Vad har ni för ytterkläder?
_0701 Januaribarn
  1. AM med L
    #1

    Vad har ni för ytterkläder?

    Jag tycker att det är så himla svårt att veta vad jag ska ta på Oscar nu när det börjar bli lite varmare ute. Det är ju varmt i solen men ganska så kallt så fort man kommer ifrån solen. Just nu är det fleeceoverall som gäller, men jag är så trött på denna och skulle helst vilja ta på honom hans nya fina jacka. Fast vad ska han ha på benen?? och framförallt, vad ska han ha på fötterna....skor kanske....finns det skor till så små fötter??
    Är lite nyfiken på vad ni tar på Era små!!
  2. 1
    Vad har ni för ytterkläder? Jag tycker att det är så himla svårt att veta vad jag ska ta på Oscar nu när det börjar bli lite varmare ute. Det är ju varmt i solen men ganska så kallt så fort man kommer ifrån solen. Just nu är det fleeceoverall som gäller, men jag är så trött på denna och skulle helst vilja ta på honom hans nya fina jacka. Fast vad ska han ha på benen?? och framförallt, vad ska han ha på fötterna....skor kanske....finns det skor till så små fötter??
    Är lite nyfiken på vad ni tar på Era små!!
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Nu när det är varmare än 10 grader har Embla bara en trikåjacka och filt om benen när hon åker vagn. Om jag har henne i bärsele blir det fleeceoverall men den börjar oxå kännas för varm där.
  4. 2
    Nu när det är varmare än 10 grader har Embla bara en trikåjacka och filt om benen när hon åker vagn. Om jag har henne i bärsele blir det fleeceoverall men den börjar oxå kännas för varm där.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Mattias har när de är kallt sin overall. Å när de är varmare så har han en sitckad tröja å fleece byxor+ raggsockor. Men vet inte riktigt hur jag ska klä han nu när de ska bli nästan 20 gr under helgen
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    Mattias har när de är kallt sin overall. Å när de är varmare så har han en sitckad tröja å fleece byxor+ raggsockor. Men vet inte riktigt hur jag ska klä han nu när de ska bli nästan 20 gr under helgen
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    fleecebyxor som överdrag kanske?
    mockasiner på fötterna fungerar ju bra fast nu när de är så här små hade jag någ tatt bara raggisar

    Nu åker ju min i liggdelen än på vagnen och har en åkpåse så hon har bara body och byxor på sig
    Men om hon hade suttit i sittvagnen oskyddad hade jag haft fleeceoverallen säkert just som du.
    och raggisar.
  8. 4
    fleecebyxor som överdrag kanske?
    mockasiner på fötterna fungerar ju bra fast nu när de är så här små hade jag någ tatt bara raggisar

    Nu åker ju min i liggdelen än på vagnen och har en åkpåse så hon har bara body och byxor på sig
    Men om hon hade suttit i sittvagnen oskyddad hade jag haft fleeceoverallen säkert just som du.
    och raggisar.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Ja Mattias sitter i sittdelen. Eller ja sitter å sitter. ligger snarare å vi använder första knäppet på ryggstödet ibland
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  10. 5
    Ja Mattias sitter i sittdelen. Eller ja sitter å sitter. ligger snarare å vi använder första knäppet på ryggstödet ibland
  11. AM med L
    #6
    Jag har funderat på filt om benen, men den kommer inte att ligga kvar någon längre stund. Allt som kommer i närheten av hans ben sparkas snabbt bort
    Jag får nog titta efter några snygga överdragsbyxor.
  12. 6
    Jag har funderat på filt om benen, men den kommer inte att ligga kvar någon längre stund. Allt som kommer i närheten av hans ben sparkas snabbt bort
    Jag får nog titta efter några snygga överdragsbyxor.
  13. AM med L
    #7
    Det är ju jättesvårt att veta vad man ska ta på. Jag är rädd att jag tar på för mycket. Just nu har han en fleeceoverall från Polarn, men den känns alldeles för varm. Jag får nog satsa på några överdragsbyxor men det är inte så lätt att hitta. Här har vi bara Lindex
  14. 7
    Det är ju jättesvårt att veta vad man ska ta på. Jag är rädd att jag tar på för mycket. Just nu har han en fleeceoverall från Polarn, men den känns alldeles för varm. Jag får nog satsa på några överdragsbyxor men det är inte så lätt att hitta. Här har vi bara Lindex
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Nyfiken tjej har

    Fleecejacka och byxor om det blåser, annars bara jacka och mössa med en fleece filt på benen som självklart har ett par byxor på sig
    Barn tänker inte på den tid som gått eller den tid som kommer. De njuter ögonblicket, vilket få av oss gör
  16. 8
    Nyfiken tjej har Fleecejacka och byxor om det blåser, annars bara jacka och mössa med en fleece filt på benen som självklart har ett par byxor på sig
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jag använder ett par fleecebyxor som överdrags byxor. Vill heller inte plocka av dom för mycke. Dom ligger ju trots allt stilla i vagnen. En annan rör ju på sig hela tiden
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  18. 9
    Jag använder ett par fleecebyxor som överdrags byxor. Vill heller inte plocka av dom för mycke. Dom ligger ju trots allt stilla i vagnen. En annan rör ju på sig hela tiden
  19. AM med L
    #10
    Jo, jag får nog ut och titta efter några bra överdragsbyxor. På fötterna vet jag inte vad jag ska hitta på. Raggisar har jag inga och mockasiner.....var hittar man det
    Önskar att han ville ligga i sin åkpåse för då hade det ju räckt med innekläder men han får nästintill panik när jag lägger ner honom i den så det är ingen höjdare.
  20. 10
    Jo, jag får nog ut och titta efter några bra överdragsbyxor. På fötterna vet jag inte vad jag ska hitta på. Raggisar har jag inga och mockasiner.....var hittar man det
    Önskar att han ville ligga i sin åkpåse för då hade det ju räckt med innekläder men han får nästintill panik när jag lägger ner honom i den så det är ingen höjdare.
  21. AM med L
    #11
    Har du överdragsbyxor då eller "bara" ett par byxor?
    Här blåser det alltid, lite tråkigt då Oskar ständigt får andnöd när man tar upp honom ur vagnen när man är ute.
  22. 11
    Har du överdragsbyxor då eller "bara" ett par byxor?
    Här blåser det alltid, lite tråkigt då Oskar ständigt får andnöd när man tar upp honom ur vagnen när man är ute.
  23. AM med L
    #12
    Jo, de ligger ju stilla i vagnen i och för sig fast i den här blåsiga staden så tycker jag att det är vinden som just nu gör att det känns lite kyligt och den kommer ju inte åt lika lätt i vagnen och därför funderar jag på om han inte har för mycket kläder på sig. Jag kollade snabbt efter något mer vårigt i klädväg men det fanns ingenting. Inte något 2-delat utan det var bara overaller. Lindex är så tråkigt, speciellt till pojkar tycker jag.
  24. 12
    Jo, de ligger ju stilla i vagnen i och för sig fast i den här blåsiga staden så tycker jag att det är vinden som just nu gör att det känns lite kyligt och den kommer ju inte åt lika lätt i vagnen och därför funderar jag på om han inte har för mycket kläder på sig. Jag kollade snabbt efter något mer vårigt i klädväg men det fanns ingenting. Inte något 2-delat utan det var bara overaller. Lindex är så tråkigt, speciellt till pojkar tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Vanliga byxor + strumpbyxor, är det blåsigt så har hon strumpbyxor + fleecebyxor eller sin tunna overall med body och strumpbyxor under.
    Mira klarar inte heller av blåsten,skriker hon i vagnen så får hon göra det tills i kommer in eller i lä.
  26. 13
    Vanliga byxor + strumpbyxor, är det blåsigt så har hon strumpbyxor + fleecebyxor eller sin tunna overall med body och strumpbyxor under.
    Mira klarar inte heller av blåsten,skriker hon i vagnen så får hon göra det tills i kommer in eller i lä.
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14
    Lindex har mockasiner såg jag.. men Åhlens brukar med ha vet jag har handlat där förut.
  28. 14
    Lindex har mockasiner såg jag.. men Åhlens brukar med ha vet jag har handlat där förut.
  29. Medlem sedan
    May 2006
    #15
    Glömde säga att hon har åkpåse i tunn men vindskyddad fleece oxå. Bara filt hade hon sparkat av sig med.
  30. 15
    Glömde säga att hon har åkpåse i tunn men vindskyddad fleece oxå. Bara filt hade hon sparkat av sig med.
  31. Medlem sedan
    May 2006
    #16
    Man kan använda benvärmare (eller avklippta raggsockor) som man drar upp till knäet, den delen som hänger över nedanför foten snurrar man och drar sen upp över benet. Jättebra om dom sitter i bärselen eller sjalen!!!
  32. 16
    Man kan använda benvärmare (eller avklippta raggsockor) som man drar upp till knäet, den delen som hänger över nedanför foten snurrar man och drar sen upp över benet. Jättebra om dom sitter i bärselen eller sjalen!!!

Liknande trådar

  1. Ytterkläder?
    By Mollsan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 16:38
  2. pop ytterkläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 10:35
  3. vår ytterkläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:45
  4. Hur mkt ytterkläder
    By Aniara_ in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 09:16
  5. Ytterkläder
    By nadlin in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar