jag talade om för opererande läkaren att R snarkade så mycket och då lovade läkaren att kolla då R ändå var sövd.

    Det har funkat jättebra och nu snarkar hon inte längre på nätterna!
  4. 2
    Rebecka hann med sex ÖI under perioden oktober -05 till februari -06 innan hon fick rör. Det är alltså drygt ett år sedan hon fick rören i öronen och hon har visserligen haft lite ont i öronen ett par gånger, men det har räckt med örondroppar för att bli bra.

    Jag tycker helt klart att du ska be att få rör inopererade, det brukar hjälpa! I vissa länder brukar man visst börja med att ta bort körtlarna bakom näsan för att se om öronen kan dräneras rätt väg, men i Sverige brukar man börja med rör. I Rebeckas fall gjrode de båda sakerna samtdigt, för jag talade om för opererande läkaren att R snarkade så mycket och då lovade läkaren att kolla då R ändå var sövd.

    Det har funkat jättebra och nu snarkar hon inte längre på nätterna!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Aron också Vi har suttit två timmar och väntat vid jouren idag. Suck, jag fattar inte att man ska behöva vänta så länge med barn!
    Läkaren sa att han hade ett riktigt ordentligt inflammerat vänsteröra och garanterat har jätteont. Stackarn, han har varit så duktig så vi har inte trott att det varit så farligt Men, nu har han fått antibibiotika så förhoppningsvis blir det bra.
    Stackars Vendela som har öi så ofta! Jag vet inte om det finns någon gräns för när rör sätts in, men min systerson har fått rör (fast de har "ploppat" ut nu), han fyllde 3 i går och fick rören för ett år sedan tror jag. Han har inte haft en enda öi sedan han fick rören, så det kan verkligen löna sig!
    Hoppas Vendela kryar på sig snabbt nu.
  6. 3
    Aron också Vi har suttit två timmar och väntat vid jouren idag. Suck, jag fattar inte att man ska behöva vänta så länge med barn!
    Läkaren sa att han hade ett riktigt ordentligt inflammerat vänsteröra och garanterat har jätteont. Stackarn, han har varit så duktig så vi har inte trott att det varit så farligt Men, nu har han fått antibibiotika så förhoppningsvis blir det bra.
    Stackars Vendela som har öi så ofta! Jag vet inte om det finns någon gräns för när rör sätts in, men min systerson har fått rör (fast de har "ploppat" ut nu), han fyllde 3 i går och fick rören för ett år sedan tror jag. Han har inte haft en enda öi sedan han fick rören, så det kan verkligen löna sig!
    Hoppas Vendela kryar på sig snabbt nu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Men hjärtat då Usch vad jobbigt. Och dte som gör såååå ont att ha ont just i öronen. Lillgumman
  8. 4
    Men hjärtat då Usch vad jobbigt. Och dte som gör såååå ont att ha ont just i öronen. Lillgumman
  9. Äva m Filippa
    #5
    Men stackars gumsan då.... Tror inte det finns någon gräns utan det beror lite på vad man träffar för läkare. Filippa hade inte så många öi men hon hade stående vätska och var mer eller mindre konstant röd och svullen i öronen. Så vår barnläkare skickade en remiss relativt fort t önh mottagningen och först ville hon inte sätta in rör. Men efter jul nu så var vi där igen och då ville hon göra det pronto! Och *peppar, peppar* så har hon aldrig varit så frisk som hon har varit sen rören kom på plats!

    Hoppas ni kan få en tid hos öronläk så snart som möjligt!! Krya på er!

    Kram till er lilla kärlek!
  10. 5
    Men stackars gumsan då.... Tror inte det finns någon gräns utan det beror lite på vad man träffar för läkare. Filippa hade inte så många öi men hon hade stående vätska och var mer eller mindre konstant röd och svullen i öronen. Så vår barnläkare skickade en remiss relativt fort t önh mottagningen och först ville hon inte sätta in rör. Men efter jul nu så var vi där igen och då ville hon göra det pronto! Och *peppar, peppar* så har hon aldrig varit så frisk som hon har varit sen rören kom på plats!

    Hoppas ni kan få en tid hos öronläk så snart som möjligt!! Krya på er!

    Kram till er lilla kärlek!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Tack! Ja, jag ska ta med mig era svar till doktorn och fråga henne varför hon inte vill ge oss en remiss. Om det räcker med örondroppar för att öroninflammationen ska bli bra är det ju helt klart en dramatisk förbättring jämfört med en penicillinkur i månaden.
  12. 6
    Tack! Ja, jag ska ta med mig era svar till doktorn och fråga henne varför hon inte vill ge oss en remiss. Om det räcker med örondroppar för att öroninflammationen ska bli bra är det ju helt klart en dramatisk förbättring jämfört med en penicillinkur i månaden.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Stackars Aron! Hoppas att antibiotikan biter på honom. Vendela fick penicillin och är ett helt nytt barn nu - det är den där glada, pigga, pratiga ungen som vi är vana vid som hittat hem igen:-)

    Jag ska prata med vår husläkare om det ohållbara i att hon ska behöva få öroninflammation så ofta.
  14. 7
    Stackars Aron! Hoppas att antibiotikan biter på honom. Vendela fick penicillin och är ett helt nytt barn nu - det är den där glada, pigga, pratiga ungen som vi är vana vid som hittat hem igen:-)

    Jag ska prata med vår husläkare om det ohållbara i att hon ska behöva få öroninflammation så ofta.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Jag var också öronbarn när jag var liten så det är väl tyvärr mig hon är lik:-(
  16. 8
    Jag var också öronbarn när jag var liten så det är väl tyvärr mig hon är lik:-(
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Vad skönt att det blivit en så dramatisk förbättring för Filippa. Jag märker ju att det helt klart är läge för att gå in i närkamp med läkaren för att få en remiss. Det känns så jobbigt att hon ska behöva bli sjuk så ofta och ha så ont. Man kan ju inte ta bort det pussar och kramar direkt.
  18. 9
    Vad skönt att det blivit en så dramatisk förbättring för Filippa. Jag märker ju att det helt klart är läge för att gå in i närkamp med läkaren för att få en remiss. Det känns så jobbigt att hon ska behöva bli sjuk så ofta och ha så ont. Man kan ju inte ta bort det pussar och kramar direkt.

Liknande trådar

  1. Vendela
    By Pia m I, N och *Neo* in forum Änglabarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 09:09
  2. Vendela...
    By cerlise in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 18:10
  3. Vendela och ..........?
    By lexie in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 15:49
  4. Vendela 4 år
    By Zoieli in forum Änglabarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 18:35
  5. Vendela är här!!!!!!!
    By pillejokus in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar