Vad gör ni just nu?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Vad gör ni just nu?

    Ska vi inspirera varandra lite? ;-)

    Jag håller just nu på att sy klart sex stycken tabletter (såna man dukar med!), i olika gul-oranga nyanser, lappteknik. (Bild finns i min blogg!)

    Sen ska jag sätta kniven i ett rosenmönstrat tyg, plus matchande i lila-rött och grönt, för att sy ett mystäcke till mig själv. Ganska stora rutor ska jag göra, så att det blir klart någon gång... ;-)
    (De tygerna finns också på bild i min blogg!)

    Sen håller jag på och filtar hjärtan i grönt och grått, och funderar som bäst på hur jag ska sätta ihop dem så att de hänger på rad. Ståltråd och pärlor, tror jag...

    Så, vad gör ni? Vad har ni för projekt? Berätta!
  2. 1
    Vad gör ni just nu? Ska vi inspirera varandra lite? ;-)

    Jag håller just nu på att sy klart sex stycken tabletter (såna man dukar med!), i olika gul-oranga nyanser, lappteknik. (Bild finns i min blogg!)

    Sen ska jag sätta kniven i ett rosenmönstrat tyg, plus matchande i lila-rött och grönt, för att sy ett mystäcke till mig själv. Ganska stora rutor ska jag göra, så att det blir klart någon gång... ;-)
    (De tygerna finns också på bild i min blogg!)

    Sen håller jag på och filtar hjärtan i grönt och grått, och funderar som bäst på hur jag ska sätta ihop dem så att de hänger på rad. Ståltråd och pärlor, tror jag...

    Så, vad gör ni? Vad har ni för projekt? Berätta!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Vilken kul enkät! Jag önskar att jag kunde svara, men jag har varit i en svacka vad gäller pysslandet (och det mesta i övrigt), så jag har bara gjort två ynka kort de senaste två månaderna. Men jag fick ett nytt alfabete till min qk idag, så kanske får jag lite ny skjuts...

    Ska bli spännande att höra vad ni andra pysslar med.
  4. 2
    Vilken kul enkät! Jag önskar att jag kunde svara, men jag har varit i en svacka vad gäller pysslandet (och det mesta i övrigt), så jag har bara gjort två ynka kort de senaste två månaderna. Men jag fick ett nytt alfabete till min qk idag, så kanske får jag lite ny skjuts...

    Ska bli spännande att höra vad ni andra pysslar med.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Mitt pysslande ligger lite på is, men annars har jag en massa ideer.
    *Sticka nalle/docktröjor med broderat namn på.
    *Göra halsband.
    *Scrappa.
    Men eftersom jag inte klurat ut hur jag ska få ut det så folk ser det så ligger det lite på is.
  6. 3
    Mitt pysslande ligger lite på is, men annars har jag en massa ideer.
    *Sticka nalle/docktröjor med broderat namn på.
    *Göra halsband.
    *Scrappa.
    Men eftersom jag inte klurat ut hur jag ska få ut det så folk ser det så ligger det lite på is.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Åh, vad synd!

    Jag hamnar också i såna där hemska svackor ibland - och just nu håller jag på att kravla mig upp ur en... Det är så roligt att surfa runt på olika bloggar och hemsidor för att se vad andra gör. Plötsligt finns den där igen - lusten att skapa...

    Hoppas att ditt alfabet funkar som en liten kick i baken! ;-)
  8. 4
    Åh, vad synd! Jag hamnar också i såna där hemska svackor ibland - och just nu håller jag på att kravla mig upp ur en... Det är så roligt att surfa runt på olika bloggar och hemsidor för att se vad andra gör. Plötsligt finns den där igen - lusten att skapa...

    Hoppas att ditt alfabet funkar som en liten kick i baken! ;-)
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Kanske en blogg?

    Alltså, om du menar hur du ska få visa det för andra? Jag ser att det är en del som går in på min blogg, men jag får nästan aldrig kommentarer. Det är synd! Kommentarer är kul!

    Eller menar du hur du ska få sälja det till folk? I så fall vet jag inte... Jag har sett någon bloggare som också säljer sitt pyssel.

    För övrigt tycker jag att du bara ska sätta igång! ;-)
  10. 5
    Kanske en blogg? Alltså, om du menar hur du ska få visa det för andra? Jag ser att det är en del som går in på min blogg, men jag får nästan aldrig kommentarer. Det är synd! Kommentarer är kul!

    Eller menar du hur du ska få sälja det till folk? I så fall vet jag inte... Jag har sett någon bloggare som också säljer sitt pyssel.

    För övrigt tycker jag att du bara ska sätta igång! ;-)
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6
    Har en blogg men får sällan kommentarer...
    Jag menar få ut det så man kan sälja.

    Tack för svaret...
  12. 6
    Har en blogg men får sällan kommentarer...
    Jag menar få ut det så man kan sälja.

    Tack för svaret...
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7

    Just nu

    * Gör lite födelsedagskort till alla som fyller år i april (5 st)

    * scrappar ett album med dagiskorten

    * planerar LO inför en scrapmara så jag ska hinna med en hel del
    ****************************
    MiaMaria
  14. 7
    Just nu * Gör lite födelsedagskort till alla som fyller år i april (5 st)

    * scrappar ett album med dagiskorten

    * planerar LO inför en scrapmara så jag ska hinna med en hel del
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Har tänkt säga till dig att jag försökt kommentera men det gick inte :S Vet inte om det varit fel just då när jag varit inne eller om något kränglar hos mig. Har försökt i alla fall
  16. 8
    Har tänkt säga till dig att jag försökt kommentera men det gick inte :S Vet inte om det varit fel just då när jag varit inne eller om något kränglar hos mig. Har försökt i alla fall
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Papperspyssel, alltså! ;-)

    Jag har bara scrappat lite, men tycker jättemycket om det. Det värsta är att jag vill ha så himla mycket tillbehör! Allt är ju så frestande - man får riktigt hålla i sig för att inte förköpa sig... ;-)

    Roliga projekt du har!
  18. 9
    Papperspyssel, alltså! ;-) Jag har bara scrappat lite, men tycker jättemycket om det. Det värsta är att jag vill ha så himla mycket tillbehör! Allt är ju så frestande - man får riktigt hålla i sig för att inte förköpa sig... ;-)

    Roliga projekt du har!
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Menar du! Förköpa sig är så lätt, även nu när jag inte har pengar. Man får se upp när man surfar in på alla trevliga scrapbutiker så man inte beställer av bara farten. Som tur är så har nästan alla förbetalning av varor så jag kan inte beställa utan att ha pengarna
  20. 10
    Menar du! Förköpa sig är så lätt, även nu när jag inte har pengar. Man får se upp när man surfar in på alla trevliga scrapbutiker så man inte beställer av bara farten. Som tur är så har nästan alla förbetalning av varor så jag kan inte beställa utan att ha pengarna
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Lite av varje och ingenting

    jag har några Lo:s på gång efter några skisser
    sedan lite kort jag också vill göra gillar att skicka in till en del tävlingar även om ajg aldrig vinner

    sedan ahr ajg lite böcker jag håller på att slå in, ska bli presenter till pysselkompisar

    annars färglägger jag en massa stämpelmotiv just nu då insperation finns men tyvärr itne den kropsliga orken så jag gör allt halvdant och inväntar att kroppen mår bättre.

    idag har jag dock städat hela pysselbordet
  22. 11
    Lite av varje och ingenting jag har några Lo:s på gång efter några skisser
    sedan lite kort jag också vill göra gillar att skicka in till en del tävlingar även om ajg aldrig vinner

    sedan ahr ajg lite böcker jag håller på att slå in, ska bli presenter till pysselkompisar

    annars färglägger jag en massa stämpelmotiv just nu då insperation finns men tyvärr itne den kropsliga orken så jag gör allt halvdant och inväntar att kroppen mår bättre.

    idag har jag dock städat hela pysselbordet
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Åh, så du tävlar!

    Ja - varför blir jag inte förvånad, egentligen..? ;-)

    Städat pysselbordet har jag också gjort! Det är inte klokt vad lätt det bordet blir allmän avstjälpningsplats. Precis vad man _inte_ vill!

    Men, papperspyssel hos dig också. Det är visst scrapbooking, stämpling och kort som gäller nu. *känner mig otrendig* ;-)
  24. 12
    Åh, så du tävlar! Ja - varför blir jag inte förvånad, egentligen..? ;-)

    Städat pysselbordet har jag också gjort! Det är inte klokt vad lätt det bordet blir allmän avstjälpningsplats. Precis vad man _inte_ vill!

    Men, papperspyssel hos dig också. Det är visst scrapbooking, stämpling och kort som gäller nu. *känner mig otrendig* ;-)
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    ibland

    en del butiker har skisser de vill man ska följa och en del tävlingar är med de mailinglistor jag är med i. men ibland tänker jag vara med och så men jag hinner eller orkar itne delta men just nu har ajg ett superfint halvfärdigt projekt som jag bara måste göra färdigt för de blir nog en av de finaste Lo jag gjort trots att den i grunden är enkel.

    jag har lite projekt med pärlor och cernitlera också men just nu är sådant bortstädat då sonen fyllde år under påsken är väll egentligen de jag borde ta tag i inför sommarens marknader
  26. 13
    ibland en del butiker har skisser de vill man ska följa och en del tävlingar är med de mailinglistor jag är med i. men ibland tänker jag vara med och så men jag hinner eller orkar itne delta men just nu har ajg ett superfint halvfärdigt projekt som jag bara måste göra färdigt för de blir nog en av de finaste Lo jag gjort trots att den i grunden är enkel.

    jag har lite projekt med pärlor och cernitlera också men just nu är sådant bortstädat då sonen fyllde år under påsken är väll egentligen de jag borde ta tag i inför sommarens marknader
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Ja, jag gör också så...

    Städar bort de projekt som jag inte håller på med för tillfället. Så pärleriet ligger nerpackat, scrapperiet likaså, och ståltråden, garnerna och allt det andra... Tur man har stort rum! ;-)
  28. 14
    Ja, jag gör också så... Städar bort de projekt som jag inte håller på med för tillfället. Så pärleriet ligger nerpackat, scrapperiet likaså, och ståltråden, garnerna och allt det andra... Tur man har stort rum! ;-)
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    Just nu

    har jag fastnat för virkning.
    Före påsk var det hattar till äggen. Sen blev det en mössa till stora dottern och nu mössa till lilla dottern.
    Annars gillar jag lapptecknink, att sticka och brodera. Det går i vågor. Hade jag tid och ork skulle jag vilja scrappa oxå men får aldrig vara ifred.
  30. 15
    Just nu har jag fastnat för virkning.
    Före påsk var det hattar till äggen. Sen blev det en mössa till stora dottern och nu mössa till lilla dottern.
    Annars gillar jag lapptecknink, att sticka och brodera. Det går i vågor. Hade jag tid och ork skulle jag vilja scrappa oxå men får aldrig vara ifred.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Ja! Hattar!

    Jag använder aldrig mössa eller hatt, men ändå får jag sån vansinnig lust att sticka mössor ibland. Så då gör jag det, och så prackar jag på någon i omgivningen en mössa... ;-)
    En virkad vårhatt, det låter som något, det!
  32. 16
    Ja! Hattar! Jag använder aldrig mössa eller hatt, men ändå får jag sån vansinnig lust att sticka mössor ibland. Så då gör jag det, och så prackar jag på någon i omgivningen en mössa... ;-)
    En virkad vårhatt, det låter som något, det!
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17
    Tack, det kanske är något fel då...

    Kram på dig
  34. 17
    Tack, det kanske är något fel då...

    Kram på dig
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    Jag har tre

    rum där jag fyllt alla skåp, föst vårat sovrum där jag har en scrapp och pappershörna, sedan vardagsrummet där jag har cernitlera i skåpen i bokhyllan sedan har jag ett hobbyrum i källaren där allt annat ligger i en stor röra
  36. 18
    Jag har tre rum där jag fyllt alla skåp, föst vårat sovrum där jag har en scrapp och pappershörna, sedan vardagsrummet där jag har cernitlera i skåpen i bokhyllan sedan har jag ett hobbyrum i källaren där allt annat ligger i en stor röra
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19
    Jag har också lite stiltje på pysselfronten, just nu är det så mycket trädgård istället.
    Igår gjöt jag och några klasskompisar en massa betongsaker som vi ska ha i vår idéträdgård i sommar, dit ska jag också göra lite pärl/metalltrådssaker att hänga upp. Lite trädgårdssaker hit hem ska det också bli, några fina lådor ska snickras osv. Dessutom så syr jag trädgårdsförkläden och ev ska en butik ta in sådana så jag måste ha ett litet lager till om några veckor.
  38. 19
    Jag har också lite stiltje på pysselfronten, just nu är det så mycket trädgård istället.
    Igår gjöt jag och några klasskompisar en massa betongsaker som vi ska ha i vår idéträdgård i sommar, dit ska jag också göra lite pärl/metalltrådssaker att hänga upp. Lite trädgårdssaker hit hem ska det också bli, några fina lådor ska snickras osv. Dessutom så syr jag trädgårdsförkläden och ev ska en butik ta in sådana så jag måste ha ett litet lager till om några veckor.
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20

    Babybok!

    Jag scrappar just nu en babybok till dottern. Hon är 2½ år nu, men bättre sent än aldrig! Har gjort till båda hennes kusiner, som de fått när de fötts och kände att dottern måste ju också ha en "hemmagjord".

    Går just nu en kurs i cardmaking/scrapbooking och det är väldigt inspirerande! Har ju scrappat ett tag, men lite ny input är aldrig fel!

    Sen scrappar jag en del i datorn. Just nu ska jag försöka göra 12 små tavlor av foton som ska sitta i sovrummet och kontoret...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  40. 20
    Babybok! Jag scrappar just nu en babybok till dottern. Hon är 2½ år nu, men bättre sent än aldrig! Har gjort till båda hennes kusiner, som de fått när de fötts och kände att dottern måste ju också ha en "hemmagjord".

    Går just nu en kurs i cardmaking/scrapbooking och det är väldigt inspirerande! Har ju scrappat ett tag, men lite ny input är aldrig fel!

    Sen scrappar jag en del i datorn. Just nu ska jag försöka göra 12 små tavlor av foton som ska sitta i sovrummet och kontoret...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar