byta bilbarnstol snart...
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    byta bilbarnstol snart...

    Snart så har lilla Maja vuxit ur sin första bilbarnstol och därför måste vi nu köpa en ny... Hon får nog ärva Max freeway och så får han en ny stol. Någon som har en Akta Graco Cosmic Comfort? Vad tycker ni om den? Tycker att det är så svårt att veta vilken stol man ska köpa......
    mamma till två underbara barn
  2. 1
    byta bilbarnstol snart... Snart så har lilla Maja vuxit ur sin första bilbarnstol och därför måste vi nu köpa en ny... Hon får nog ärva Max freeway och så får han en ny stol. Någon som har en Akta Graco Cosmic Comfort? Vad tycker ni om den? Tycker att det är så svårt att veta vilken stol man ska köpa......
  3. maddan
    #2
    jag har en graco duoflex xtp och en britax two way
    gracos är korta i ryggen och britax two way är den stolen som är störst på marknaden
  4. 2
    jag har en graco duoflex xtp och en britax two way
    gracos är korta i ryggen och britax two way är den stolen som är störst på marknaden
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Hur är det med viloläget på two way? Har hört att den ska vara rätt rak. Stämmer det?
  6. 3
    Hur är det med viloläget på two way? Har hört att den ska vara rätt rak. Stämmer det?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Vi har en Britax TwoWay och är mycket nöjda med den, även om den är lite bökig att sätta fast ibland. Den funkar inte så bra framåt, då är det bättre med bältesstol, men bakåt går den upp till 25 kg och är rymlig för barnet, dvs inga problem med vinterkläder.
    Tyvärr passerar troligen Manfred 25 kg i slutet av sommaren, så då är det svårt att veta hur man ska göra. FreeWayen blev för liten för drygt ett år sedan.
  8. 4
    Vi har en Britax TwoWay och är mycket nöjda med den, även om den är lite bökig att sätta fast ibland. Den funkar inte så bra framåt, då är det bättre med bältesstol, men bakåt går den upp till 25 kg och är rymlig för barnet, dvs inga problem med vinterkläder.
    Tyvärr passerar troligen Manfred 25 kg i slutet av sommaren, så då är det svårt att veta hur man ska göra. FreeWayen blev för liten för drygt ett år sedan.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Vi har en Graco duoflex comfort tror jag den heter (åt Alva) och en Britax Twoway (Aron).
    Jag tycker Gracon är alldeles för kort i ryggen och dessutom smal också. Jag gillar alltså Twowayn mycket mer och skulle aldrig köpa en Graco igen. Aron får snart övergå till kudde och då får Alva ta hans twoway.
  10. 5
    Vi har en Graco duoflex comfort tror jag den heter (åt Alva) och en Britax Twoway (Aron).
    Jag tycker Gracon är alldeles för kort i ryggen och dessutom smal också. Jag gillar alltså Twowayn mycket mer och skulle aldrig köpa en Graco igen. Aron får snart övergå till kudde och då får Alva ta hans twoway.

Liknande trådar

  1. Byta bilbarnstol
    By 13 februari in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 09:52
  2. Byta bilbarnstol
    By 13 februari in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 09:30
  3. Byta bilbarnstol
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 22:51
  4. När byta bilbarnstol
    By io in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 14:12
  5. Bilbarnstol, byta pga vikt?
    By Anonym in forum _01 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 11:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar