Hur många elever i klassen?
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Hur många elever i klassen?

    Hur många elever är det i din 00a eller 01as klass? Vi har precis fått hem brev om klassindelningen och jag upptäckte att det är 29 (!) elver i min dotters 0-2a. Är inte det väldigt, väldigt mycket? Då är dom en förskolelärare, en lärare och en fritidspedagog och lokalerna är jättesmå. Hur har ni andra det?
  2. 1
    Hur många elever i klassen? Hur många elever är det i din 00a eller 01as klass? Vi har precis fått hem brev om klassindelningen och jag upptäckte att det är 29 (!) elver i min dotters 0-2a. Är inte det väldigt, väldigt mycket? Då är dom en förskolelärare, en lärare och en fritidspedagog och lokalerna är jättesmå. Hur har ni andra det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    I Samuels....

    klass, iofs bara 01r kommer det vara 11 st samt 11 st i en parallellklass. På det är de 2 fsklärare samt en 1-7-lärare. Det känns jättebra tycker jag.
  4. 2
    I Samuels.... klass, iofs bara 01r kommer det vara 11 st samt 11 st i en parallellklass. På det är de 2 fsklärare samt en 1-7-lärare. Det känns jättebra tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Axel går i en....

    00a och de är 20 elever med den något skeva könsfördelningen 16 pojkar och 4 flickor. Personalen består av 2 fritidspedagoger, 1 lärare och 1 förskollärare.
    29 låter mycket! Speciellt som du skriver att lokalerna är små. Axels klass var ganska stökig i början och de har fått tillgång till ett extra rum så att de kan dela klassen lite mera. Nu har väl det värsta "sprallet" lagt sig, men de är nästan alltid delade förutom vid samlingarna.
  6. 3
    Axel går i en.... 00a och de är 20 elever med den något skeva könsfördelningen 16 pojkar och 4 flickor. Personalen består av 2 fritidspedagoger, 1 lärare och 1 förskollärare.
    29 låter mycket! Speciellt som du skriver att lokalerna är små. Axels klass var ganska stökig i början och de har fått tillgång till ett extra rum så att de kan dela klassen lite mera. Nu har väl det värsta "sprallet" lagt sig, men de är nästan alltid delade förutom vid samlingarna.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Det lär inte vara så många, 14-15 barn per grupp kanske. Skolan där Filippa ska gå har små grupprum och klassrum vilket gör att de måste se till att undervisningsgrupperna är små, större grupper får helt enkelt inte plats i rummen. Däremot, om jag har förstått det hela rätt, kan de ibland slå ihop två grupper till en stor.

    De ska ha en lärare och en fritidspedagog till gruppen, sa de på informationsmötet i vintras i alla fall.
  8. 4
    Det lär inte vara så många, 14-15 barn per grupp kanske. Skolan där Filippa ska gå har små grupprum och klassrum vilket gör att de måste se till att undervisningsgrupperna är små, större grupper får helt enkelt inte plats i rummen. Däremot, om jag har förstått det hela rätt, kan de ibland slå ihop två grupper till en stor.

    De ska ha en lärare och en fritidspedagog till gruppen, sa de på informationsmötet i vintras i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Oj, det var en väldigt

    stor klass! I Tildas 0-1:a kommer det att vara 18 barn med samma personaltäthet som i din dotters klass....
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  10. 5
    Oj, det var en väldigt stor klass! I Tildas 0-1:a kommer det att vara 18 barn med samma personaltäthet som i din dotters klass....
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    I Paulinas klass

    är de 20 barn på 2 personal (förskollärare), så jag tycker inte att det är en speciellt stor klass med den personaltätheten.
    Är de en F-2-klass kommer de säkert också ha en del arbeten i mindre grupper, så frågan är hur ofta de kommer vara alla barnen samtidigt i samma klassrum.

    Kram
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  12. 6
    I Paulinas klass är de 20 barn på 2 personal (förskollärare), så jag tycker inte att det är en speciellt stor klass med den personaltätheten.
    Är de en F-2-klass kommer de säkert också ha en del arbeten i mindre grupper, så frågan är hur ofta de kommer vara alla barnen samtidigt i samma klassrum.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Emmas klass kommer vara 24elever på en lärare, en fsklärare som är vakant i nuläget. Det gäller under skoltid sen kommer en fritidspedagog och tar över efter skoldagen. Jag har reagerat på den stora klassen och ffa den låga lärartätheten:-( Dock vet jag att barnen kommer vara ute nästan hela dagarna, bortsett från två arbetspass per dag så jag oroar mig inte sååå mkt.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  14. 7
    Emmas klass kommer vara 24elever på en lärare, en fsklärare som är vakant i nuläget. Det gäller under skoltid sen kommer en fritidspedagog och tar över efter skoldagen. Jag har reagerat på den stora klassen och ffa den låga lärartätheten:-( Dock vet jag att barnen kommer vara ute nästan hela dagarna, bortsett från två arbetspass per dag så jag oroar mig inte sååå mkt.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    I Nicoles klass är de 28 barn på 3 förskollärare och en barnskötare.. Alldeles för många enligt mig!! De har dessutom någon med speciella behov och som inte fått assistent ännu...
  16. 8
    I Nicoles klass är de 28 barn på 3 förskollärare och en barnskötare.. Alldeles för många enligt mig!! De har dessutom någon med speciella behov och som inte fått assistent ännu...
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    I förskoleklassen är de just nu 19 6-åringar och 2 st fröknar. Barnen kommer att delas till hösten för att gå till två st 1-2r med en fröken i varje klass. Dessa 1-2r har ungefär 20 barn i varje klass.
  18. 9
    I förskoleklassen är de just nu 19 6-åringar och 2 st fröknar. Barnen kommer att delas till hösten för att gå till två st 1-2r med en fröken i varje klass. Dessa 1-2r har ungefär 20 barn i varje klass.
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    Vi bor på...

    landet så här är det 4 barn, med en förskolelärare.
  20. 10
    Vi bor på... landet så här är det 4 barn, med en förskolelärare.
  21. Hanna m R&L
    #11

    I Rasmus klass

    kommer det vara 18 barn,dock är jag inte säker på personaltätheten. Det har inte varit något föräldramöte än..
  22. 11
    I Rasmus klass kommer det vara 18 barn,dock är jag inte säker på personaltätheten. Det har inte varit något föräldramöte än..
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12

    Vet inte än...

    ... klassindelningen kommer visst inte förrän i slutet av maj

    Men, enligt uppgift ska klasserna max innehålla 23 barn i varje - hälften 00-or och hälften 01-or.
  24. 12
    Vet inte än... ... klassindelningen kommer visst inte förrän i slutet av maj

    Men, enligt uppgift ska klasserna max innehålla 23 barn i varje - hälften 00-or och hälften 01-or.
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Nollorna blir bara....

    10 stycken till hösten...mestadels flickor....
    Anna-Mia m Hannah 010124 & Astrid 060323
  26. 13
    Nollorna blir bara.... 10 stycken till hösten...mestadels flickor....
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Vet ännu inte hur det kommer se ut i 1:an, men just nu i förskoleklassen är de 22 barn... 2 förskolelärare och oftast 1 fritidspedagog...
  28. 14
    Vet ännu inte hur det kommer se ut i 1:an, men just nu i förskoleklassen är de 22 barn... 2 förskolelärare och oftast 1 fritidspedagog...
  29. eva med emelie
    #15

    15 st

    är de i Emelies förskoleklass, hon kommer att gå i en 1-3 så de blir ca 30 barn där.
    De har en förskolefröken idag på 15 barn, i skolklassen kommer det att vara 2 lärare på ca 30 barn.
    Hon går på en montessorieskola.

    KRam på er
  30. 15
    15 st är de i Emelies förskoleklass, hon kommer att gå i en 1-3 så de blir ca 30 barn där.
    De har en förskolefröken idag på 15 barn, i skolklassen kommer det att vara 2 lärare på ca 30 barn.
    Hon går på en montessorieskola.

    KRam på er
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    i Annas klass med bara -00or är de 13 st. i den klassen jobbar 2 förskollärare o 1 fritidspedagog

    till hösten börjar Anna i 1-2an då blir de 25 barn i klassen med 2 lärare o samma fritidspedagog som i förskoleklassen. hon går emellan..
  32. 16
    i Annas klass med bara -00or är de 13 st. i den klassen jobbar 2 förskollärare o 1 fritidspedagog

    till hösten börjar Anna i 1-2an då blir de 25 barn i klassen med 2 lärare o samma fritidspedagog som i förskoleklassen. hon går emellan..
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17
    Anton går i en ren 6-årsklass och de är 20 elever. Jag tycker att det är ganska mycket det också, men 29 låter mycket, beroende på i vilka lokaler man rör sig i och hur många pedagoger de har.
  34. 17
    Anton går i en ren 6-årsklass och de är 20 elever. Jag tycker att det är ganska mycket det också, men 29 låter mycket, beroende på i vilka lokaler man rör sig i och hur många pedagoger de har.
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18
    12, men det är en få elever i nästan alla klasser i skolan. Jätteskönt, tycker jag.
  36. 18
    12, men det är en få elever i nästan alla klasser i skolan. Jätteskönt, tycker jag.
  37. Medlem sedan
    Sep 2000
    #19
    Hälften flickor och hälften pojkar har de lyckats med i Antons klass och det känns skönt, även om de fortfarande leker tillsammans ibland, dock inte som på dagis. Skillanden mellan pojkar och flickor ökade markant samma dag som de började skolan...

    PS. Allt väl? DS.
  38. 19
    Hälften flickor och hälften pojkar har de lyckats med i Antons klass och det känns skönt, även om de fortfarande leker tillsammans ibland, dock inte som på dagis. Skillanden mellan pojkar och flickor ökade markant samma dag som de började skolan...

    PS. Allt väl? DS.
  39. Annam.4
    #20
    I Majas förskoleklass kommer det att vara 26 01-or till hösten. 7 flickor och 19 pojkar...
    De har 2 förskollärare.

    Om det är många barn i klassen kan man ju hoppas att de gruppar dem mycket. De har väl inte så mycket "undervisning" i helklass? Egentligen är nog inte knappt 10 barn/vuxen särskillt låg personaltäthet i skolan.
  40. 20
    I Majas förskoleklass kommer det att vara 26 01-or till hösten. 7 flickor och 19 pojkar...
    De har 2 förskollärare.

    Om det är många barn i klassen kan man ju hoppas att de gruppar dem mycket. De har väl inte så mycket "undervisning" i helklass? Egentligen är nog inte knappt 10 barn/vuxen särskillt låg personaltäthet i skolan.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur många barn i klassen?
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 15:33
  2. hur många barn i klassen?
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 17:35
  3. Hur många elever
    By Achelois in forum _98 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 08:03
  4. Hur många elever
    By Achelois in forum _97 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 13:21
  5. Hur många elever/lärare
    By cadasi in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar