Vad har ni för vagn nu?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Vad har ni för vagn nu?

    Nu säljer jag min klumpeduns till sittvagn eftersom jag avskyr den. Vill börja använda sulky men vill helst hitta en med fullt liggläge...rätt svårt...
    Får väl bära honom i sjalen tills jag hittar en vagn som känns ok. Vill heller inte lägga mer än 500 spänn. Hur gör ni?
    Tove med 2 kex och 1 smula
    Bloggar på http://pandamamman.blogspot.com
  2. 1
    Vad har ni för vagn nu? Nu säljer jag min klumpeduns till sittvagn eftersom jag avskyr den. Vill börja använda sulky men vill helst hitta en med fullt liggläge...rätt svårt...
    Får väl bära honom i sjalen tills jag hittar en vagn som känns ok. Vill heller inte lägga mer än 500 spänn. Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Teutonia Timmy

    Den är ju lite större än en sulky, men vi ville ha en med just fullt liggläge. Sen åker vi ingen kollektivtrafik direkt (finns ingen här) så att den är något större gör inget. Men mycket smidigare än duon vi hade innan! Framförallt hopfälld. Bra med ordentlig suflett också, vid regn, vind och sol...

    Finns ju massor på Blocket, kanse inte för 500 men cirka...
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Ida med A maj-06, V mars-09 ♥ Väntar liten feb-14
  4. 2
    Teutonia Timmy Den är ju lite större än en sulky, men vi ville ha en med just fullt liggläge. Sen åker vi ingen kollektivtrafik direkt (finns ingen här) så att den är något större gör inget. Men mycket smidigare än duon vi hade innan! Framförallt hopfälld. Bra med ordentlig suflett också, vid regn, vind och sol...

    Finns ju massor på Blocket, kanse inte för 500 men cirka...
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vi har en emmaljunga sport zerox, rätt stor o klumpig men helt suverän. Lättkörd, bra med plats till Felix, vind- o solskyddad + vändbart handtag. vi har kompletterat med en chicco paraplyvagn, den har nästan fullt liggläge o är perfekt att slänga in i bilen eller ha med på korta prommisar eller stadsshoppingen!
  6. 3
    Vi har en emmaljunga sport zerox, rätt stor o klumpig men helt suverän. Lättkörd, bra med plats till Felix, vind- o solskyddad + vändbart handtag. vi har kompletterat med en chicco paraplyvagn, den har nästan fullt liggläge o är perfekt att slänga in i bilen eller ha med på korta prommisar eller stadsshoppingen!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    emmaljunga hiker....

    Världenns lättaste vagn.
  8. 4
    emmaljunga hiker....

    Världenns lättaste vagn.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Vi kör med vår Emmaljunga CIty Cross. Visserligen skulle det vara skönt med en lättare och smidigare vagn men det får bli senare det. Denna får duga ett tag till.
  10. 5
    Vi kör med vår Emmaljunga CIty Cross. Visserligen skulle det vara skönt med en lättare och smidigare vagn men det får bli senare det. Denna får duga ett tag till.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Vi har vår

    Teutonia Mistral -03 efter E, som vi fortfarande använder mest. I bland händer det att vi använder en Mac Laren paraplyvagn med viloäge, då när Malte just har sovit och så och vi har lite sämre med plats i bilen pga storhandling t.ex. Vi har en vanlig BRIO sulky också, med viloläge, men den har vi inte börjat använda ännu.
  12. 6
    Vi har vår Teutonia Mistral -03 efter E, som vi fortfarande använder mest. I bland händer det att vi använder en Mac Laren paraplyvagn med viloäge, då när Malte just har sovit och så och vi har lite sämre med plats i bilen pga storhandling t.ex. Vi har en vanlig BRIO sulky också, med viloläge, men den har vi inte börjat använda ännu.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Samma lika

    Kör också Timmyn.

    Tycker den går utmärkt att åka kollektivt med den största nackdelen tycker jag är att den enbart är framåtvänd samt att den inte har så lysande fjädring.

    Dessutom är den ju lite liten så har man stora långa barn ryms de inte jättelänge att sova i vagnen. Fast det är ju inget problem för mig som har småttingar.
  14. 7
    Samma lika Kör också Timmyn.

    Tycker den går utmärkt att åka kollektivt med den största nackdelen tycker jag är att den enbart är framåtvänd samt att den inte har så lysande fjädring.

    Dessutom är den ju lite liten så har man stora långa barn ryms de inte jättelänge att sova i vagnen. Fast det är ju inget problem för mig som har småttingar.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Har en Timmy som står uppe hos mina föräldrar, men jag är inte överförtjust i den. För det första så tycker jag att fjädringen är urdålig och handtaget känns också dåligt. Sen så är den ju väldigt kort i sitsen.
    Men den är lätt och smidig ihopfälld.
  16. 8
    Har en Timmy som står uppe hos mina föräldrar, men jag är inte överförtjust i den. För det första så tycker jag att fjädringen är urdålig och handtaget känns också dåligt. Sen så är den ju väldigt kort i sitsen.
    Men den är lätt och smidig ihopfälld.
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Jag använder mest vår brio duo vagn som jag älskar. Den har vändbart handtag som är såå bra när det är soligt och Viggo blir jättearg när solen lyser in i vagnen. Dessutom så gillar jag att den är rejäl med gott om plats och så är det bra fjädring och jag tycker den är lättkörd......älskar den vagnen.

    Sen så har vi en Brio tridem som är mycket lättare och smidigare, men med fullt liggläge. Fast jag gillar inte ännu att den bara är framåtvänd och så känns den inte lika rejäl. Fast den är bra om man ska iväg med bilen.
    Åker ju sällan kollektivt, för tillfället så åker vi inte så ofta iväg alls och om vi gör det så tar vi bilen. Har åkt buss ibland, men det är så ofta man knappt kommer på och av bussen...*mutter*.....

    Jag gillar ju blocket och skulle kolla där vad som finns. Går säkert att hitta något bra för 500 spänn om du har lite tålamod.
  18. 9
    Jag använder mest vår brio duo vagn som jag älskar. Den har vändbart handtag som är såå bra när det är soligt och Viggo blir jättearg när solen lyser in i vagnen. Dessutom så gillar jag att den är rejäl med gott om plats och så är det bra fjädring och jag tycker den är lättkörd......älskar den vagnen.

    Sen så har vi en Brio tridem som är mycket lättare och smidigare, men med fullt liggläge. Fast jag gillar inte ännu att den bara är framåtvänd och så känns den inte lika rejäl. Fast den är bra om man ska iväg med bilen.
    Åker ju sällan kollektivt, för tillfället så åker vi inte så ofta iväg alls och om vi gör det så tar vi bilen. Har åkt buss ibland, men det är så ofta man knappt kommer på och av bussen...*mutter*.....

    Jag gillar ju blocket och skulle kolla där vad som finns. Går säkert att hitta något bra för 500 spänn om du har lite tålamod.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Emmaljunga Softy, som du ju vet ...
    Alternerar mellan enkelsoftyn och tvillingsoftyn beroende på vad jag skall göra- gillar vagnmodellen skarpt och kan inte fatta att Emmaljunga slutat tillverka den!!!
  20. 10
    Emmaljunga Softy, som du ju vet ...
    Alternerar mellan enkelsoftyn och tvillingsoftyn beroende på vad jag skall göra- gillar vagnmodellen skarpt och kan inte fatta att Emmaljunga slutat tillverka den!!!
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #11

    Brio Race

    använder vi. Den är bra, lite liten korg under och eftersom vi inte har något solparaply till den än så är det jobbigt när Idun har solen mot sej... men den är väldigt enkel att fälla ihop och ta upp, enkel att få in i bilen. Den väger ca 7 kg mindre än den vi hade tidigare så den känns väldigt lätt och smidig... ett problem till är att den slår i bromsen i varje trappsteg ner.....
    "För världen är du någon - För någon är du världen"
  22. 11
    Brio Race använder vi. Den är bra, lite liten korg under och eftersom vi inte har något solparaply till den än så är det jobbigt när Idun har solen mot sej... men den är väldigt enkel att fälla ihop och ta upp, enkel att få in i bilen. Den väger ca 7 kg mindre än den vi hade tidigare så den känns väldigt lätt och smidig... ett problem till är att den slår i bromsen i varje trappsteg ner.....
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Neah har precis fått en Neonrosa UJ - me love! fast jag var jättenöjd med min fun också.
  24. 12
    Neah har precis fått en Neonrosa UJ - me love! fast jag var jättenöjd med min fun också.
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13
    Vi har precis köpt en UJ till Filippa. Den är ju så smidig och hon vill ändå bara sitta framåt nu. Jag köpte en ny för 4000:- och eftersom den har högt andrahandsvärde så räknar jag kallt med att den inte blir dyr. Annars har vi också maclaren techno xt som syrran hennes har haft som är den bästa paraplysulky vi haft.
  26. 13
    Vi har precis köpt en UJ till Filippa. Den är ju så smidig och hon vill ändå bara sitta framåt nu. Jag köpte en ny för 4000:- och eftersom den har högt andrahandsvärde så räknar jag kallt med att den inte blir dyr. Annars har vi också maclaren techno xt som syrran hennes har haft som är den bästa paraplysulky vi haft.
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Fortfarande Emmaljunga city cross, men det verkar som om Ellen halkar ner i den i sittläget. Och så är den så stor. Ska kika runt och se om det finns några alternativ.
  28. 14
    Fortfarande Emmaljunga city cross, men det verkar som om Ellen halkar ner i den i sittläget. Och så är den så stor. Ska kika runt och se om det finns några alternativ.
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Va ! har de?

    Då måste jag vara rädd om min....
  30. 15
    Va ! har de?

    Då måste jag vara rädd om min....
  31. Medlem sedan
    Aug 2004
    #16

    De har INTE slutat tillverka

    softyn. De skulle det, men det blev tydligen ramaskri (enligt folket på barnvagnssnack). Perfekt för den är SÅ himla bra. Hade en till Wilma och var supernöjd. Fattar inte varför jag sålde den

    Vi ska köpa en till Alva i 1-årspresent.
  32. 16
    De har INTE slutat tillverka softyn. De skulle det, men det blev tydligen ramaskri (enligt folket på barnvagnssnack). Perfekt för den är SÅ himla bra. Hade en till Wilma och var supernöjd. Fattar inte varför jag sålde den

    Vi ska köpa en till Alva i 1-årspresent.

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar