PANIK!!
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    PANIK!!

    Jag är så DUM!!
    Har precis smällt i mig fem (!!) mackor. Inget ovanligt, men upptäcker/kommer på att det är vallmo på mackan... "hallå, jag vill nominera mig själv till Rikspucko 2007!"

    Det är ju jättehög opiumhalt i vallmo, en (!!) skiva med vallmo på motsvarar en fyra dagar gammal heroininjektion! Är jättemycket varningar om vallmo. Och det är ju inte mycket som behövs...

    Herregud, vad har jag GJORT??! Händer något med Bönan, kommer jag aldrig förlåta mig själv!

    Vill bara hojta en varning till alla andra där ute, ÄT INTE VALLMO!!!
  2. 1
    PANIK!! Jag är så DUM!!
    Har precis smällt i mig fem (!!) mackor. Inget ovanligt, men upptäcker/kommer på att det är vallmo på mackan... "hallå, jag vill nominera mig själv till Rikspucko 2007!"

    Det är ju jättehög opiumhalt i vallmo, en (!!) skiva med vallmo på motsvarar en fyra dagar gammal heroininjektion! Är jättemycket varningar om vallmo. Och det är ju inte mycket som behövs...

    Herregud, vad har jag GJORT??! Händer något med Bönan, kommer jag aldrig förlåta mig själv!

    Vill bara hojta en varning till alla andra där ute, ÄT INTE VALLMO!!!
  3. Anonyma jag
    #2
    oj då.. de åt ju jag oxå till frukosten idag.. få nog ta och ge resten av de brödet till fåglarna och köpa nytt till mig...

    Tack för varningen...

    då va vi två!
  4. 2
    oj då.. de åt ju jag oxå till frukosten idag.. få nog ta och ge resten av de brödet till fåglarna och köpa nytt till mig...

    Tack för varningen...

    då va vi två!
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Skönt, på ett sätt! Det är ju knappast ett misstag vi gör igen på 7½ månad!
  6. 3
    Skönt, på ett sätt! Det är ju knappast ett misstag vi gör igen på 7½ månad!
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Oj! jag har oxå ätit mackor med vallmo den senaste veckan! Usch, man blir ju jätteorolig ju!

    Läste på nätet nu att det kan i värsta fall skada barn och gravida. Inget mer vallmobröd till varken mig eller sonen nu!
  8. 4
    Oj! jag har oxå ätit mackor med vallmo den senaste veckan! Usch, man blir ju jätteorolig ju!

    Läste på nätet nu att det kan i värsta fall skada barn och gravida. Inget mer vallmobröd till varken mig eller sonen nu!
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Hoppsan! Det hade jag missat. Men du, jag tror knappast det är någon fara med lite vallmo på bröd. Det är en annan sak att äta en massa vallmofrön (om man nu gör det - gör man det?).
  10. 5
    Hoppsan! Det hade jag missat. Men du, jag tror knappast det är någon fara med lite vallmo på bröd. Det är en annan sak att äta en massa vallmofrön (om man nu gör det - gör man det?).
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Tydligen räcker det med en skiva! Det behövs inga större mängder för att få i sig opium... Skrämmande..
  12. 6
    Tydligen räcker det med en skiva! Det behövs inga större mängder för att få i sig opium... Skrämmande..
  13. Lyckliga mamman
    #7

    Oj oj!

    Låter läskigt, har letat på Livsmedelsverkets hemsida, men hittar inget. Kan någon ge mig en länk? Jag som äter minst en Roast'ntoast om dagen med vallmofrön.. Är det något nytt de har kommit på?
  14. 7
    Oj oj! Låter läskigt, har letat på Livsmedelsverkets hemsida, men hittar inget. Kan någon ge mig en länk? Jag som äter minst en Roast'ntoast om dagen med vallmofrön.. Är det något nytt de har kommit på?
  15. Elding
    #8
    Ta det lugnt! Det är ingen fara!!! Du måste äta massvis med vallmofrön om det ska vara farligt, t ex tysk vallmofrötårta med typ 1 dl vallmofrön per portion. Även om vallmofrön på mackan _kan_ ge utslag i ett drogtest är det inte farligt, men visar hur oerhört känsliga testerna är. Jag tänker inte hålla mig ifrån vallmo på brödet under graviditet och amning, men kommer å andra sidan inte överkonsumera (vilket 5 mackor inte är!).
  16. 8
    Ta det lugnt! Det är ingen fara!!! Du måste äta massvis med vallmofrön om det ska vara farligt, t ex tysk vallmofrötårta med typ 1 dl vallmofrön per portion. Även om vallmofrön på mackan _kan_ ge utslag i ett drogtest är det inte farligt, men visar hur oerhört känsliga testerna är. Jag tänker inte hålla mig ifrån vallmo på brödet under graviditet och amning, men kommer å andra sidan inte överkonsumera (vilket 5 mackor inte är!).
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Det låter bra =)

    Tack tack!
  18. 9
    Det låter bra =) Tack tack!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Låter du bli EDA och petedin när du föder också?

    *bara nyfiken eftersom det påverkar barnet lika mycket*
  20. 10
    Låter du bli EDA och petedin när du föder också?

    *bara nyfiken eftersom det påverkar barnet lika mycket*
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Det är väl ändå skillnad på att äta något som kan påverka barnets utveckling tidigt, är ju ändå bara i vecka 8, och på att få smärtlindring vid en förlossning?
    Det här med vallmofröna är inget jag hittat på själv, om du tror det. Det är seriösa varningar.
    Men ät du vallmo, det är ju upp till dig.
  22. 11
    Det är väl ändå skillnad på att äta något som kan påverka barnets utveckling tidigt, är ju ändå bara i vecka 8, och på att få smärtlindring vid en förlossning?
    Det här med vallmofröna är inget jag hittat på själv, om du tror det. Det är seriösa varningar.
    Men ät du vallmo, det är ju upp till dig.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Men..

    om det e så farligt så borde det ju stå på livsmedelsverkets hemsida om vad man inte ska äta sm gravid. Det måste nog vara större mängd än det som e på bröd.
    Jag tror inte det e så farligt, gravida har ju käkat mackor med vallmo på hur länge som helst.
  24. 12
    Men.. om det e så farligt så borde det ju stå på livsmedelsverkets hemsida om vad man inte ska äta sm gravid. Det måste nog vara större mängd än det som e på bröd.
    Jag tror inte det e så farligt, gravida har ju käkat mackor med vallmo på hur länge som helst.
  25. Trollsara
    #13

    Nej...

    jag ser ingen sörre skillnad. Barn är lika känsliga vid en förlossning för droger som under hela raviditeten. Barn har dött under förlossningar där det getts petidin, de blev för drogade helt enkelt och för att petidinet drog ut på förlossningen så det om nåt borde väl beaktas.
  26. 13
    Nej... jag ser ingen sörre skillnad. Barn är lika känsliga vid en förlossning för droger som under hela raviditeten. Barn har dött under förlossningar där det getts petidin, de blev för drogade helt enkelt och för att petidinet drog ut på förlossningen så det om nåt borde väl beaktas.
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    jojo, det är möjligt, men det var ju inte riktigt vad saken gällde, det ser du om du läser lite högre upp. Saken gäller att det kommit nya resultat som visar att vallmofrön _för tillfället_ innehåller en hög koncentration opium, och gravida och barn bör undvika bröd med vallmo på, eftersom det kan vara skadligt.

    Fattar inte varför folk bli så jävla irriterade!! Ät bröd med vallmo på, ta petidin vid förlossning det skiter väl JAG i! Men man bör väl ändå kunna få berätta för folk vad man hört utan att bli påhoppad??
  28. 14
    jojo, det är möjligt, men det var ju inte riktigt vad saken gällde, det ser du om du läser lite högre upp. Saken gäller att det kommit nya resultat som visar att vallmofrön _för tillfället_ innehåller en hög koncentration opium, och gravida och barn bör undvika bröd med vallmo på, eftersom det kan vara skadligt.

    Fattar inte varför folk bli så jävla irriterade!! Ät bröd med vallmo på, ta petidin vid förlossning det skiter väl JAG i! Men man bör väl ändå kunna få berätta för folk vad man hört utan att bli påhoppad??

Liknande trådar

  1. panik
    By yyab in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 21:15
  2. Panik
    By 1976 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:26
  3. panik
    By yyab in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 07:36
  4. Vad gör man?? Panik
    By Lilla Ja in forum Resesnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 06:57
  5. PANIK!
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 08:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar