Utomlands
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Utomlands

    Nästa vecka drar vi iväg utomlands för första gången på evigheter och det är dessutom premiär med barn.

    Nu sitter jag här och funderar på sånt som jag absolut inte får glömma att ta med (och så menar jag inte självklarheter som pass, pengar och solglasögon), utan annat som man kanske inte tänker på i första taget, t ex tuggummi till barnen på flyget (jodå! där tänkte jag till ordentligt!? *s*). Har ni några kluriga tips? Kanske vad man sysselsätter två småttingar på flyget med?

    Barnen är 3 och 5 år, och vi ska till Turkiet.
  2. 1
    Utomlands Nästa vecka drar vi iväg utomlands för första gången på evigheter och det är dessutom premiär med barn.

    Nu sitter jag här och funderar på sånt som jag absolut inte får glömma att ta med (och så menar jag inte självklarheter som pass, pengar och solglasögon), utan annat som man kanske inte tänker på i första taget, t ex tuggummi till barnen på flyget (jodå! där tänkte jag till ordentligt!? *s*). Har ni några kluriga tips? Kanske vad man sysselsätter två småttingar på flyget med?

    Barnen är 3 och 5 år, och vi ska till Turkiet.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    var?
  4. 2
    var?
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Det skrev jag längst ner, Turkiet. *s*
  6. 3
    Det skrev jag längst ner, Turkiet. *s*
  7. mandelblomma
    #4
    förutom ett enkelt reseapotet, kanske lite små roliga saker att plocka fram, under flygningen; en lite bok, bil, fin målarbok, ny kassett till freestaylen etc
    Plocka inte fram allat på en gång bara!
  8. 4
    förutom ett enkelt reseapotet, kanske lite små roliga saker att plocka fram, under flygningen; en lite bok, bil, fin målarbok, ny kassett till freestaylen etc
    Plocka inte fram allat på en gång bara!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Ingen sysselsättning, men jag tipsar om det jag alltid gör, skavsårsplåster!
    När man åker utomlands den här säsongen och går in nya sommarskor på semester då man går mkt så är det guld värt att ha med i bagaget

    Hoppas ni får det härligt!
  10. 5
    Ingen sysselsättning, men jag tipsar om det jag alltid gör, skavsårsplåster!
    När man åker utomlands den här säsongen och går in nya sommarskor på semester då man går mkt så är det guld värt att ha med i bagaget

    Hoppas ni får det härligt!
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    vart där
  12. 6
    vart där
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Tack för tipsen! Speciellt det där med att portionera ut de små överraskningarna.
  14. 7
    Tack för tipsen! Speciellt det där med att portionera ut de små överraskningarna.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Uuu vad bra! Så klart att man bör ha med sig riktiga skavsårsplåster. Det ska jag köpa redan i morgon. Precis ett sånt här tips var jag ute efter!
  16. 8
    Uuu vad bra! Så klart att man bör ha med sig riktiga skavsårsplåster. Det ska jag köpa redan i morgon. Precis ett sånt här tips var jag ute efter!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    MP3-spelare? Portabel DVD? Pixiböcker (väger ju just ingenting). Varsin ny serietidning? Ballonger att blåsa upp när ni står och väntar på väskorna... (jag hade en i handväskan av en slump när sonen och jag väntade på väskorna i Spanien i somras och det var uppskattat när väntan var lång). Något kortspel - typ Löjliga familjerna, som är lätt att spela i flygstolarna.
  18. 9
    MP3-spelare? Portabel DVD? Pixiböcker (väger ju just ingenting). Varsin ny serietidning? Ballonger att blåsa upp när ni står och väntar på väskorna... (jag hade en i handväskan av en slump när sonen och jag väntade på väskorna i Spanien i somras och det var uppskattat när väntan var lång). Något kortspel - typ Löjliga familjerna, som är lätt att spela i flygstolarna.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Mp3 spelare med typ sagor-outstanding på flyget. Och på hotellrummet med.
    Ngt litet spel, pennor och papper att rita med.
  20. 10
    Mp3 spelare med typ sagor-outstanding på flyget. Och på hotellrummet med.
    Ngt litet spel, pennor och papper att rita med.

Liknande trådar

  1. Utomlands
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:41
  2. Ni som bor utomlands
    By mamma24h in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 20:37
  3. Bo utomlands för ett tag?
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 11:45
  4. Åka utomlands
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 00:14
  5. Åka utomlands
    By Lillie v8 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar