Linda har blivit stora syster!
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Linda har blivit stora syster!

    Den 11/4 blev Linda stora syter till en liten tjej.

    Efter överburenhetskontrollen i lördags (hade BF 27/3) trodde jag att det skulle komma igång men tji fick man.
    I onsdags kl 12 ringde jag förlossningen för att få tid för igångsättning samma dag. Hade hoppats på att få komma in direkt men inte då! Fick vänta till kl 15. Väl inne på förlossningen var det lite kaos så vi fick vänta lite innan vi fick komma in på ett rum!

    Väl inne där började man med CTG-kurva och den lille rackaren låg och sov så det var bara att buffa på magen så BM skulle bli nöjd med kurvan.

    Blir undersökt av läkare och de tar hål på hinnorna för att det hela skall komma igång av sig själv.

    Det var segt i börjar så varje gång BM eller USKA kom in till oss blev det ett små flin. Mannen och jag läste var sin tidning och små pratade under ett par timmar. De tyckte vi hade en bra stämning och det hade vi. Tänkt om alla hade det så skönt när de kom in så de kunde läsa tidningar och lösa soduko.

    När de börjar prata om värkstimulerat dropp börjar verkarna komma mer och mer. Fick akupunktur för jag hade så ont i magen vid värkarna att jag trodde att bebisen skulle trilla ut via magen och inte mellan benen.

    Strax innan 21 så känner jag att nu är det verkligen på G. Börjar använda lustgas då (tur att det finns) Det blir avlösning av personalen och det känns så där för jag trivdes med min BM. Men när nya BM kommer in släpper oron. Den nya BM gjorde mig lugn via telefon för drygt 3 år sedan så det var bara att köra på! 21:25 kommer krystvärkar och 21:32 är tjejen ute, 3480 gr och 51 cm. Så hon var inte så stor för att vara 15 dagara över tiden!

    BM från dagen kom in till oss innan hon gick hem och var lite sur för att vi inte kunde ha klämt ut den när hon jobba (på ett skämtsamt sätt).

    Har mått nästan för bra sedan onsdags kväll. Inga eftervärkar hittills och efter lunch igår åkte vi hem.

    Kram Duved (Fd Monica med Linda)
  2. 1
    Linda har blivit stora syster! Den 11/4 blev Linda stora syter till en liten tjej.

    Efter överburenhetskontrollen i lördags (hade BF 27/3) trodde jag att det skulle komma igång men tji fick man.
    I onsdags kl 12 ringde jag förlossningen för att få tid för igångsättning samma dag. Hade hoppats på att få komma in direkt men inte då! Fick vänta till kl 15. Väl inne på förlossningen var det lite kaos så vi fick vänta lite innan vi fick komma in på ett rum!

    Väl inne där började man med CTG-kurva och den lille rackaren låg och sov så det var bara att buffa på magen så BM skulle bli nöjd med kurvan.

    Blir undersökt av läkare och de tar hål på hinnorna för att det hela skall komma igång av sig själv.

    Det var segt i börjar så varje gång BM eller USKA kom in till oss blev det ett små flin. Mannen och jag läste var sin tidning och små pratade under ett par timmar. De tyckte vi hade en bra stämning och det hade vi. Tänkt om alla hade det så skönt när de kom in så de kunde läsa tidningar och lösa soduko.

    När de börjar prata om värkstimulerat dropp börjar verkarna komma mer och mer. Fick akupunktur för jag hade så ont i magen vid värkarna att jag trodde att bebisen skulle trilla ut via magen och inte mellan benen.

    Strax innan 21 så känner jag att nu är det verkligen på G. Börjar använda lustgas då (tur att det finns) Det blir avlösning av personalen och det känns så där för jag trivdes med min BM. Men när nya BM kommer in släpper oron. Den nya BM gjorde mig lugn via telefon för drygt 3 år sedan så det var bara att köra på! 21:25 kommer krystvärkar och 21:32 är tjejen ute, 3480 gr och 51 cm. Så hon var inte så stor för att vara 15 dagara över tiden!

    BM från dagen kom in till oss innan hon gick hem och var lite sur för att vi inte kunde ha klämt ut den när hon jobba (på ett skämtsamt sätt).

    Har mått nästan för bra sedan onsdags kväll. Inga eftervärkar hittills och efter lunch igår åkte vi hem.

    Kram Duved (Fd Monica med Linda)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Supergrattis!!! Vad härligt med en liten tjej till. Skön berättelse, det låter som om du hade en fin resa tillsammans med din man :-) Stor kram och hoppas du får sova lite mellan varven!!!
  4. 2
    Supergrattis!!! Vad härligt med en liten tjej till. Skön berättelse, det låter som om du hade en fin resa tillsammans med din man :-) Stor kram och hoppas du får sova lite mellan varven!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Grattis här med!:-)

    Njuuuuuuuuuuuut nu!

    Stor kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  6. 3
    Grattis här med!:-) Njuuuuuuuuuuuut nu!

    Stor kram
    /Morgana
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Grattis!

    Vad roligt att allt gick bra till sist även om hon tog väldig god tid på sig *S*

    Låter som en jättebra förlossning

    Gratta Linda från oss!
  8. 4
    Grattis! Vad roligt att allt gick bra till sist även om hon tog väldig god tid på sig *S*

    Låter som en jättebra förlossning

    Gratta Linda från oss!
  9. Medlem sedan
    Mar 2001
    #5

    Stort grattis!!!!

    Vad mysigt med en lillasyster! Kramar till hela familjen och en bamsekram till storasyster!!
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  10. 5
    Stort grattis!!!! Vad mysigt med en lillasyster! Kramar till hela familjen och en bamsekram till storasyster!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Grattis!

    Snusa nu bebis och ha det gott.
    Tänk vad olika dom kan väga,
    min Emil tog dom ju ut en månad för tidigat och han vägde 3,370 gr och 50 cm lång.
    *Kram*
  12. 6
    Grattis! Snusa nu bebis och ha det gott.
    Tänk vad olika dom kan väga,
    min Emil tog dom ju ut en månad för tidigat och han vägde 3,370 gr och 50 cm lång.
    *Kram*
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    Grattis.. så mycket grattis..
    mys och njut och berätta massa OT om lillasysters äventyr i framtiden.
  14. 7
    Grattis.. så mycket grattis..
    mys och njut och berätta massa OT om lillasysters äventyr i framtiden.
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    Grattis!

    Skoj med en till tjej, de är ju så goa (killar med för den delen)
    Mys och snosa bebis nu för fulla muggar, de blir ju så fort stora.
    Bian
  16. 8
    Grattis! Skoj med en till tjej, de är ju så goa (killar med för den delen)
    Mys och snosa bebis nu för fulla muggar, de blir ju så fort stora.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Tack för alla Grattis!

    Livet rullar på och den lilla tjejen har fått namn!
    Annika!
    Hon är super snäll, ligger och sover mycket men det lär det väl bli ändring på! Behöver bara amma en gång per natt vid 2:30. Ammar innan jag lägger mig vid 23-tiden och sedan vaknar hon vid 6:30 på morgonen!

    Känns super lyxigt men det lär väl vända men jag håller tumarna!
  18. 9
    Tack för alla Grattis!

    Livet rullar på och den lilla tjejen har fått namn!
    Annika!
    Hon är super snäll, ligger och sover mycket men det lär det väl bli ändring på! Behöver bara amma en gång per natt vid 2:30. Ammar innan jag lägger mig vid 23-tiden och sedan vaknar hon vid 6:30 på morgonen!

    Känns super lyxigt men det lär väl vända men jag håller tumarna!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Fint namn! ;)

    Ovanligt är det också i den unga generationen. Jag vet ingen annan bebis som heter det.
    Annika med Maria&Sofia -03
  20. 10
    Fint namn! ;) Ovanligt är det också i den unga generationen. Jag vet ingen annan bebis som heter det.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Visst är det ett fint namn!
    Bara 15 personer som fick det som tilltalsnamn förra året!

    När vi valde Lindas namn var det nog också ganska ovanligt för -03orna det var 55 som fick det i tilltalsnamn 2003!
  22. 11
    Visst är det ett fint namn!
    Bara 15 personer som fick det som tilltalsnamn förra året!

    När vi valde Lindas namn var det nog också ganska ovanligt för -03orna det var 55 som fick det i tilltalsnamn 2003!

Liknande trådar

  1. Franca har blivit stora syster !
    By honhan in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 18:04
  2. Min syster har blivit biten
    By Kicki82 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 11:51
  3. Stora syster
    By skumbad in forum Downs Syndrom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 09:37
  4. Nu vet stora syster!!
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 21:55
  5. Nu vet stora syster!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar