hjälp
Planera för barn
  1. rådvill
    #1

    hjälp

    Nu vet jag att det inte finns några "rätta svar" i denna frågan, men jag behöver lite åsikter och synpunter.
    Jag började på nytt jobb 1a januari i år (ingen provanställning). Ett bra jobb för mig, på mellanchefsnivå. Vi har redan två barn som är 6 och snart 4 år gamla, men vi har tänkt oss en till. För att det inte ska bli för långt mellan 2an och 3an hade vi tänkt försöka sätta igång att försöka bli gravida nu i maj. Då kommer jag ha jobbat lite mer än ett år innan jag är mammaledig......men jag skulle känna mig jättejobbig om jag behövde berätta om en graviditet så här i början av min anställning.

    Hur hade ni resonerat?????
  2. 1
    hjälp Nu vet jag att det inte finns några "rätta svar" i denna frågan, men jag behöver lite åsikter och synpunter.
    Jag började på nytt jobb 1a januari i år (ingen provanställning). Ett bra jobb för mig, på mellanchefsnivå. Vi har redan två barn som är 6 och snart 4 år gamla, men vi har tänkt oss en till. För att det inte ska bli för långt mellan 2an och 3an hade vi tänkt försöka sätta igång att försöka bli gravida nu i maj. Då kommer jag ha jobbat lite mer än ett år innan jag är mammaledig......men jag skulle känna mig jättejobbig om jag behövde berätta om en graviditet så här i början av min anställning.

    Hur hade ni resonerat?????
  3. Nina 4
    #2

    Kör på i bebisverksataden

    Tycker absolut att*Ni skall köra på som Ni tänker. Vi är alla förebilder för varandra och det måste finnas utrymme för livet i våra arbetsliv.
  4. 2
    Kör på i bebisverksataden Tycker absolut att*Ni skall köra på som Ni tänker. Vi är alla förebilder för varandra och det måste finnas utrymme för livet i våra arbetsliv.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Gör det något om det blir lite längre mellan 2an och 3an? Jag har 4 år mellan 1an och 2an och 9 år mellan 3an och 4an. (1 år mellan 2an och 3an).Det är något speciellt att få uppleva en graviditet tillsammans med syskonen när det kan vara med och förstå lite mer. Det var en otrolig resa hela familjen gjorde när 4an kom. Hon är fortfarande allas kelgris.
  6. 3
    Gör det något om det blir lite längre mellan 2an och 3an? Jag har 4 år mellan 1an och 2an och 9 år mellan 3an och 4an. (1 år mellan 2an och 3an).Det är något speciellt att få uppleva en graviditet tillsammans med syskonen när det kan vara med och förstå lite mer. Det var en otrolig resa hela familjen gjorde när 4an kom. Hon är fortfarande allas kelgris.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Äsch, du har ju faktiskt jobbat ett år redan då. Värre var det att komma in en vecka INNAN man börjar och berätta att -Ooooops jag är visst gravid!
    Kör på bara om det är vad ni vill, annars så ångrar du dig säkert.
  8. 4
    Äsch, du har ju faktiskt jobbat ett år redan då. Värre var det att komma in en vecka INNAN man börjar och berätta att -Ooooops jag är visst gravid!
    Kör på bara om det är vad ni vill, annars så ångrar du dig säkert.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Jobbigt att säga det på jobbet. Men det är ingen som tackar dig för att du väntar ett år mer och i alla fall måste du ju vara borta. Jobbet kan ju inte besluta över ert antal barn tycker jag. Dessutom blir man ju inte alltid gravid när man vill, ibland av misstag och ibland tar det tid.
  10. 5
    Jobbigt att säga det på jobbet. Men det är ingen som tackar dig för att du väntar ett år mer och i alla fall måste du ju vara borta. Jobbet kan ju inte besluta över ert antal barn tycker jag. Dessutom blir man ju inte alltid gravid när man vill, ibland av misstag och ibland tar det tid.
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Vi planerar vårat första barn nu. Jag är 26 och min sambo är 27 år. Vi har stabil ekonomi och hus. Just nu går jag på ett gravvik men nu i dagarna får jag reda på om jag fått en tillsvidare anställning!! Hoppas hoppas!
    Det känns så rätt att skaffa barn nu och vi båda längtar verkligen, så vi har sagt att det kommer att ordna sig även om jag inte skulle få fast än.
  12. 6
    Vi planerar vårat första barn nu. Jag är 26 och min sambo är 27 år. Vi har stabil ekonomi och hus. Just nu går jag på ett gravvik men nu i dagarna får jag reda på om jag fått en tillsvidare anställning!! Hoppas hoppas!
    Det känns så rätt att skaffa barn nu och vi båda längtar verkligen, så vi har sagt att det kommer att ordna sig även om jag inte skulle få fast än.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar