födelsedagspresent..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    födelsedagspresent..

    Svågerns och hans fru dotter fyllde 3 år igår och det är kalas imorgon.

    vad kan man köpa till en söt 3 årig flicka som är i en väldigt trotsfas
    jag känner inte till enne så väl vad för typ av tös hon är bara att hon är trotsig, vill prata i telefon (jag tror hon har en leksakstel, som inte duger längre). hon har pagelångt hår men gillar att få spännen satta och ganska busig.

    vad har ni köpt till treåringar?OM ni nu har det
    Orcid the Greatest
  2. 1
    födelsedagspresent.. Svågerns och hans fru dotter fyllde 3 år igår och det är kalas imorgon.

    vad kan man köpa till en söt 3 årig flicka som är i en väldigt trotsfas
    jag känner inte till enne så väl vad för typ av tös hon är bara att hon är trotsig, vill prata i telefon (jag tror hon har en leksakstel, som inte duger längre). hon har pagelångt hår men gillar att få spännen satta och ganska busig.

    vad har ni köpt till treåringar?OM ni nu har det
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Modellera.

    Vattenfärger, hårspännen, barnböcker, hårsnoddar, lego, filmer, utklädningskläder typ änglavingar och sånt. Halsband osv osv. Det har i alla fall min systers flicka uppskattat att få...Hon fyllde 5 alldeles nyss. Och de grejerna ovan har hon fått vil olika födelsedagar.
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  4. 2
    Modellera. Vattenfärger, hårspännen, barnböcker, hårsnoddar, lego, filmer, utklädningskläder typ änglavingar och sånt. Halsband osv osv. Det har i alla fall min systers flicka uppskattat att få...Hon fyllde 5 alldeles nyss. Och de grejerna ovan har hon fått vil olika födelsedagar.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Härspännen, modellera, film, böcker, pussel, kläder....
  6. 3
    Härspännen, modellera, film, böcker, pussel, kläder....
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Ritblock

    och nej, jag har ingen treåring. Inte längre.

    Men i den åldern börjar man ju upptäcka måleriet och pyssel. Finns ju pysselböcker.
    Modellera fick du ju tips om, och det är ju perfekt till någon i den åldern. Köp Play-Doh som det även finns en del tillbehör till. Den leran finns ju recept på att göra själv också, och på dagis brukar de ju leka med sånt.
  8. 4
    Ritblock och nej, jag har ingen treåring. Inte längre.

    Men i den åldern börjar man ju upptäcka måleriet och pyssel. Finns ju pysselböcker.
    Modellera fick du ju tips om, och det är ju perfekt till någon i den åldern. Köp Play-Doh som det även finns en del tillbehör till. Den leran finns ju recept på att göra själv också, och på dagis brukar de ju leka med sånt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    När mina tjejer var

    i den åldern så gillade de att leka med lera, måla med vattenfärg och fingerfärg.
    Göra halsband av indianpärlor eller blåsa blåsbubblor.
    En bok med fina bilder.
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  10. 5
    När mina tjejer var i den åldern så gillade de att leka med lera, måla med vattenfärg och fingerfärg.
    Göra halsband av indianpärlor eller blåsa blåsbubblor.
    En bok med fina bilder.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Blåsbubblor ska ju så klart vara såpbubblor
  12. 6
    Blåsbubblor ska ju så klart vara såpbubblor
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Jag trodde...

    Du skrev fel med flit, alla barn jag känner kallar såpbubblor för just blåsbubblor
  14. 7
    Jag trodde... Du skrev fel med flit, alla barn jag känner kallar såpbubblor för just blåsbubblor
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    tack för era svar. det är lite kaotiskt just nu i tösens familj så- om vi kan åka dit och fira henne ska jag nog satsa på lite färg, modellera och block...bra sysselsättning och kanske ett par fina söta spännen.

    Tack för era fina förslag
  16. 8
    tack för era svar. det är lite kaotiskt just nu i tösens familj så- om vi kan åka dit och fira henne ska jag nog satsa på lite färg, modellera och block...bra sysselsättning och kanske ett par fina söta spännen.

    Tack för era fina förslag
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Jo mina barn gjorde ju det också fast det var meningen att skriva såpbubblor *s*
  18. 9
    Jo mina barn gjorde ju det också fast det var meningen att skriva såpbubblor *s*

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresent?
    By m.aria in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 18:23
  2. Födelsedagspresent!
    By Miltonia in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 22:32
  3. Vad ge i födelsedagspresent?
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 17:34
  4. *ot* födelsedagspresent
    By ellem in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 20:49
  5. Födelsedagspresent
    By Neba in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar