Medicinsk abort?
Abort
  1. bestämt mig
    #1

    Medicinsk abort?

    Hej,
    Jag har bestämt mig för att göra en medicinsk abort.
    Är det någon här som gjort det sista steget hemma?

    Hur är det att göra en medicinsk abort?
    Vad händer med kroppen?
    Börjar man blöda och få ont meddetsamma?

    Har jag fattat det hela rätt - man kommer på ett besök och sväljer en tablett.
    ettpar dagar senare tar man 4 tabletter och för upp i slidan.

    Det jag undrar är: klarar man av att göra detta ensam hemma?
    Efter hur många slidtabletter/ lång tid börjar man blöda.
    Börjar man blöda lite i taget eller kommer "allt" på en gång?
    Klarar man sig med en vanlig binda?
    Hur ont får man?
    Oj, det blev många frågor, jag ska på en första undersökning i morgon bitti och undrar bara om jag ska proppsa på att få med tabletter hem för att göra den avslutande delen hemma. Vill ha det överstökat och inte behöva gå och vänta en dryg vecka!!!

    Kramar till er alla
  2. 1
    Medicinsk abort? Hej,
    Jag har bestämt mig för att göra en medicinsk abort.
    Är det någon här som gjort det sista steget hemma?

    Hur är det att göra en medicinsk abort?
    Vad händer med kroppen?
    Börjar man blöda och få ont meddetsamma?

    Har jag fattat det hela rätt - man kommer på ett besök och sväljer en tablett.
    ettpar dagar senare tar man 4 tabletter och för upp i slidan.

    Det jag undrar är: klarar man av att göra detta ensam hemma?
    Efter hur många slidtabletter/ lång tid börjar man blöda.
    Börjar man blöda lite i taget eller kommer "allt" på en gång?
    Klarar man sig med en vanlig binda?
    Hur ont får man?
    Oj, det blev många frågor, jag ska på en första undersökning i morgon bitti och undrar bara om jag ska proppsa på att få med tabletter hem för att göra den avslutande delen hemma. Vill ha det överstökat och inte behöva gå och vänta en dryg vecka!!!

    Kramar till er alla
  3. 23/4...
    #2
    Jag skulle precis ställa exakt samma frågor som du.
    Jag har en tid den 23/4 på sjukhuset och sedan ska jag göra resten hemma den 25/4. Jag är så nervös och känner ångest.
    Hoppas att någon har svar på frågorna....
  4. 2
    Jag skulle precis ställa exakt samma frågor som du.
    Jag har en tid den 23/4 på sjukhuset och sedan ska jag göra resten hemma den 25/4. Jag är så nervös och känner ångest.
    Hoppas att någon har svar på frågorna....
  5. bestämt mig
    #3
    Nu har jag varit på första undersökningen. Efter att jag lyckats övertala den otroligt trevliga kvinnliga läkaren fick jag ta första tabletten på plats och fick med mig ett helt medicinskåp hem!!
    På lördag morgon ska jag, först ta 3 smärtstillande piller sen ska jag "stoppa upp"4 ganska små tabletter i slidan, vara sängliggande i minst 1 timme (för att tabletterna ska stanna på plats) och sen är det bara till och vänta på att det ska göra ont och blöda massor, som en mycket riklig mens!!! Och för säkerhets skull fick jag med mig ytterligare 6 starka värktabletter
    Jag rapporterar efter helgen!!
    Ha det bra
  6. 3
    Nu har jag varit på första undersökningen. Efter att jag lyckats övertala den otroligt trevliga kvinnliga läkaren fick jag ta första tabletten på plats och fick med mig ett helt medicinskåp hem!!
    På lördag morgon ska jag, först ta 3 smärtstillande piller sen ska jag "stoppa upp"4 ganska små tabletter i slidan, vara sängliggande i minst 1 timme (för att tabletterna ska stanna på plats) och sen är det bara till och vänta på att det ska göra ont och blöda massor, som en mycket riklig mens!!! Och för säkerhets skull fick jag med mig ytterligare 6 starka värktabletter
    Jag rapporterar efter helgen!!
    Ha det bra
  7. 23/4
    #4
    Hur har det gått för dig?
  8. 4
    Hur har det gått för dig?
  9. bestämt mig
    #5
    Det gick bara bra!
    Förlåt att jag inte svarat innan, Vi ska ha visning på vårt radhus i morgon så det har varit fullt upp, mycket som ska fixas.

    Jag tänkte i alla fall att jag skulle svara på mina egna frågor.
    Så den som vill veta hur en medicinsk abort går till kan läsa här:

    Hur är det att göra en medicinsk abort? -Som att ha ett riktigt kraftigt missfall.

    Har jag fattat det hela rätt - man kommer på ett första besök och sväljer en tablett. -JA
    Ett par dagar senare tar man 4 tabletter och för upp i slidan? - Ja, två dagar senare.

    Det jag undrar är: klarar man av att göra detta ensam hemma? -Ja
    Efter hur många slidtabletter/ lång tid börjar man blöda. - Jag tog mina slidtabletter(alla 4) kl.06.00 och började blöda 3 timmar senare. Man ska vara sängliggande i minst 1 timme efter det man stoppat upp tabletterna.
    Börjar man blöda lite i taget eller kommer "allt" på en gång? - Vissa börjar blöda redan dagen efter att man svalt 1:a tabletten. Det gjorde inte jag. Utan jag började blöda riktigt kraftigt på en gång. Så kraftigt att jag knappt lämnade toaletten hela förmiddagen. bytte (natt)binda 5-6 ggr i timmen. Tillslut tog jag en av 2 åriga sonens blöjor. Det var skönt, kunde slappna av lite bättre. De sa till mig att blödningen skulle likna en kraftig mensblödning men det var mycket värre. och det var rikligt med koagulerat blod precis som efter en förlossning. Men blödningen lugnade ner sig runt 16.00. Det var skönt.

    Klarar man sig med en vanlig binda? Som sagt jag var tvungen att "låna" sonens blöjor för att kunna lämna toaletten. Men detta kan nog variera väldigt. Men förbered dig på att du blöder MYCKET, bätter att bli possitivt överraskad än tvärt om.

    Hur ont får man? - Det gör ont, livmodern blir alldeles hård precis som efter en förlossning, och smärtan påminner om den, fast tyvärr är den mycket värre. Så jag rekomenderar varmt att ta de värktabletter man får med hem.

    Hoppas du fattar vad jag svamlar om.
    Har du fler frågor så fråga på.
    Nu vet jag hur det går till, och svarar gärna på frågor.
    Lycka till på Måndag, jag finns här om du behöver mig.
    Kram
  10. 5
    Det gick bara bra!
    Förlåt att jag inte svarat innan, Vi ska ha visning på vårt radhus i morgon så det har varit fullt upp, mycket som ska fixas.

    Jag tänkte i alla fall att jag skulle svara på mina egna frågor.
    Så den som vill veta hur en medicinsk abort går till kan läsa här:

    Hur är det att göra en medicinsk abort? -Som att ha ett riktigt kraftigt missfall.

    Har jag fattat det hela rätt - man kommer på ett första besök och sväljer en tablett. -JA
    Ett par dagar senare tar man 4 tabletter och för upp i slidan? - Ja, två dagar senare.

    Det jag undrar är: klarar man av att göra detta ensam hemma? -Ja
    Efter hur många slidtabletter/ lång tid börjar man blöda. - Jag tog mina slidtabletter(alla 4) kl.06.00 och började blöda 3 timmar senare. Man ska vara sängliggande i minst 1 timme efter det man stoppat upp tabletterna.
    Börjar man blöda lite i taget eller kommer "allt" på en gång? - Vissa börjar blöda redan dagen efter att man svalt 1:a tabletten. Det gjorde inte jag. Utan jag började blöda riktigt kraftigt på en gång. Så kraftigt att jag knappt lämnade toaletten hela förmiddagen. bytte (natt)binda 5-6 ggr i timmen. Tillslut tog jag en av 2 åriga sonens blöjor. Det var skönt, kunde slappna av lite bättre. De sa till mig att blödningen skulle likna en kraftig mensblödning men det var mycket värre. och det var rikligt med koagulerat blod precis som efter en förlossning. Men blödningen lugnade ner sig runt 16.00. Det var skönt.

    Klarar man sig med en vanlig binda? Som sagt jag var tvungen att "låna" sonens blöjor för att kunna lämna toaletten. Men detta kan nog variera väldigt. Men förbered dig på att du blöder MYCKET, bätter att bli possitivt överraskad än tvärt om.

    Hur ont får man? - Det gör ont, livmodern blir alldeles hård precis som efter en förlossning, och smärtan påminner om den, fast tyvärr är den mycket värre. Så jag rekomenderar varmt att ta de värktabletter man får med hem.

    Hoppas du fattar vad jag svamlar om.
    Har du fler frågor så fråga på.
    Nu vet jag hur det går till, och svarar gärna på frågor.
    Lycka till på Måndag, jag finns här om du behöver mig.
    Kram

Liknande trådar

  1. Medicinsk abort
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 09:00
  2. Medicinsk abort?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 08:10
  3. medicinsk abort
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 18:21
  4. Medicinsk abort och.........??
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 18:25
  5. Ang medicinsk abort
    By Mia in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar