Nån som är bra på engelska?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Nån som är bra på engelska?

    Hej!

    Sitter här och sliter med en översättning som ska vara klar i morgon på jobbet, mkt teknik engelska och jag är inte så där jättebra på engelska överhuvudtaget....

    Då slog det mig plötsligt att här på utlandsförsäldrar där jag i bland brukar tjuvkika...finns så klart en massa människor som har koll!

    Ordet jag söker är hänvisningssystem
    Alltså det systemet som brukar finnas på större företag med växlar där man kan hänvisa sin telefon, stänga den för ärenden, gått för dagen, semester m.m
    Vad heter, kallar man det systemet???

    För ordet telefonväxel har jag använt PBX, finns det något annat ord som man använder?

    Sen en sista fråga, jag vill skriva fast telefoni och mobil telefoni, vad ska jag använda för termer? funkar det med fixed telephone and mobile telephone. Vad är ordet för telefoni?

    En guldstjärna till den som kan svara på nåt eller ge lite tips! Det är mkt uppskattat!!!
    /Hanna
  2. 1
    Nån som är bra på engelska? Hej!

    Sitter här och sliter med en översättning som ska vara klar i morgon på jobbet, mkt teknik engelska och jag är inte så där jättebra på engelska överhuvudtaget....

    Då slog det mig plötsligt att här på utlandsförsäldrar där jag i bland brukar tjuvkika...finns så klart en massa människor som har koll!

    Ordet jag söker är hänvisningssystem
    Alltså det systemet som brukar finnas på större företag med växlar där man kan hänvisa sin telefon, stänga den för ärenden, gått för dagen, semester m.m
    Vad heter, kallar man det systemet???

    För ordet telefonväxel har jag använt PBX, finns det något annat ord som man använder?

    Sen en sista fråga, jag vill skriva fast telefoni och mobil telefoni, vad ska jag använda för termer? funkar det med fixed telephone and mobile telephone. Vad är ordet för telefoni?

    En guldstjärna till den som kan svara på nåt eller ge lite tips! Det är mkt uppskattat!!!
    /Hanna
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Lite lösa tips som sådär direkt ramlar in i skallen på mig är: fast telefoni - land line eller stationary phone systems, mobil telefoni - wireless, mobile eller cellular phone system, och hänvisningssystem vete sjutton... voice mail system?
    tänk på att engelskan särskriver ALLT.
    Lycka till!
  4. 2
    Lite lösa tips som sådär direkt ramlar in i skallen på mig är: fast telefoni - land line eller stationary phone systems, mobil telefoni - wireless, mobile eller cellular phone system, och hänvisningssystem vete sjutton... voice mail system?
    tänk på att engelskan särskriver ALLT.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    oh, va svåra ord:)

    men det där med fixed telephone, är det en europeisk text heter det land-line och antingen mobile eller cellular networks.

    Men de andra.... har varit hemma så länge att jag glömt bort sånna termer - lycka till!
    Läs gärna om mitt nya liv i SF på www.mylifeinhayes.blogspot.com eller titta in på min bok-blog: www.books2die4.blogspot.com
  6. 3
    oh, va svåra ord:) men det där med fixed telephone, är det en europeisk text heter det land-line och antingen mobile eller cellular networks.

    Men de andra.... har varit hemma så länge att jag glömt bort sånna termer - lycka till!

Liknande trådar

  1. Kan ni engelska?
    By bridgetj in forum Ordet är fritt
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:32
  2. Nån som är bra på engelska?
    By Guldis-Linnea in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 10:16
  3. Engelska...
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:03
  4. IG, G, VG och MVG på engelska?
    By Carita in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 14:16
  5. cd och DVD på engelska
    By Ann med 2 barn in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar