Vaccin?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Vaccin?

    Behöver man ta för Hepatit A (eller nåt annat) när man ska till Kroatien?

    Står ju att det inte är ett MÅSTE men bör man?
  2. 1
    Vaccin? Behöver man ta för Hepatit A (eller nåt annat) när man ska till Kroatien?

    Står ju att det inte är ett MÅSTE men bör man?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vet faktiskt inte, men vi har tagit twinrix som ska hålla i över 20 år, så då har vi skydd mot hepatit A och B och behöver inte tänka på det när vi reser, vart vi än reser. Risken kanske inte är stor, men man kan ju få det var som helst egentligen, men jag skulle nog inte gå och oroa mig om jag var du.
  4. 2
    Vet faktiskt inte, men vi har tagit twinrix som ska hålla i över 20 år, så då har vi skydd mot hepatit A och B och behöver inte tänka på det när vi reser, vart vi än reser. Risken kanske inte är stor, men man kan ju få det var som helst egentligen, men jag skulle nog inte gå och oroa mig om jag var du.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Hepatit A-vaccinering är ju aldrig fel att ha. Kan ju vara bra om man går ut och äter här hemma i Sverige på restaurang eller grillen. ;-)

    Så jag skulle tagit det om ni. Vi har dock valt twinrix som är både A och B, för vi reser en del så.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  6. 3
    Hepatit A-vaccinering är ju aldrig fel att ha. Kan ju vara bra om man går ut och äter här hemma i Sverige på restaurang eller grillen. ;-)

    Så jag skulle tagit det om ni. Vi har dock valt twinrix som är både A och B, för vi reser en del så.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Aldrig fel att vaccinera sig. Ta Twinrix, för både A och B. Man tar tre sprutor. Den andra efter en månad och den tredje efter 6 mån.
  8. 4
    Aldrig fel att vaccinera sig. Ta Twinrix, för både A och B. Man tar tre sprutor. Den andra efter en månad och den tredje efter 6 mån.

Liknande trådar

  1. ang vaccin
    By hallonet in forum _1006 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:35
  2. vaccin
    By velpotta idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 18:57
  3. Vaccin?
    By Fjäril in forum _1007 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 19:34
  4. Vaccin, hur var det nu?
    By Filliduttan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 08:25
  5. Vaccin
    By Fröken S in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar