Vad kostar ett hus ?
Hem & fritid
  1. Bygga nytt ?
    #1

    Vad kostar ett hus ?

    Bor i Stockholmsområdet och kan få bygga ett hus på min fars tomt. Men vad kostar det ?

    Ett hus på ca 130-150 kvm. Vad tillkommer för avgifter ?

    Har varit inne på bl.a eksjohus.se, men där står inga priser.

    Ni som har bygt nytt, kom med tips och info !
  2. 1
    Vad kostar ett hus ? Bor i Stockholmsområdet och kan få bygga ett hus på min fars tomt. Men vad kostar det ?

    Ett hus på ca 130-150 kvm. Vad tillkommer för avgifter ?

    Har varit inne på bl.a eksjohus.se, men där står inga priser.

    Ni som har bygt nytt, kom med tips och info !
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Tipsar

    www.byggahus.se

    Forum med många som ska bygga, håller på att bygga eller har byggt som vet.

    Vad jag har förstått så tillkommer lätt flera hundratusen utöver vad självahuset kostar. Myndighetsavgifter, inkoppling av el, tele, VA. Grunden, schakt etc
  4. 2
    Tipsar www.byggahus.se

    Forum med många som ska bygga, håller på att bygga eller har byggt som vet.

    Vad jag har förstått så tillkommer lätt flera hundratusen utöver vad självahuset kostar. Myndighetsavgifter, inkoppling av el, tele, VA. Grunden, schakt etc
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Det beror nog helt på vad ni vill ha för sorts hus, räkna med iaf 2 miljoner. Sen tillkommer ju tillval om man inte vill ha standard.
    Det är mkt som man inte tänker på, främst utomhuskostnader, att asfaltera uppfarten, lägga matjord runt hela huset, anlägga gräsmatta, eventuell altan osv osv.
    KOntakta de olika husbyggarna för en offert, på hemsidan skriver man inte ut så mkt priser just för att det sällan är hela sanningen- allt beror ju på vad du vill ha.
    Om du bor i sthlm kan jag tipsa om husexpot söder om stan, där finns ängder av olika företag och så kan du titta och gå in i de olika husmodellerna
  6. 3
    Det beror nog helt på vad ni vill ha för sorts hus, räkna med iaf 2 miljoner. Sen tillkommer ju tillval om man inte vill ha standard.
    Det är mkt som man inte tänker på, främst utomhuskostnader, att asfaltera uppfarten, lägga matjord runt hela huset, anlägga gräsmatta, eventuell altan osv osv.
    KOntakta de olika husbyggarna för en offert, på hemsidan skriver man inte ut så mkt priser just för att det sällan är hela sanningen- allt beror ju på vad du vill ha.
    Om du bor i sthlm kan jag tipsa om husexpot söder om stan, där finns ängder av olika företag och så kan du titta och gå in i de olika husmodellerna
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Vårt hus kostade 1.150.000 kronor och det var själva materialsatsen, tillkom gjorde kostnader för el vatten och avlopp på 130.000, kommunalt... Sen har det såklart tillkommit en miljard andra grejer som tex gräsmatta, garage, grus, utelampor, terass, friggebod osv... Det drar iväg om man säger så.
  8. 4
    Vårt hus kostade 1.150.000 kronor och det var själva materialsatsen, tillkom gjorde kostnader för el vatten och avlopp på 130.000, kommunalt... Sen har det såklart tillkommit en miljard andra grejer som tex gräsmatta, garage, grus, utelampor, terass, friggebod osv... Det drar iväg om man säger så.

Liknande trådar

  1. Vad kostar bio?
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 15:06
  2. Vad kostar en Fun?
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 09:16
  3. Vad kostar?
    By Cecilia in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:52
  4. Hur mkt kostar(POP)
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 19:19
  5. Vad kostar???
    By Loa in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar