Livmodertappen.
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Livmodertappen.

    Hej! BM var och kände på Tappen idag, sa att den var lång och hård så det kommer nog att dröja ett tag till är 40+1. Någon med efarenhet av hur snabbt snabbt det tar från det den känns tills den är mogen och borta? Kan man komma igång ändå? Tydligen var det en anledning tillsammans med att det är första barnet som gör att de inte vill sätta igång mig. (Fyller en hel del kriterier för att sättas igång) Ni som blivit igångsatta/planerade snitt vad gjorde ni?

    Kramar till alla som väntar på bäbis och ni som redan snuffa
  2. 1
    Livmodertappen. Hej! BM var och kände på Tappen idag, sa att den var lång och hård så det kommer nog att dröja ett tag till är 40+1. Någon med efarenhet av hur snabbt snabbt det tar från det den känns tills den är mogen och borta? Kan man komma igång ändå? Tydligen var det en anledning tillsammans med att det är första barnet som gör att de inte vill sätta igång mig. (Fyller en hel del kriterier för att sättas igång) Ni som blivit igångsatta/planerade snitt vad gjorde ni?

    Kramar till alla som väntar på bäbis och ni som redan snuffa
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    *tittar in*

    jag komemr från majgruppen och läste just ditt inlägg. Jag blev igångsatt med mitt andra barn, för mig var det en positiv upplevelse och jag kände det inte som svårare än den första (då förlossningen kom igång spontant).

    Det jag vill säga dig är att jag tror de är restriktiva med igångsättningar med första barnet eftersom det ofta leder till utdragna förlossningar. Har man fött barn tidigare, "känner" kroppen vad som är på gång och det brukar gå ganska smidigt. Men det är tuffare för en förstagångsföderska då kroppen inte "vet" vad som händer. Har man börjat öppna sig är det enklare att sätta igång, men det anses fortfarande svårare om man är förstagångsföderska.

    Om jag var dig skulle jag hoppas att det kommer igång själv, inte på igångsättning. Jag har ingen aning om hur länge det kan ta för tappen att mogna, men du kanske kan hjälpa till med färdknäppen ? Färdknäppen drog igång min första förlossning, förvisso hade jag börjat öppna mig och färdknäppen blev väl liksom sista knuffen för att det skulle starta. Hinnsvepning, kan din bm göra det?

    Tålamod är det svåraste i slutet av graviditeten, men det är värt det Lycka till.
    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  4. 2
    *tittar in* jag komemr från majgruppen och läste just ditt inlägg. Jag blev igångsatt med mitt andra barn, för mig var det en positiv upplevelse och jag kände det inte som svårare än den första (då förlossningen kom igång spontant).

    Det jag vill säga dig är att jag tror de är restriktiva med igångsättningar med första barnet eftersom det ofta leder till utdragna förlossningar. Har man fött barn tidigare, "känner" kroppen vad som är på gång och det brukar gå ganska smidigt. Men det är tuffare för en förstagångsföderska då kroppen inte "vet" vad som händer. Har man börjat öppna sig är det enklare att sätta igång, men det anses fortfarande svårare om man är förstagångsföderska.

    Om jag var dig skulle jag hoppas att det kommer igång själv, inte på igångsättning. Jag har ingen aning om hur länge det kan ta för tappen att mogna, men du kanske kan hjälpa till med färdknäppen ? Färdknäppen drog igång min första förlossning, förvisso hade jag börjat öppna mig och färdknäppen blev väl liksom sista knuffen för att det skulle starta. Hinnsvepning, kan din bm göra det?

    Tålamod är det svåraste i slutet av graviditeten, men det är värt det Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Hej!

    Jag tror, att tappen är lång och hård nu så spelar det ingen roll-du kan lika gärna vara på förlossningen om några timmar.
    En vän till mig for in vid 23 en kväll och hennes tapp var lång ch sluten men kl 06.00 på morgonen var hennes lilla dotter född:-)

    Min tapp är borta och mjuk men ingen bebis än..
    Kvinnokroppen är verkligen ett mysterium:-)
    Håller tummarna att du slipper gå över många dagar längre.
    Kram
  6. 3
    Hej!

    Jag tror, att tappen är lång och hård nu så spelar det ingen roll-du kan lika gärna vara på förlossningen om några timmar.
    En vän till mig for in vid 23 en kväll och hennes tapp var lång ch sluten men kl 06.00 på morgonen var hennes lilla dotter född:-)

    Min tapp är borta och mjuk men ingen bebis än..
    Kvinnokroppen är verkligen ett mysterium:-)
    Håller tummarna att du slipper gå över många dagar längre.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Med mitt förra barn så gick jag över nästan tre veckor och den där tredje veckan var jag på koll på tisdagen tror jag att det var, och bm kände på tappen som inte alls var mogen men hon "retade" den lite. På fredagen hade jag planerad igånsättning men då startade förlossningen av sig själv så jag slapp bli igångsatt. Antar alltså att det kan gå fort för tappen att mogna.

    Lycka till!!
  8. 4
    Med mitt förra barn så gick jag över nästan tre veckor och den där tredje veckan var jag på koll på tisdagen tror jag att det var, och bm kände på tappen som inte alls var mogen men hon "retade" den lite. På fredagen hade jag planerad igånsättning men då startade förlossningen av sig själv så jag slapp bli igångsatt. Antar alltså att det kan gå fort för tappen att mogna.

    Lycka till!!

Liknande trådar

  1. Livmodertappen
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 16:08
  2. Livmodertappen
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 16:52
  3. det här med livmodertappen..
    By pennyj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 16:12
  4. Livmodertappen??
    By anonymt namn in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:59
  5. Livmodertappen
    By Bf början av april in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar