trasiga byxknän
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    trasiga byxknän

    jag blir knäpp! På två veckor har 4 av Simons byxor gått sönder på knäna. Antar att han är en golvlekande kille som kasar runt på sina knän när ha leker med bilar etc. Jag har köpt lappar att stryker på men jag har inte hunnit förstärka med stygn så han har helt enkelt dragit bort dem när det blivit en liten glipa. Dessutom är jag inte särskilt förtjust i lappade byxor men vad gör man..... jag kan ju knappast köpa nya byxor stup i kvarten!!!! Det retliga är ju också att byxorna är alldeles lagom i storlek och hela i övrigt.

    Just nu har han ett par hela vardagsbyxor och ett par jogging-typ-byxor att ta på sig.

    Hur är era barn? Sliter de också mycket byxor? Hur löser ni det? Evelina är 7,5 år och har aldrig slitit byxor på de sättet.
    Man fattar långsammare sin lycka än sin olycka

    ****************************** ************************



    "As you slide down the bannister of life - may all the splinters point in the right direction"


  2. 1
    trasiga byxknän jag blir knäpp! På två veckor har 4 av Simons byxor gått sönder på knäna. Antar att han är en golvlekande kille som kasar runt på sina knän när ha leker med bilar etc. Jag har köpt lappar att stryker på men jag har inte hunnit förstärka med stygn så han har helt enkelt dragit bort dem när det blivit en liten glipa. Dessutom är jag inte särskilt förtjust i lappade byxor men vad gör man..... jag kan ju knappast köpa nya byxor stup i kvarten!!!! Det retliga är ju också att byxorna är alldeles lagom i storlek och hela i övrigt.

    Just nu har han ett par hela vardagsbyxor och ett par jogging-typ-byxor att ta på sig.

    Hur är era barn? Sliter de också mycket byxor? Hur löser ni det? Evelina är 7,5 år och har aldrig slitit byxor på de sättet.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Min son...

    .. snart sex år sliter alltid ut sina byxor på höger knä. Ständigt och jämt. Jobbigt men vad gör man?

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  4. 2
    Min son... .. snart sex år sliter alltid ut sina byxor på höger knä. Ständigt och jämt. Jobbigt men vad gör man?

    Kram,
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    vad är det för byxor?

    Är det jeans elle randra byxor?

    Jag köper nästan bara jeans till Linus, han har några manchester också.
    Här är det Linnea som har sönder byxor, vi fattar inte hur hur bär sig åt ibland. Jag hatar att laga kläder, jag kan inte.

    Annars då, allt bra med dig?


    kram Monica som har ont i ett öra och känner av pollen eller är förkyld
  6. 3
    vad är det för byxor? Är det jeans elle randra byxor?

    Jag köper nästan bara jeans till Linus, han har några manchester också.
    Här är det Linnea som har sönder byxor, vi fattar inte hur hur bär sig åt ibland. Jag hatar att laga kläder, jag kan inte.

    Annars då, allt bra med dig?


    kram Monica som har ont i ett öra och känner av pollen eller är förkyld
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Nä, min son är överallt och sliter mycket på sina kläder men om han inte ramlar illa så har det inte gått hål. Har han jeans? Det tyget är ju slitstarkt om man inte köper de super tvättade då förstås
  8. 4
    Nä, min son är överallt och sliter mycket på sina kläder men om han inte ramlar illa så har det inte gått hål. Har han jeans? Det tyget är ju slitstarkt om man inte köper de super tvättade då förstås
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    tre av paren är jeans. Nä, alla var faktiskt jeans varav ett par var bruna och ett år gamla så det är väl ok - men de var ju fortfarande fina trots att de var gamla.
    Jag får köpa större lappar och stryka fast + sy fast. Eller så får de vara håliga och han få bli som en tonåring för många man ser har ju håliga jeans
  10. 5
    tre av paren är jeans. Nä, alla var faktiskt jeans varav ett par var bruna och ett år gamla så det är väl ok - men de var ju fortfarande fina trots att de var gamla.
    Jag får köpa större lappar och stryka fast + sy fast. Eller så får de vara håliga och han få bli som en tonåring för många man ser har ju håliga jeans
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    bra och bra. Jo det är det väl eg men jag har pms så det stänker om det. Förstår inte hur jag kan bli så vansinnigt arg för ingenting och dessutom inte kontrollera det *arrrghhh* Synd om barnen och speciellt dottern som får stå ut med sin hemska mor.
    Har fått tabletter som jag ska ta när det kommer och tog första nu ikväll när jag kom hem från jobb. Får väl se om de hjälper mig.

    Du får krya på dig Monica!!
  12. 6
    bra och bra. Jo det är det väl eg men jag har pms så det stänker om det. Förstår inte hur jag kan bli så vansinnigt arg för ingenting och dessutom inte kontrollera det *arrrghhh* Synd om barnen och speciellt dottern som får stå ut med sin hemska mor.
    Har fått tabletter som jag ska ta när det kommer och tog första nu ikväll när jag kom hem från jobb. Får väl se om de hjälper mig.

    Du får krya på dig Monica!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    min son med

    Min son är sådan också, han sliter ut hur många par jeans som helst. Jag tror det började i 4-5-årsåldern, nu är han 9 år och nu börjar det bli bättre.

    I början satte jag lappar på knäna. Men det var mycket jobb att få dit lapparna, och så höll de ändå bara en kort stund. Nu får han gå med hål på knäna, tills hålen blir för stora, då slänger vi byxorna eller gör shorts av dem. Men vi ser till att det alltid finns minst ett par byxor med hela knän när han ska vara litet fin. (Han vägrar finbyxor; har alltid jeans.)


    Min fyraåring, Vendla, sliter inte särskilt mycket byxknän. Inte än i.a.f.
  14. 7
    min son med Min son är sådan också, han sliter ut hur många par jeans som helst. Jag tror det började i 4-5-årsåldern, nu är han 9 år och nu börjar det bli bättre.

    I början satte jag lappar på knäna. Men det var mycket jobb att få dit lapparna, och så höll de ändå bara en kort stund. Nu får han gå med hål på knäna, tills hålen blir för stora, då slänger vi byxorna eller gör shorts av dem. Men vi ser till att det alltid finns minst ett par byxor med hela knän när han ska vara litet fin. (Han vägrar finbyxor; har alltid jeans.)


    Min fyraåring, Vendla, sliter inte särskilt mycket byxknän. Inte än i.a.f.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Ja, Arvid har också börjat slita så hårt på byxorna att det går hål på knäna. Jeans håller längre än andra byxor, men även de går sönder efter ett tags vilt lekande. Slitaget var mindre under vintern och när det var så kallt att han hade överdragsbyxor ute. Nu när det är varmare slits det hej vilt...
  16. 8
    Ja, Arvid har också börjat slita så hårt på byxorna att det går hål på knäna. Jeans håller längre än andra byxor, men även de går sönder efter ett tags vilt lekande. Slitaget var mindre under vintern och när det var så kallt att han hade överdragsbyxor ute. Nu när det är varmare slits det hej vilt...
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Var köper du lapparna du skryker på? Såna borde jag också skaffa!
  18. 9
    Var köper du lapparna du skryker på? Såna borde jag också skaffa!
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10
    de köpte jag på Eko men jag fick tips på Panduro så dit ska jag en dag.
  20. 10
    de köpte jag på Eko men jag fick tips på Panduro så dit ska jag en dag.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Vilda Linnea....

    sliter också rejält på sina kläder numera. Två par relativt nya jeans har båda varsitt hål på antingen det högra knät eller det vänstra.. synd att det inte var koncentrerat till ett par!
    Men men.. så blir det väl när man far runt som en dåre på dagis och är överallt och ingenstans och högt och lågt i klätterställningar och på cyklar mm mm (tur jag har ett lugnt barn också annars hade jag haft konstant hjärtsnörp)
    Så jag räknar kallt med att kläder numera inte kommer hålla att ärvas av lillasyster, det skulle vara ytterkläder då isåfall, men inte andra plagg. Strlk 110/116 är nog dessutom en riktig långkörare så plaggen används ju längre tid också.

    Så det är nog bara att gilla läget tror jag. (Bra svar? Not!)
    Om något år så blir de nog mer försiktiga med sina kläder (hoppas man). Du kan ju lappa knäna. Eller göra som jag, tänker klippa av ett av de slitna jeansen till shorts..
  22. 11
    Vilda Linnea.... sliter också rejält på sina kläder numera. Två par relativt nya jeans har båda varsitt hål på antingen det högra knät eller det vänstra.. synd att det inte var koncentrerat till ett par!
    Men men.. så blir det väl när man far runt som en dåre på dagis och är överallt och ingenstans och högt och lågt i klätterställningar och på cyklar mm mm (tur jag har ett lugnt barn också annars hade jag haft konstant hjärtsnörp)
    Så jag räknar kallt med att kläder numera inte kommer hålla att ärvas av lillasyster, det skulle vara ytterkläder då isåfall, men inte andra plagg. Strlk 110/116 är nog dessutom en riktig långkörare så plaggen används ju längre tid också.

    Så det är nog bara att gilla läget tror jag. (Bra svar? Not!)
    Om något år så blir de nog mer försiktiga med sina kläder (hoppas man). Du kan ju lappa knäna. Eller göra som jag, tänker klippa av ett av de slitna jeansen till shorts..

Liknande trådar

  1. Laga trasiga byxknän med symaskin.
    By susi75 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 17:35
  2. Trasiga byxknän?
    By HannaE in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 09:05
  3. Laga byxknän.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 13:28
  4. tyglappar till slitna byxknän?
    By Takato in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 20:57
  5. Laglappar till skrapade byxknän?
    By Stellaris in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar