Hjärtebarn?
Hjärtfel - barn
  1. anonymt namn
    #1

    Hjärtebarn?

    Jag undrar när är man ett hjärtebarn?
    När man hör blåsljud? Men inte behöver operera?
    Finns det några klara riktlinjer eller inte?
    Kram från undrare
  2. 1
    Hjärtebarn? Jag undrar när är man ett hjärtebarn?
    När man hör blåsljud? Men inte behöver operera?
    Finns det några klara riktlinjer eller inte?
    Kram från undrare
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Ordet hjärtebarn är nog något som vi föräldrar till barn med någon form av hjärtfel, antingen medfött eller som kommit p g a en sjukdom hittat på själva. En del har blåsljud, andra inte. En del blir helt friska, andra inte. En del behöver inte opereras alls. Men jag kan ibland tycka att vi skulle säga hjärtbarn istället, för alla mina tre barn är mina hjärtebarn, men bara en av dem har hjärtfel. Jag tror också att fonden skulle bli mer tydlig om den hette Hjärtbarnsfonden, för man märker att många missuppfattar namnet, man måste förklara vad det är.
  4. 2
    Ordet hjärtebarn är nog något som vi föräldrar till barn med någon form av hjärtfel, antingen medfött eller som kommit p g a en sjukdom hittat på själva. En del har blåsljud, andra inte. En del blir helt friska, andra inte. En del behöver inte opereras alls. Men jag kan ibland tycka att vi skulle säga hjärtbarn istället, för alla mina tre barn är mina hjärtebarn, men bara en av dem har hjärtfel. Jag tror också att fonden skulle bli mer tydlig om den hette Hjärtbarnsfonden, för man märker att många missuppfattar namnet, man måste förklara vad det är.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Jag håller med. Min ena tjej (då 3½), som inte har hjärtfel, kom och sa till mig att hon inte hade något hjärta-det är bara hjärtebarnen som har, förklarade hon.
    Det blev ju heltokigt - alla barn är ju hjärtebarn. Så jag aktar mig för att presentera Rebecca som den som är hjärtebarnet. Rebecca är den med medfött hjärtfel, säger jag istället om jag måste.
  6. 3
    Jag håller med. Min ena tjej (då 3½), som inte har hjärtfel, kom och sa till mig att hon inte hade något hjärta-det är bara hjärtebarnen som har, förklarade hon.
    Det blev ju heltokigt - alla barn är ju hjärtebarn. Så jag aktar mig för att presentera Rebecca som den som är hjärtebarnet. Rebecca är den med medfött hjärtfel, säger jag istället om jag måste.

Liknande trådar

  1. Hjärtebarn
    By maddespring in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 10:05
  2. Auktioner för hjärtebarn
    By Abbes pappa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 08:59
  3. Auktioner för hjärtebarn
    By Abbes pappa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 19:16
  4. Auktioner för hjärtebarn
    By Abbes pappa in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 19:15
  5. Vårt hjärtebarn....
    By Anette R in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar