matsäck
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    matsäck

    igen...

    när jag gick på mellanstdiet så hade vi en tjej i klassen som var väldigt populär, det var turodningar att tom sitta brevid henne i matsalen.

    När det var dags för utflykter så sa hon alltid" jag behöver ingen, jag får av killarna"- och det fick hon!

    vad kommer sånt ifrån!
  2. 1
    matsäck igen...

    när jag gick på mellanstdiet så hade vi en tjej i klassen som var väldigt populär, det var turodningar att tom sitta brevid henne i matsalen.

    När det var dags för utflykter så sa hon alltid" jag behöver ingen, jag får av killarna"- och det fick hon!

    vad kommer sånt ifrån!
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    nä fyyy.

    eller så var man som mig. Jag plockade inte fram min för jag hade äggmacka och då blev man mobbad. Det skulle vara macka med skinka och ost.. Gärna kakor med oxå.
  4. 2
    nä fyyy.

    eller så var man som mig. Jag plockade inte fram min för jag hade äggmacka och då blev man mobbad. Det skulle vara macka med skinka och ost.. Gärna kakor med oxå.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Undrar vad hon...

    gör nu? En sån inställning är väl svår att förena med den riktiga världen, eller?
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  6. 3
    Undrar vad hon... gör nu? En sån inställning är väl svår att förena med den riktiga världen, eller?
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    sökte på hennes namn.
    Konstnär på Gotland.
  8. 4
    sökte på hennes namn.
    Konstnär på Gotland.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Åh, äggmacka...

    det hade jag också nästan jämt. När jag kom till min hemstads badhus för ett par månader sedan så kunde jag känna äggmackesmaken i munnen! Ett starkt doftminne.
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  10. 5
    Åh, äggmacka... det hade jag också nästan jämt. När jag kom till min hemstads badhus för ett par månader sedan så kunde jag känna äggmackesmaken i munnen! Ett starkt doftminne.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    jo det var ju gott..men inte om man blev mobbad på kuppen..
  12. 6
    jo det var ju gott..men inte om man blev mobbad på kuppen..
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Nej, usch!

    Barn kan vara riktigt elaka. Jag hoppas att du mår bra nu iallafall.
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  14. 7
    Nej, usch! Barn kan vara riktigt elaka. Jag hoppas att du mår bra nu iallafall.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Konstigt

    hos oss var det högre status med äggmackor! Det visade att man hade en mamma som lade ner tid på att fixa matsäck. Det var lite finare att ha en hemmamamma än en som jobbade då. Ostmackor slänger man ju lätt ihop.

    Nu kan jag inte fatta att jag inte var mer stolt över att ha en mamma som var personalchef utan önskade mig en mamma som var hemmafru!
  16. 8
    Konstigt hos oss var det högre status med äggmackor! Det visade att man hade en mamma som lade ner tid på att fixa matsäck. Det var lite finare att ha en hemmamamma än en som jobbade då. Ostmackor slänger man ju lätt ihop.

    Nu kan jag inte fatta att jag inte var mer stolt över att ha en mamma som var personalchef utan önskade mig en mamma som var hemmafru!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Så kan jag känna...

    fast på det sättet att j a g mår bättre om hon får något som är gjort hemma. Jag menar, det är ju lätt att köpa risifrutti, juice och en ost- och skinkmacka. Men oftast är det sånt de får...
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  18. 9
    Så kan jag känna... fast på det sättet att j a g mår bättre om hon får något som är gjort hemma. Jag menar, det är ju lätt att köpa risifrutti, juice och en ost- och skinkmacka. Men oftast är det sånt de får...
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    hahahha ja absolut.
  20. 10
    hahahha ja absolut.
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11
    är ser man. Så oolika det kan vara. Har det med tidsepok att göra kanske?
  22. 11
    är ser man. Så oolika det kan vara. Har det med tidsepok att göra kanske?
  23. Medlem sedan
    Apr 2007
    #12
    Oj vad svårt. Jag funderar mycket över vad som gör att vissa blir mer "populära" än andra.
  24. 12
    Oj vad svårt. Jag funderar mycket över vad som gör att vissa blir mer "populära" än andra.
  25. Medlem sedan
    Mar 2007
    #13
    hon var först med gul och blå jeansen och snygg
  26. 13
    hon var först med gul och blå jeansen och snygg
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14
    hos oss var det tuttarna som styrde..stora =snygg
  28. 14
    hos oss var det tuttarna som styrde..stora =snygg
  29. Medlem sedan
    Apr 2007
    #15
    Jag antar ju att kläderna och utseendet har stor betydelse, synd på sätt o vis.
  30. 15
    Jag antar ju att kläderna och utseendet har stor betydelse, synd på sätt o vis.
  31. Medlem sedan
    Mar 2007
    #16
    klart de e synd
  32. 16
    klart de e synd
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    Det var så hos oss med till viss del. Men jag fick bröst tidigt och tillhörde väll inte dom populäraste fast jag var ju kaxig oxå
  34. 17
    Det var så hos oss med till viss del. Men jag fick bröst tidigt och tillhörde väll inte dom populäraste fast jag var ju kaxig oxå
  35. Medlem sedan
    Feb 2006
    #18

    Antagligen

    Idag är jag jättestolt över min mamma som gjorde karriär OCH var/är världens bästa mamma. Dessutom fick jag också äggmackor ibland även om det oftast var ostmackor.

    Nu utsätter jag nog mina barn för samma sak fast tvärtom. Jag ger dem hembakta bullar och varm choklad till utflykterna, men de vill hellre ha risifrutti och ballerinakex.
  36. 18
    Antagligen Idag är jag jättestolt över min mamma som gjorde karriär OCH var/är världens bästa mamma. Dessutom fick jag också äggmackor ibland även om det oftast var ostmackor.

    Nu utsätter jag nog mina barn för samma sak fast tvärtom. Jag ger dem hembakta bullar och varm choklad till utflykterna, men de vill hellre ha risifrutti och ballerinakex.
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19
    det är bra.. jag var en mes med stora tuttar..till högstadiet då blev jag kaxig värre..
  38. 19
    det är bra.. jag var en mes med stora tuttar..till högstadiet då blev jag kaxig värre..
  39. Medlem sedan
    Apr 2007
    #20
    jo det är ju det fast tyvärr är väll det så nu oxå. Mitt barn är inte populärt och man lider ju lite med det men det är inte så mycke man kan göra, han vill klä sig bekvämt och praktiskt.
  40. 20
    jo det är ju det fast tyvärr är väll det så nu oxå. Mitt barn är inte populärt och man lider ju lite med det men det är inte så mycke man kan göra, han vill klä sig bekvämt och praktiskt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Matsäck
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:35
  2. Matsäck
    By SandraB in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:37
  3. Matsäck?
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 07:40
  4. En bra matsäck, vad kan det
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:30
  5. Matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar